AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Jeg engster meg over fremtiden min og vil helst unngå det faktum at jeg har en fremtid i det hele tatt. Jeg engster meg over det faktum at jeg har begynt på et studie. Jeg har ikke turt å hente studentkortet mitt engang. Jeg er ikke redd for folk på noe som helst måte, men studentkortet er assosiert med studiet, noe jeg frykter i sin helhet. Jeg hater, hater, hater at jeg må tvinge meg selv til å studere når jeg flat og deppa 90% av tiden og egentlig ikke får til å ha lyst på noe i det hele tatt. Jeg klarer ikke føle på noe ambisjoner eller ønsker for selvrealisering på noen som helst måter. Jeg bare eksisterer, grubler, engster meg og depper. Det hjelper ikke å gå tur. Jeg føler meg faktisk bare mer elendig både når jeg går tur og etter turen er ferdig. Å være sammen med folk funker ikke, med unntak av noen av vennene mine, men de ser jeg ganske sjeldent. Å være med familie gjør meg aldri glad. Livet er bare en patetisk vits og jeg er mislykket. Jeg hater alle forventningene om at man skal gjøre så mangt og være så mangt. Jeg er ikke egnet for dette - i alle fall ikke hvis jeg må gjøre alt det livet krever av meg i mens jeg er deprimert og engstelig. Samtidig så blir jeg deprimert og engstelig av livet i seg selv i kombinasjon med den svake personligheten jeg har. Anonymkode: f8a5d...fa6 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Ah, i tillegg så glemte jeg totalt å sende inn taushetserklæringen til studiet mitt! Jeg fikk en varsel og jeg sendte det inn én dag etter fristen. Nå sitter jeg og engster meg nok en gang fordi jeg frykter at jeg ikke kan gå ut i praksis. Det er selvfølgelig ikke noen andre enn min egen feil, men den angsten og den selvkritikken jeg sitter med nå er så utrolig vond. Jeg hater også at jeg blir enda mer vimsete og distré enn det jeg i utgangspunktet er når jeg er deprimert. Jeg overser og glemmer ting hele tiden. Anonymkode: f8a5d...fa6 1
Bigote Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Livet er bare en patetisk vits og jeg er mislykket. Jeg hater alle forventningene om at man skal gjøre så mangt og være så mangt. Jeg er ikke egnet for dette - i alle fall ikke hvis jeg må gjøre alt det livet krever av meg i mens jeg er deprimert og engstelig. Samtidig så blir jeg deprimert og engstelig av livet i seg selv i kombinasjon med den svake personligheten jeg har. Vær snill med deg selv og prøv og slapp av med tilværelsen din. Jeg skjønner at sitatet kan virke enkelt, men i realiteten er ofte de enkleste grepene det som kan gi deg et stort løft i hverdagen. Det er mye lettere å få ting gjort når man er avslappet i utgangspunktet og ting løser seg ofte av seg selv. Har følt på det samme som deg og skjønner hvor håpløst det kan være... Bare husk at det er fult mulig å snu på tilværelsen. Sender deg mine varmeste tanker og håper du føler deg bedre. Endret 13. september 2024 av Bigote 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 Bigote skrev (11 timer siden): Vær snill med deg selv og prøv og slapp av med tilværelsen din. Jeg skjønner at sitatet kan virke enkelt, men i realiteten er ofte de enkleste grepene det som kan gi deg et stort løft i hverdagen. Det er mye lettere å få ting gjort når man er avslappet i utgangspunktet og ting løser seg ofte av seg selv. Har følt på det samme som deg og skjønner hvor håpløst det kan være... Bare husk at det er fult mulig å snu på tilværelsen. Sender deg mine varmeste tanker og håper du føler deg bedre. Takk. Skal prøve. Anonymkode: f8a5d...fa6
Keiko99 Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Søk hjelp. Terapi. Psykolog. Du får hjelp med å sortere tankene dine 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 Jeg anbefaler appen Tankevirus, jeg synes den er veldig god. Den er bygget på kognitiv terapi, er gratis og laget av en norsk psykolog. Den anbefales til de som ønsker å bekymre seg mindre. Jeg synes den var litt underholdene også. Den er mest for milde til moderate plager, men jeg synes egentlig alle kunne hatt godt av å lære disse tingene, enten man sliter med psykisk helse eller ikke. https://tankevirus.no/app/ Anonymkode: a1183...d0b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå