Gå til innhold

Skuffet over Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Bergen og trives godt, men jeg synes ikke at Bergen er finere enn Oslo. Jeg er Østlendingen og bodd mange år i Oslo og i Bergen. Oslo har mer å by på av alt, men det er de sinnsyke boligprisene i Oslo som gjør at vi holder oss i Bergen. Her eier vi leilighet på 70 kvm sentralt, skulle vi eid det i Oslo Hadde det kostet det dobbelte. Så her får vi storbylivet, bor godt og slipper å bo oss ihjel. 

Anonymkode: 86c2a...e88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 23.51):

Bergen er vakrere, men det hjelper jo ikke når man ikke får brukt byen. Bedre å bo i en by man kan nyte

ts

Anonymkode: adec1...f5f

Så du er en som kun liker at det er medvind og syter når det er motvind. 

Det er september. Hva forventer du egentlig? Været skifter raskt på Vestlandet og det kan være sol i en bydel mens det regner i en annen.

Anonymkode: d3d32...0f1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så du er en som kun liker at det er medvind og syter når det er motvind. 

Det er september. Hva forventer du egentlig? Været skifter raskt på Vestlandet og det kan være sol i en bydel mens det regner i en annen.

Anonymkode: d3d32...0f1

Nope. Forventet en flottere by til den nedbørsmengden, for at folk skal få noe igjen for å bo der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (16 timer siden):

Du vet ikke hva jeg har sett og ikke sett.

Men du misser jo fullstendig poenget. Du kommer med påstander om at Oslo er uten sjarm. I tillegg kommer du med det som fremmer Bergen som by, som i stor grad er det Oslo også har. Så da virker det ærlig talt ikke som du har vært særlig rundt i Oslo, og sett hva Oslo virkelig har å by på. 

Anonymkode: e2846...832

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nope. Forventet en flottere by til den nedbørsmengden, for at folk skal få noe igjen for å bo der. 

Men hva GJORDE du mens du var i Bergen? Har spurt før, men du svarer ikke på det. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du misser jo fullstendig poenget. Du kommer med påstander om at Oslo er uten sjarm. I tillegg kommer du med det som fremmer Bergen som by, som i stor grad er det Oslo også har. Så da virker det ærlig talt ikke som du har vært særlig rundt i Oslo, og sett hva Oslo virkelig har å by på. 

Hvorfor er du så opphengt i hva jeg skriver? Kan man ikke få lov å ha sine meninger her inne? Hvorfor "angriper" du meg? Det spiller ingen rolle om jeg har vært mye i Oslo eller ikke. La nå meg få ha mine meninger, uten at folk som deg skal analysere dem ned til minste detalj. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men hva GJORDE du mens du var i Bergen? Har spurt før, men du svarer ikke på det. 

Underholdning i Grieghallen, løping i natur og sentrum, restauranter, cafe, fisketorget (gufs!), jobbing på kontor i sentrum

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (3 timer siden):

Hvorfor er du så opphengt i hva jeg skriver? Kan man ikke få lov å ha sine meninger her inne? Hvorfor "angriper" du meg? Det spiller ingen rolle om jeg har vært mye i Oslo eller ikke. La nå meg få ha mine meninger, uten at folk som deg skal analysere dem ned til minste detalj. 

Jeg angriper deg overhodet ikke. Jeg bare stiller spørsmål til hvorfor du syns Oslo er så fælt og uten sjarm når kvalitetene du ramser opp for at Bergen er så fantastisk, er noe Oslo også har. Og det er derfor jeg tør og påstå at du ikke har vært ordentlig i Oslo. 

Uansett, jeg legger ballen død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Underholdning i Grieghallen, løping i natur og sentrum, restauranter, cafe, fisketorget (gufs!), jobbing på kontor i sentrum

ts

Tok du ikke turen opp til Fløien og Ulriken for å se utsikten? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg angriper deg overhodet ikke. Jeg bare stiller spørsmål til hvorfor du syns Oslo er så fælt og uten sjarm når kvalitetene du ramser opp for at Bergen er så fantastisk, er noe Oslo også har. Og det er derfor jeg tør og påstå at du ikke har vært ordentlig i Oslo. 

Uansett, jeg legger ballen død. 

Jaggu på tide... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg løp opp. Og ned for så vidt. Det var ikke en fornøyelse. Tenkte mye over hvor tungvint livet i Bergen må være med alt det regnet. Hvor innpakket folk er, skynder seg for å komme innendørs- lite man får nyt naturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo har også etter hvert fått uhorvelig mye kriminalitet å by på. Du glemmer å ta med det.

Jeg har bodd i Oslo, og har nå en sønn som bor der, men byen har endret seg veldig. Det å måtte ta forholdsregler når man drar ut på noe, er ikke mye sjarmerende.

Anonymkode: fef1f...05e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant de som ærlig må innrømme at jeg ikke helt skjønner fascinasjonen over utsikten fra Fløien og Ulriken? 

Det er vel det som gjør at jeg synes Bergen er litt oppskrytt. Ja, Bergen har fjell, men det er ikke noen imponerende fjell eller fantastisk vakker natur du ser der oppefra, og særlig på Fløien vasser du i turister. Det er fint, men det er ikke wow. 

(Jeg blir ikke imponert over marka i Oslo heller, altså) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

issoras skrev (2 timer siden):

Jeg er blant de som ærlig må innrømme at jeg ikke helt skjønner fascinasjonen over utsikten fra Fløien og Ulriken? 

Det er vel det som gjør at jeg synes Bergen er litt oppskrytt. Ja, Bergen har fjell, men det er ikke noen imponerende fjell eller fantastisk vakker natur du ser der oppefra, og særlig på Fløien vasser du i turister. Det er fint, men det er ikke wow. 

(Jeg blir ikke imponert over marka i Oslo heller, altså) 

Nå er det vel også de færreste bergensere som anser turen opp på Fløyen fra bysiden og området rundt fløybanestasjonen som "ute i naturen". Jeg er enig i at det finnes mer spektakulære utsikter enn den du finner i Bergensområdet og fra Fløyen, men det finnes ganske mye flottere natur enn den du finner rundt Fløyen da. Opp Fløyen drar man besøkende for at de skal få utsikt over byen, ikke naturen😊

Jeg anbefaler turen opp Lyshorn. På en solskinnsdag er det en aldeles nydelig utsikt derfra👍🏻

Anonymkode: 41051...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg anbefaler turen opp Lyshorn. På en solskinnsdag er det en aldeles nydelig utsikt derfra👍🏻

Lyshornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp på et annet sted på Vestlandet og er heldigvis veldig glad i kystklimaet. Elsker regn og ruskevær. Både å være ute og kose seg inne i. Synes Bergen er like flott i regn som i sol.

Anonymkode: 0c8fd...533

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg studerte i Bergen i 6 år. Det regnet så uendelig mye, og sentrum lå liksom alltid under et grått, tungt lag av skyer! Husker jeg misunte venninnene mine som studerte i Oslo. Den dag i dag angrer jeg fortsatt at jeg ble i Bergen så lenge. Det er virkelig trist der. Savner så god tilgang til nydelige fjellturer da! Men ellers. Ingenting.

Anonymkode: 41cab...ac7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😅få det ut :) Tenk på alle oss som bor på Vestlandet. Til Bergens forsvar (er ikke fra Bergen) så er det en flott by selv om det regner.  Er liksom sjarmen med Bergen - masse vann  ;)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg løp opp. Og ned for så vidt. Det var ikke en fornøyelse. Tenkte mye over hvor tungvint livet i Bergen må være med alt det regnet. Hvor innpakket folk er, skynder seg for å komme innendørs- lite man får nyt naturen

Hadde det vært noe mer fornøyelse å løpe opp hvilkensomhelst annen lang bakke i pissregn? Nei. Du kunne jo bare tatt fløibanen og taubanen opp til Ulriken og nytt utsikten mens du slappet av - og var tørr. 

At det regnet hele tiden mens du var der betyr ikke at det regner slik hele tiden året rundt. Jeg har vært mye i Bergen og nytt av godt vær og mye fjellturer. Jeg har også gått i fjellet i litt tåke og regn, og nytt det også. Fjellet blir trolsk og magisk da, så lenge det ikke er for mye regn og tåke så klart. Andre steder i landet er det ekstremt mye snø og snømåking flere mnd i året. Tungvindt det også, men det betyr da ikke at det ikke er fint der av den grunn? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde det vært noe mer fornøyelse å løpe opp hvilkensomhelst annen lang bakke i pissregn? Nei. Du kunne jo bare tatt fløibanen og taubanen opp til Ulriken og nytt utsikten mens du slappet av - og var tørr. 

At det regnet hele tiden mens du var der betyr ikke at det regner slik hele tiden året rundt. Jeg har vært mye i Bergen og nytt av godt vær og mye fjellturer. Jeg har også gått i fjellet i litt tåke og regn, og nytt det også. Fjellet blir trolsk og magisk da, så lenge det ikke er for mye regn og tåke så klart. Andre steder i landet er det ekstremt mye snø og snømåking flere mnd i året. Tungvindt det også, men det betyr da ikke at det ikke er fint der av den grunn? 

Doven kan du være selv. Det blander ikke jeg meg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...