Gå til innhold

Carl O Johansen Paraplyfabrikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Oslo. Noen som kjenner til, eller har noe informasjon om denne? Finner ingenting ved nettsøk. Skulle gjerne visst mer 😊

Anonymkode: caad7...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av de som eide familieselskapet, Tor Gundersen, døde for noe år siden og det står litt informasjon i nekrologen i Sandefjord Blad som du kan søke opp. 

Carl O Johansen var kjent for å ha veldig gode paraplyer, jeg har hatt flere. De hadde en butikk i Pløens gate i Oslo, men den ble nedlagt en gang rundt 1990 tror jeg. Husker at de hadde plakater om 100års- jubileum, så oppstarten må ha vært rundt 1880.

Anonymkode: b1a9c...243

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 15.31):

En av de som eide familieselskapet, Tor Gundersen, døde for noe år siden og det står litt informasjon i nekrologen i Sandefjord Blad som du kan søke opp. 

Carl O Johansen var kjent for å ha veldig gode paraplyer, jeg har hatt flere. De hadde en butikk i Pløens gate i Oslo, men den ble nedlagt en gang rundt 1990 tror jeg. Husker at de hadde plakater om 100års- jubileum, så oppstarten må ha vært rundt 1880.

Anonymkode: b1a9c...243

Ekspander  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble startet i 1843, på Hammersborg. Jeg kjøpte det av min familie i 2000 etter 157 års drift. Etter dette fusjonerte jeg med et selskap som het Janic. Og nytt navn ble Janic&carlo as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...