Gå til innhold

Krasjet bilen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Krasjet bilen 2 ganger idag. Først rygget jeg i veggen med hengerfeste andre gang rygget jeg i baksiden av ene hjuldekselet slik at det poppet av. Bare poppet det på plass igjen. Sitter greit, men du kan se at den ikke er helt 100%. Er ikke min bil da, noen som vet hva jeg burde gjøre?

Anonymkode: 0e976...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke min bil da, noen som vet hva jeg burde gjøre?

Hvis det ikke er din bil må skadene fikses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Krasjet bilen 2 ganger idag. Først rygget jeg i veggen med hengerfeste andre gang rygget jeg i baksiden av ene hjuldekselet slik at det poppet av. Bare poppet det på plass igjen. Sitter greit, men du kan se at den ikke er helt 100%. Er ikke min bil da, noen som vet hva jeg burde gjøre?

Slutte å kjøre bil … hvem kræsjer 2 ganger på samme dag?? 

Anonymkode: cf6fd...2ca

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Påta deg ansvar og ordne opp etter deg er hva du skal gjøre. 
Du burde kanskje ikke kjøre andres biler?

Anonymkode: 08e71...148

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker jo selvsagt med eier av bilen å forklarer hva som har skjedd, og tilbyr deg betale eventuelle skader/egenandeler...

Anonymkode: d8040...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg fikse det mente jeg. Selvfølgelig ordner jeg opp for meg selv. Noen som vet om den kan klikkes på plass selv skikkelig eller må jeg til mekaniker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan kan jeg fikse det mente jeg. Selvfølgelig ordner jeg opp for meg selv. Noen som vet om den kan klikkes på plass selv skikkelig eller må jeg til mekaniker..

Hvis noen hadde lånt min bil, skadet den og insistert på å "fikse" det selv så hadde det vært helt uaktuelt.

Bilen må repareres hos godkjent verksted, dette er viktig på grunn av skjulte problemer som kan oppstå i etterkant av en skade. Er lakken på karosseriet bak plastikken skadet så må det fikses riktig for å unngå rust, hvis bilen skal selges en gang i framtiden så kan slike feil bli dyrt for selger.

Hvis du har rygget inni noe med hengerfestet så kan det ha ført til at innfestningen i karosseriet er skjevt, det kan bli veldig farlig hvis man skal trekke henger og det fører til svakhet i konstruksjonen.

Anonymkode: 9c33d...b99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å vite uten å skjønne mer av skaden. Er første krasj kun at du traff noe med hengerfestet? Hvis ingen skade så er jo den ute av verden. 

Skade to. Hjuldeksel betyr vel at dette er en rimelig gammel bil?  Hvis det er snakk om avtagbare hjuldeksler så kan de erstattes ganske billig men snakk med bileier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du har bulket bilen to steder, og spør hvordan du kan «fikse» det for å skjule skaden? Har jeg forstått rett?

Har vanskelig for å ta dette seriøst. 

Selvsagt får du bilen på et godkjent verksted og betaler for hele skaden selv. 

Hvis noen hadde gjort noe slikt med min bil og prøvd å stikke fra regninga, så hadde jeg annmeldt forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du snakker jo selvsagt med eier av bilen å forklarer hva som har skjedd, og tilbyr deg betale eventuelle skader/egenandeler...

Anonymkode: d8040...c00

Tilbyr? Det er da en selvfølge at man skal betale for all skade dersom man ødelegger/skader noen andre sin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...