Gå til innhold

Min sønn har en venn som ikke er grei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på mellomtrinnet har en kamerat. Denne gutten er veldig raus og grei mot de han liker. De elevene han ser på som mindre kule ( de har ikke gjort han noe ) hakker han på. 
han er i en situasjon med mye familiesplid. Det er ofte de barna som ikke har det ok hjemme som gjerne tråkker andre ned for å føle seg bedre eller øke sin status.

nå har gutten begynt å hakke på min datter, og det når jeg ikke ser på. Han er så sjarmerende mot voksne, og i det øyeblikket vi snur ryggen til så hakker han på dattera 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta en prat med ham og si hva du observerer?

Og ha i bakhodet at han ikke har modenhet/selvinnsikten helt?

»Du er kjempegrei, men avogtil hakker du på andre og nå datter. Det er endel gjør uten å tenke helt på hvorfor - og hva det gjør med den man hakker på. 

Man trenger ikke like alle, men da kan man heller bare la personen være i fred uten å gjøre dagen deres kjip. 

Om noe skjer hjemme eller andre steder som påvirker humør så er det fort gjort å ta frustrasjonen ut sånn, men prøv å tenke litt på konsekvensene. 

Vet sønn setter stor pris på vennskapet ditt - og jeg vet du kan være en god venn. 

Så prøv å ignorere den trangen til å hakke på andre. Håper vi kan ha en avtale så jeg slipper snakke med foreldrene dine. 

Skrevet

Lat som du går. Stå å lytt og spør om han kan gjenta det han sa. 

Anonymkode: 81865...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...