Gå til innhold

Til dere som har født premature barn før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har på fire år fått tre barn, og i dag har jeg testet positivt igjen… min øyeblikkelige tanke er jo selvsagt abort, fordi de tre små gullene mine krever ganske mye nå. 
Men jeg har noen spørsmål likevel..

 

til dere som fikk barn etter prematur fødsel, var det også prematur? Jeg velger å tro at så tette graviditeter har noe å si for når fødsel kommer igang, og derfor føler jeg at dette er vesentlig informasjon.

 

og fikk dere ekstra oppfølgning?

Anonymkode: 26498...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er umulig å svare på. Det finnes så mange grunner til prematur fødsel. Noen git økt sjanse i neste svangerskap, andre ikke. Du må diskutere med legen din

Anonymkode: 8a04e...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er umulig å svare på. Det finnes så mange grunner til prematur fødsel. Noen git økt sjanse i neste svangerskap, andre ikke. Du må diskutere med legen din

Anonymkode: 8a04e...cd8

Enig i dette. Har født ett prematurt barn, men uten risiko for gjentakelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er umulig å svare på. Det finnes så mange grunner til prematur fødsel. Noen git økt sjanse i neste svangerskap, andre ikke. Du må diskutere med legen din

Anonymkode: 8a04e...cd8

100% enig i dette.  Snakk med helsepersonell om slike ting så får man svar basert på egne risikofaktorer etc. 

En prematur fødsel, betyr ikke at alle senere vil bli det etc generelt sett.. 

Anonymkode: e560a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 er født i uke 35, spontan fødsel uten noen indikasjoner på at det var en spesiell grunn til at det ble prematur fødsel. Ble gravid igjen da nr 1 var 15 mnd, og nr 2 ble født 1 uke over termin. Ble gravid med nr 3 da nr 2 var 13 mnd, nr 3 ble født 1 dag før termin.

Anonymkode: a9831...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...