Gå til innhold

Innafor å ta trikk/buss ett stopp uten å betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke hver dag, men kanskje typ ca 1 gang annahver måned?

Anonymkode: 1d5bd...f43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville det vært innafor å stjele fra deg en gang annenhver måned ?

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Klarer du ikke å gå ett stopp?

Anonymkode: d96f9...e13

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Yellow Eye skrev (3 minutter siden):

Ville det vært innafor å stjele fra deg en gang annenhver måned ?

Spørs hva man hadde tatt. Hvis noen hadde stjålet et drops fra meg annahver måned så hadde det gått bra for min del feks.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klarer du ikke å gå ett stopp?

Anonymkode: d96f9...e13

Så hvis jeg ikke klarer å gå mellom stoppene så anerkjenner du at det er moralsk forsvarlig å ta trikken/bussen uten å betale?

Skrevet

Selvsagt ikke ok. 

Anonymkode: 9659a...07c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor? Hvis du kjører kollektivt så sjelden koster det deg lite å kjøpe billett.

For Ruter er det ett fett, så det spørs jo hva du vil risikere å bruke pengene dine på.

Anonymkode: 319e3...96d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt ikke ok. 

Hvorfor er det selvsagt? Man forårsaker liten grad av slitasje, spesielt hvis man står, og prisen på å ta trikken ett stopp er identisk med å ta den ti kilometer. Det høres ikke rettferdig ut i min bok....

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? Hvis du kjører kollektivt så sjelden koster det deg lite å kjøpe billett.

For Ruter er det ett fett, så det spørs jo hva du vil risikere å bruke pengene dine på.

Mest at det er litt styr å kjøpe billett egentlig, har ikke app for kollektiv

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

1. Er det greit å stjele en ting i matbutikken hver gang du handler?

2. Er det greit stjele en bok når du besøker biblioteket?

3. Er det greit å lade elbilen hos naboen når de ikke er hjemme?

Alle disse svarene har det samme svaret som det du spør om, og det bør være åpenbart hva det svaret er.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da får du gå

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er det selvsagt? Man forårsaker liten grad av slitasje, spesielt hvis man står, og prisen på å ta trikken ett stopp er identisk med å ta den ti kilometer. Det høres ikke rettferdig ut i min bok....

Fordi det kreves billett for å være med trikken. Skal du bruke tjenesten, må du betale prisen tilbyder har satt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Troll

Skrevet

Troll

Nja, å være troll er ikke identisk med å være kverulant.

Skrevet

Det ene utelukker ikke det andre.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange mener du i så fall skal få lov til å snike? Hvis det er alle så får de ikke råd til å drive tilbudet lenger. Hvis det bare er noen, hvem bør velge hvem som skal få lov?

Anonymkode: e6288...a22

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Spørs hva man hadde tatt. Hvis noen hadde stjålet et drops fra meg annahver måned så hadde det gått bra for min del feks.

Penger

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye "styr" kan det være å få lastet ned den nødvendige appen på et minutts tid? Det må være det tynneste argumentet jeg har hørt for å snike og gi faen i å betale for seg.

Du benytter en tjeneste som koster penger. Betal for den. Gi faen i å snike. Det er tyveri.

Anonymkode: 58a84...92e

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvis jeg ikke klarer å gå mellom stoppene så anerkjenner du at det er moralsk forsvarlig å ta trikken/bussen uten å betale?

Med den avstanden som det stort sett er mellom trikkestoppene i Oslo, så er det fint mulig å gå ett stopp.

Det er sikkert mange som ikke betaler på trikken, men det er en uting og faren for å bli tatt og må betale bot er absolutt tilstede.

Anonymkode: f5b33...b47

Skrevet

Og Ruter øste ut hundrevis av millioner på et fiaskoprosjekt med sperrer på T-banen, samtidig som alle lederne for de X selskapene neppe sulter som følge av lønnen sin; dessuten er det blitt helt slutt på veterantrikk i Oslo fordi man som følge av en tabbe ikke opprettholdt forbindelsen med Sporveismuseet da man skulle legge nye skinner i Majorstukrysset etter en lekkasje ifjor, slik at når man begynner å prate om moral, burde Ruter se seg selv i speilet før.

Vanligvis går jeg fra A til B, men etter at et firma jeg av og til måtte oppsøke flyttet ut av bykjernen for en del år tilbake, tok jeg sjansen på å snike de par T-banestoppene dit i noen år. Og en gang kom det sivilkledd kontroll som konfronterte en herre fra en kultur der man tydeligvis ikke var vant til dette; han skjelte kontrolløren ut så ørene flagret, og da han fikk lappen med boten, rev han den i filler. Sender en varm takk til vedkommende som reddet meg der og da; fikk aldri bot i disse årene.

Har forresten et annet spørsmål når man snakker om å ikke betale for seg; hvorfor har man forskjellsbehandling, slik at fastboende må betale bøter hvis det blir kontroll, mens "turister" uten betalingsevne slipper ...?

Anonymkode: 307c6...43a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...