Gå til innhold

Kaste hundebæsj i do?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser at en del i bl.a. USA spyler ned hundebæsj i do. Dette virker naturlig for de som har trent hunden til å bæsje inne på pads / kunstig gress. (Går ikke inn i diskusjonen om hvorfor de ikke går ut istedenfor nå.) Men det er visst en del som også tar med hundebæsj inn etter tur, eller har satt på en "luke" på avløpsrør så de kan kaste bæsjen rett i kloakken.

Det høres fornuftig ut å redusere bruken av plast. Merker selv at det føles litt feil å kaste flere bæsjeposer om dagen med en bitteliten bæsj fra en liten hund. Hadde vi gått langt ute i skog og fjell der det ikke ferdes andre så kunne jeg ha latt det ligge, men det gjør jeg ikke i tettere strøk.

Men da har jeg noen spørsmål...

Kan man kaste hundebæsj i do? Uten pose, selvfølgelig. Eller er det noe med bakterier el.l. som gjør at det bør unngås?

Og kanskje det viktigste, hvordan transporterer man hundebæsjen inn på en hygienisk måte? Hvis man bruker plastpose så må jo den uansett i søpla. Papir høres risikabelt ut. Tror nok ikke jeg vil gå rundt med en spade med bæsj på tur heller. 😂

Tanker? Hvordan håndterer du hundebæsj?

Anonymkode: b2dbe...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker pose som kastes i søpla. Jeg kunne ikke vurdert noe annet tror jeg. Høres ekkelt ut med hundebæsj i do, når man tenker på at den skal plukkes opp fra bakken å forflyttes til toalettet. Man måtte i såfall tatt bæsjen med toalettpapir å spylt ned hele greia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden gjør fra seg i hagen plukker jeg det opp med spade og kaster i do. Ingen stor forskjell på avføring fra hund og menneske, og avføring kan gå i do. Men ute bruker jeg pose, og kaster i søppel. Prøver ofte bruke samme pose flere ganger hvis han gjør fra seg flere ganger på en tur, da bare åpner jeg posen igjen og får litt mer opp i samme pose (har en god teknikk for å gjøre det uten å komme i kontakt med det som er i posen), men ellers blir det jo minst en pose per tur, dessverre. 

Anonymkode: feceb...c23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden en sjelden gang gjør fra seg inne så plukker jeg opp med dopapir og hiver det i do. ellers går det i poser. Men er enig, synes det blir mye plastavfall!

Som AB over så bruker jeg ofte samme pose flere ganger (har flere hunder) før jeg kaster den, da blir det i alle fall litt mindre plast. 

Anonymkode: 45df1...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...