Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet en rettssak har jeg gått gjennom mange papirer. I en voldtelssak så vitnet min eks angående sms'er jeg har sendt for å stadfeste tidspunkter oppimot når en straffbar handling har skjedd. (Eksen var ikke involvert, kun vitne angående tidspunktene jeg sendte meldinger). 

Dette er nå flere år siden. Men jeg gikk nylig gjennom dommen i den gamle saken, som var veldig traumatisk for meg. Jeg hadde ingen kontakt med eksen min rundt rettssaken og hørte bare på da han vitnet over telefon. Det var sterk spenning i salen blant meg, dommerne, tiltalte og advokatene da.han vitnet og skulle finne frem tidspunkter for meldinger på en gammel telefon (som ville styrke min troverdighet). 

Jeg gikk altså gjennom denne dommen nylig og begynte å tenke på hvordan dette opplevdes for han. Det klarte jeg ikke å tenke på da det pågikk. Først nå flere år etter på har jeg det på avstand og klarer å forholde meg til rettssaken (voldtekt). 

Jeg begynte å tenke på at jeg vil takke han. Men jeg er ambivalent. Jeg ville jo det under rettssaken, men det var selvfølgelig ikke aktuelt. Og like etter var hodet mitt kun fokusert på dommen.

Hva ville dere gjort?  Er det rart å vise sin takknemlighet 5 år senere? 

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det kan være en fin gest å si takk. Forklar gjerne hvorfor det kommer nå 5år senere. 

Anonymkode: 7e675...442

Skrevet

Jeg tenker også at det er en fin gest å gi ham. Så kan du forklare at der og da var alt så traumatisk for deg at du dessverre ikke greide å tenke på at dette sikkert også var en påkjenning for ham, men at du nå bare vil at han skal vite at du setter pris på at han bidro til å få sannheten frem.

❤️ 

Anonymkode: ce915...537

Skrevet

Oi. Takk for så raske svar! Har dere noen forslag på hvordan jeg kan skrive? Blir veldig redd for at han tenker ar jeg tar kontakt for noen annen grunn enn at jeg bare vil takke han for hjelpen.

Skrevet
Aristokatten skrev (9 minutter siden):

Grunnet en rettssak har jeg gått gjennom mange papirer. I en voldtelssak så vitnet min eks angående sms'er jeg har sendt for å stadfeste tidspunkter oppimot når en straffbar handling har skjedd. (Eksen var ikke involvert, kun vitne angående tidspunktene jeg sendte meldinger). 

Dette er nå flere år siden. Men jeg gikk nylig gjennom dommen i den gamle saken, som var veldig traumatisk for meg. Jeg hadde ingen kontakt med eksen min rundt rettssaken og hørte bare på da han vitnet over telefon. Det var sterk spenning i salen blant meg, dommerne, tiltalte og advokatene da.han vitnet og skulle finne frem tidspunkter for meldinger på en gammel telefon (som ville styrke min troverdighet). 

Jeg gikk altså gjennom denne dommen nylig og begynte å tenke på hvordan dette opplevdes for han. Det klarte jeg ikke å tenke på da det pågikk. Først nå flere år etter på har jeg det på avstand og klarer å forholde meg til rettssaken (voldtekt). 

Jeg begynte å tenke på at jeg vil takke han. Men jeg er ambivalent. Jeg ville jo det under rettssaken, men det var selvfølgelig ikke aktuelt. Og like etter var hodet mitt kun fokusert på dommen.

Hva ville dere gjort?  Er det rart å vise sin takknemlighet 5 år senere? 

Det er ALDRI feil å si takk til noen som har gjort deg en god tjeneste/hjelp. Uansett hvor lenge siden det er eller hvordan personen var før eller har gjort noe urett mot deg i fortiden. Vil velge å påstå at de aller fleste ville satt pris på det etter 1 år, 5 år eller 10 år. Livet er kort og takknemlighet og vennlighet fra mennesker som har vært en del av livet sitt føles godt❤️

Anonymkode: 17862...76a

• Hjerte 1
Skrevet
Aristokatten skrev (4 minutter siden):

Oi. Takk for så raske svar! Har dere noen forslag på hvordan jeg kan skrive? Blir veldig redd for at han tenker ar jeg tar kontakt for noen annen grunn enn at jeg bare vil takke han for hjelpen.

Bare vær helt kort du. Menn liker det sånn🙂

• Liker 1
Skrevet

Si at du har tenkt mye på rettsaken i det siste og det han gjorde for deg da. At du bare gjerne vil takke ham for dette❤️

Ikke si så mye mer enn det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Åå tusen takk dere! Jeg ble plutselige usikker på om jeg faktisk kanskje har takket han før... så jeg sa det da. For det virker så fjernt. Men det er vel en grunn til at jeg tenker mye på dette nå. 

Skrevet

Kanskje jeg har tenkt mye på det fordi det nærmer seg løslatelse av den domfelte. Merkelig prosess dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...