Hateridioter Skrevet 15. september 2024 #21 Skrevet 15. september 2024 Brunello skrev (11 timer siden): Når man havner på sykehjem i 2024 overføres i nesten alle tilfeller alt vedkommende eier til arvingene. Det er arv selv om vedkommende ikke er død. Du tuller nå?
Brunello Skrevet 15. september 2024 #22 Skrevet 15. september 2024 Hateridioter skrev (1 time siden): Du tuller nå? De fleste med litt i toppen ordner selvsagt at arveoppgjøret forskutteres. Da mine besteforeldre kom på sykehjem, ble selvsagt leiligheten solgt og pengene gitt som gave til barna deres. Det er galskap å sitte på sykehjem å ha formue. Da går all kapitalinntekt til kommunen. Mulig noen ikke tenker så langt, men de jeg kjenner har ordnet seg slik. De fleste i dag har vel også fremtidsfullmakt der barna kan fordele arv dersom foreldrene blir dement og havner på sykehjem. 1
Hateridioter Skrevet 15. september 2024 #23 Skrevet 15. september 2024 Brunello skrev (17 minutter siden): De fleste med litt i toppen ordner selvsagt at arveoppgjøret forskutteres. Da mine besteforeldre kom på sykehjem, ble selvsagt leiligheten solgt og pengene gitt som gave til barna deres. Det er galskap å sitte på sykehjem å ha formue. Da går all kapitalinntekt til kommunen. Mulig noen ikke tenker så langt, men de jeg kjenner har ordnet seg slik. De fleste i dag har vel også fremtidsfullmakt der barna kan fordele arv dersom foreldrene blir dement og havner på sykehjem. Altså gave og forskudd på arv. Arv er det først når noen er død.
Brunello Skrevet 15. september 2024 #24 Skrevet 15. september 2024 Hateridioter skrev (51 minutter siden): Altså gave og forskudd på arv. Arv er det først når noen er død. Jada, det forstår jeg. Men det er i realiteten arven som fordeles.
Nymerïa Skrevet 15. september 2024 #25 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har spart opp fordi jeg blir påvirket av at alle sier det er lurt og spare. Så har gjort det. Begynner å tvile på om dette egentlig er så lurt. Hvis du har spart 1,5 mill uten å ha tenkt grundig gjennom det så kan det ikke ha hatt noen påvirkning på livet ditt. Da skjønner jeg ikke hvorfor du revurderer dette nå. Hvis du har sluttet å spare og dere har nedbetalt hus så har du mye bedre råd nå, i tillegg jobber du fullt mens du jobbet redusert og sparte 1,5 mill før. Du bør jo kunne ha et helt hinsides forbruk nå sammenlignet med da du sparte masse og jobbet redusert. Når det ikke plaget deg noe særlig før, skjønner jeg ikke hvorfor du tenker på det nå. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #26 Skrevet 15. september 2024 Nymerïa skrev (1 time siden): Hvis du har spart 1,5 mill uten å ha tenkt grundig gjennom det så kan det ikke ha hatt noen påvirkning på livet ditt. Da skjønner jeg ikke hvorfor du revurderer dette nå. Hvis du har sluttet å spare og dere har nedbetalt hus så har du mye bedre råd nå, i tillegg jobber du fullt mens du jobbet redusert og sparte 1,5 mill før. Du bør jo kunne ha et helt hinsides forbruk nå sammenlignet med da du sparte masse og jobbet redusert. Når det ikke plaget deg noe særlig før, skjønner jeg ikke hvorfor du tenker på det nå. Ts Jeg har fortsatt å spare. Også byttet jobb til mindre betalt så forskjellen ble ikke så stor. Men ja, kunne hatt veldig forbruk, men gjør ikke det da. Anonymkode: da879...e20
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #27 Skrevet 15. september 2024 Jeg er enslig og kommer ikke til å klare meg på den pensjonen jeg får, derfor tenker jeg på det. I tillegg er det jo stor sjanse for at den blir enda mindre og kommer senere enn det ligger an til nå. Anonymkode: d3787...f95
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #28 Skrevet 15. september 2024 Brunello skrev (6 timer siden): De fleste med litt i toppen ordner selvsagt at arveoppgjøret forskutteres. Da mine besteforeldre kom på sykehjem, ble selvsagt leiligheten solgt og pengene gitt som gave til barna deres. Det er galskap å sitte på sykehjem å ha formue. Da går all kapitalinntekt til kommunen. Mulig noen ikke tenker så langt, men de jeg kjenner har ordnet seg slik. De fleste i dag har vel også fremtidsfullmakt der barna kan fordele arv dersom foreldrene blir dement og havner på sykehjem. Det var ekstremt mye " de jeg kjenner" på deg... du kan selvsagt ikke trekke påstander basert i svigerforskning 😂 Blir jo helt tullete alt du skriver da der er såpass virkelighetsfjernt. Ikke noe poeng å presentere fakta til deg når tilsvar er " alle jeg kjenner" 😝 Anonymkode: 40a39...d19 1
Brunello Skrevet 15. september 2024 #29 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det var ekstremt mye " de jeg kjenner" på deg... du kan selvsagt ikke trekke påstander basert i svigerforskning 😂 Blir jo helt tullete alt du skriver da der er såpass virkelighetsfjernt. Ikke noe poeng å presentere fakta til deg når tilsvar er " alle jeg kjenner" 😝 Anonymkode: 40a39...d19 Som oftest pleier jeg å anta at de fleste andre er idioter. Her gjorde jeg ikke det, da min oppfatning er at de aller fleste jeg har hørt snakke om dette ordner fremtidsfullmakt m.m. Men jeg går gjerne tilbake til utgangspunktet om at de fleste er idioter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå