Gå til innhold

Gravid med rester etter abort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg hadde en abort for ca 4 uker siden. Jeg blør ikke nå, men gynekologen sa det var litt rester oppe i et hjørne i livmoren (mindre enn grensen for utskraping, mener jeg). Det vil antageligvis komme ut ved neste mens. Har ikke hatt mensen enda.

Nå de siste dagene har jeg fått litt EL-slim, og lurer på om EL kommer nå før jeg får første mens etter abort.

Har forstått det sånn at sjansen er vel liten for å bli gravid med rester, men er det farlig på noen måte for evt nytt foster? Tenker om vi bør bruke prevensjon eller ikke. Vil jo helst bli gravid snarest mulig hvis det ikke er noen fare med de restene. 

Graviditetstester er fremdeles positive, men får gradvis svakere strek, HCG i blod synker ifht ca 48 timers halvering.

Anonymkode: 85a2e...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsning kommer alltid før mensen - uavhengig av abort, rester eller annet. 

Er nok ikke direkte farlig om du skulle bli gravid nå, da ville lege/gyn frarådet det. Men mulig det kan påvirke i noen grad. Er nok svært lite forskning på akkurat det området. 

Personlig ville jeg ventet til jeg viste kroppen og livmor var tilbake til normalen. 

Jeg ble anbefalt og vente til hcg var negativ og til syklus nr 2 etter sist MA. Jeg hadde hatt 2 mens sykluser før hcg var 0.. 

Anonymkode: a79f2...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...