AnonymBruker Skrevet 13. september #1 Del Skrevet 13. september Jeg og katten bor i en bygård med 8 hyggelige naboer. Katten min blir med naboer inn når de låser opp gatedøren, og ofte blir smetter han inn til to av naboene, og så får jeg en melding om at pus ligger og sover inne hos de, eller de kommer på døren med han. Den ene naboen tror jeg pus har et ekstra godt øye til for han er ofte med hjem til henne, og han setter seg også på hennes dørmatte hver gang vi går opp trappen, og da må jeg si at vi ikke bor der og at han må bli med opp til meg. I kveld har han ligget timesvis inne hos den ene naboen, og har ingen hast med å komme hjem. Er det vanlig at katter oppfører seg sånn, og er det ett fett for katter egentlig hvem som koser med de og mater de, så lenge de føler seg trygge og får sine behov dekket? Jeg var borte fra pus 6 døgn i sommer og da bodde han hos denne ene naboen som han har vært hos i kveld, og han var skikkelig fornærmet da jeg kom tilbake etter 6 døgn, for da var han ikke interessert i å bli med hjem men ville kun være hos henne eller gå ut. Anonymkode: e685e...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #2 Del Skrevet 13. september Katter, som med mennesker, liker visse folk mer enn andre. Det er fullt mulig at katten liker naboen(e) pga den får kos og oppmerksomhet, kanskje katten liker lukta og personligheten også. Dyr former vennskap med de de liker, ikke hvem som mater dem eller hvem som står som eier på papiret. Om katten ikke er særlig begeistret over å være med deg, bør du tenke på hvorfor. Gir du nok kos og lek? Hvordan er hjemmemiljøet (støy, barn, stress osv.)? Kanskje katten ikke vokste opp med å se på huset som hjemmet dens, og da er det ikke så rart at den gjerne flytter inn hos andre. Jeg har to katter, og det er tydelig hvem de liker mest av oss i familien. De er glad i oss alle, men enkelte kan de få litt kos av før de går, mens andre kan de sove og kose med i timesvis. Dette er uavhengig av hvem som står som eier og hvem som mater. Anonymkode: 2c303...b00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #3 Del Skrevet 13. september Så trist, eller bra og vanlig for katten men trist for deg 😔 Hadde ikke likt det og hadde blitt sinnt om noen tok in min pus etter det besøket, sånn foruten i nødstilfeller ved skade, storm å jeg er for en eller annen grunn ikke hjemme eller jeg har havnet i koma. Eller de ser en rev så de må ta katta å rømme inn. Prøv å si at du må ha katten hos deg, for å venne h*n hjem igjen. Katter er ikke langvarig såret etter du har vært på tur, min frøken har oppført seg litt anderledes den første dagen, men så er alt glemt igjen. Det er vel mer at de fortsetter å invitere den inn, så det har blitt en vane. Anonymkode: 7cb52...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #4 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Katter, som med mennesker, liker visse folk mer enn andre. Det er fullt mulig at katten liker naboen(e) pga den får kos og oppmerksomhet, kanskje katten liker lukta og personligheten også. Dyr former vennskap med de de liker, ikke hvem som mater dem eller hvem som står som eier på papiret. Om katten ikke er særlig begeistret over å være med deg, bør du tenke på hvorfor. Gir du nok kos og lek? Hvordan er hjemmemiljøet (støy, barn, stress osv.)? Kanskje katten ikke vokste opp med å se på huset som hjemmet dens, og da er det ikke så rart at den gjerne flytter inn hos andre. Jeg har to katter, og det er tydelig hvem de liker mest av oss i familien. De er glad i oss alle, men enkelte kan de få litt kos av før de går, mens andre kan de sove og kose med i timesvis. Dette er uavhengig av hvem som står som eier og hvem som mater. Anonymkode: 2c303...b00 Pus har blitt mer kosete det siste året da jeg overtok den etter min eks, og siden det bare har vært oss to så har jeg fått følelser for katten og ser på den nesten som et lite barn. Jeg både koser og leker mye med katten, men han er ikke en katt som liker å ligge på fanget og bli kost med og når han er mottakelig for kos så gir han beskjed etter maks to- tre minutter at han ikke gidder mer, og da vil han ligge alene. Jeg snakker med den og den får også lov å komme opp i sengen min om natten hvis den vil. Ts Anonymkode: e685e...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #5 Del Skrevet 13. september Det er jo litt egoistisk av naboene dine å ta inn katten din. Kan du be de om å ikke ta den inn til seg? Anonymkode: 077a1...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #6 Del Skrevet 13. september Herregud, la katten få kose seg hos naboen. Anonymkode: 9ce04...a1e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #7 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så trist, eller bra og vanlig for katten men trist for deg 😔 Hadde ikke likt det og hadde blitt sinnt om noen tok in min pus etter det besøket, sånn foruten i nødstilfeller ved skade, storm å jeg er for en eller annen grunn ikke hjemme eller jeg har havnet i koma. Eller de ser en rev så de må ta katta å rømme inn. Prøv å si at du må ha katten hos deg, for å venne h*n hjem igjen. Katter er ikke langvarig såret etter du har vært på tur, min frøken har oppført seg litt anderledes den første dagen, men så er alt glemt igjen. Det er vel mer at de fortsetter å invitere den inn, så det har blitt en vane. Anonymkode: 7cb52...2ea Jeg blir overhodet ikke sint for at katten min følger med naboer hjem og synes det bare er morsomt. De vet de ikke får lov å fore han med godteri og mat, og hvis de ønsker å gi han mat så spør de alltid om lov først, og det synes jeg er respektfullt. Ofte gidder ikke katten å være hos en nabo mer enn et par minutter før han går til døren, men hos andre legger han seg i sofaen og soveri timesvis. Jeg synes det er fint at katten min er trygg på flere naboer, for da er det lettare for meg å be om kattepass de gangene jeg skal reise bort, men jeg ønsker ikke at han skal flytte inn til de permanent. Katten min er en slik type katt som går inn i husene til fremmede folk i gaten og legger seg både i senger og i stoler. Ser han et åpent vindu eller en verandadør på gløtt, så smetter han inn, særlig hvis det er dårlig vær. Ikke så mye jeg kan gjøre med det uten å gi beskjed om at han bor hos meg, og at de ikke skal fore han. Ts Anonymkode: e685e...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #8 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo litt egoistisk av naboene dine å ta inn katten din. Kan du be de om å ikke ta den inn til seg? Anonymkode: 077a1...800 Han blir med de inn i oppgangen og så smetter han inn i leiligheten sier de, men veldig ofte kommer de opp til meg med katten. Ts Anonymkode: e685e...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå