AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #61 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 22.40): Jeg kom til Bergen mandag kveld, og det har regnet siden. Mer eller mindre uavbrutt. Også er det kaldt. 5grader den ene natta. Mye vind. Lenge side jeg har vært her, og ut i fra bilder, hadde jeg en forestilling om at det var en flott by. Sentrum er grått, sørpete, rotete og ingen hilser på hverandre - man ser ikke hverandre under paraplyer eller innpakket i hetter. Kan godt se at Oslo ikke er vakrere, men mer funksjonell i det minste. Man kan bevege seg rundt i byen uten å alltid bli våt. Sitte på benker og drikke kaffe. Ta tørre løpeturer. Eller om man ikke vil bo i hovedstaden, hvorfor ikke heller Kristiansand enn Bergen.. Hva hjelper det med fine fjell når man ikke ser noe annet enn en Gore tex hettekant Anonymkode: adec1...f5f Trodde du at Bergen ikke hadde regn? For det er en grunn til at Bergen vel fremdeles meg bekjent er Norges eneste by der de selger paraplyer i automater. Å klage over at Bergen er grå og kald etc er en ting. Men å klage over at Bergen er regntung blir litt som å dra til Paris og klage på at de snakker fransk der. Det regner i Bergen, ja. Like sikkert som at de snakker fransk i Paris. Faktisk er en uke uten regn i Bergen en hendelse det snakkes om. Og så kan jeg anbefale støvler. Og regnbukse. Og regnjakke, helst så lang at den dekker ned til knærne, og med en solid og dyp hette. Og en sekk i vanntett materiale. Sånn om du har tatt feil studievalg, og er stuck der en stund. Anonymkode: ff97d...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #62 Del Skrevet 15. september 2024 Bergen er ikke for alle, og heldigvis for det! Det hadde ikke vært plass til alle i denne vakre byen som ligger klemt mellom de syv fjell, med en befolkning lik ingen annen. Vi som elsker Bergen, elsker Bergen dypt og inderlig, uavhengig av regn eller sol❤️ Anonymkode: 41051...79a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #63 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 22.40): Jeg kom til Bergen mandag kveld, og det har regnet siden. Mer eller mindre uavbrutt. Også er det kaldt. 5grader den ene natta. Mye vind. Lenge side jeg har vært her, og ut i fra bilder, hadde jeg en forestilling om at det var en flott by. Sentrum er grått, sørpete, rotete og ingen hilser på hverandre - man ser ikke hverandre under paraplyer eller innpakket i hetter. Kan godt se at Oslo ikke er vakrere, men mer funksjonell i det minste. Man kan bevege seg rundt i byen uten å alltid bli våt. Sitte på benker og drikke kaffe. Ta tørre løpeturer. Eller om man ikke vil bo i hovedstaden, hvorfor ikke heller Kristiansand enn Bergen.. Hva hjelper det med fine fjell når man ikke ser noe annet enn en Gore tex hettekant Anonymkode: adec1...f5f For en rar holdning å ha når du besøker landets våteste by. Du vet jo hva du går til? Og påstå at folk ikke bruker byen er jo litt merkelig? Vi gjør jo det, regn, sludd eller sol - så er folk ute på kafe. på kjøpesenter, bibliotek osv. Forskjellen fra sommeren er at når det høljer så forter vi oss dit vi skal, sjeldent folk spaserer i høljende regn. Joggere er jo det bestandig mye av, noe som aldri slutter å overraske meg. Jeg bor langs Fjellveien og det er alltid joggere ute, selv på de verste dagene. Kudos til dem som orker Så her er det nok du som har ditt lukkede syn som ikke ser annet enn det du vil se. Ironisk nok forstod jeg ikke hvor mye det regna i Bergen før jeg flytta bort og så tilbake etter et par år. Jeg, som alle andre, blir værlei og vi klager over regn - men vi er og veldig godt klar over hvilken by vi har valgt å bo i. Ergo derav mye bedre utvalg på ytttertøy og sko her enn andre byer jeg har bodd i. Og man er generelt flink til å bruke byen sin uansett vær. Om du forventet blide og sosiale mennesker i all slags vær...da har du nok blandet Norge med et annet land i varmere strøk. Anonymkode: 397df...b8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #64 Del Skrevet 15. september 2024 Merkelig at jeg har gått til og fra barnehagen for å hente unge hele forrige uke og kun opplevde regn en morgen. I Bergen… 🙊 ja, det har regnet hver dag. Men absolutt ikke sammenhengende. Anonymkode: 28b68...dc0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. september 2024 #65 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bergen er ikke for alle, og heldigvis for det! Det hadde ikke vært plass til alle i denne vakre byen som ligger klemt mellom de syv fjell, med en befolkning lik ingen annen. Vi som elsker Bergen, elsker Bergen dypt og inderlig, uavhengig av regn eller sol❤️ Anonymkode: 41051...79a Ja ❤️ "Eg e ikkje fra Norge, eg e fra Bergen" 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #66 Del Skrevet 15. september 2024 Mardina skrev (2 timer siden): Jeg har prøvd å finne sjarmen med Oslo, men jeg klarer det ikke 😄 For meg finnes det ingenting sjarmerende med den byen 😄 Joda, men du må vekk fra Karl Johan for å finne den Anonymkode: e2846...832 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. september 2024 #67 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, men du må vekk fra Karl Johan for å finne den Anonymkode: e2846...832 Tror ikke det hadde hjulpet gitt... 😄 Har t.o.m prøvd... 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #68 Del Skrevet 15. september 2024 Mardina skrev (12 minutter siden): Tror ikke det hadde hjulpet gitt... 😄 Har t.o.m prøvd... 😄 Syns du ikke Kampen er sjarmerende, eller smågatene Damstredet og Telthusbakken? Parkene og cafelivet på Grunerløkka? Og turmulighetene da, herlighet Oslo har fantastisk rekreasjon. Østensjøvannet og Sognsvann for dem som ikke gidder skogstur og bare vil ha ei runde i naturen. Men så har vi hele Nordmarka, Lillomarka og Østmarka med vann og turstier man kan gå i evigheter. Frognerseteren, Ullevålssæter, Grefsenkollen. Å sitte på trikken mens det snør tett og bare se på folk. Joda, Oslo har sin sjarm Anonymkode: e2846...832 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #69 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Planlegg turen din bedre neste gang Nå var dette ifm jobbreise. Uansett, ikke lett å planlegge en tur til Bergen etter været. Tar ikke en spontan tur fra Lillesand til Bergen fordi det blir opphold de neste par dager. Nei, får slå meg til ro med at jeg fikk møtt autentiske Bergen Anonymkode: adec1...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 15. september 2024 #70 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) Mardina skrev (8 timer siden): Nå er ikke Oslo en spesielt pen eller spennende by da... Og det sier jeg faktisk helt uavhengig selv om jeg er fra Bergen. Jeg føler meg rett og slett ikke ikke trygg i Oslo. Og ja.... jeg HAR vært i Oslo. Bergen har mye mer å by på uansett. Ja du var selvfølgelig fra Bergen. Endret 15. september 2024 av Who is she 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #71 Del Skrevet 15. september 2024 Etter et helt liv i Oslo, der jeg stortrives, tok jeg en tur til Bergen, utstyrt med regnklær og goretex sko, og fikk 4 dager med pent vær, snakk om å pakke med feil klær. Hadde ikke ventet blå sol og gul himmel der i høstferien. Noen år siden da, fikk oversikten over byen på en formiddag. Fint nok men å bo mellom de trange fjellene på Vestlandet i regn generelt ville gitt meg åndenød. Anonymkode: 69d93...c17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. september 2024 #72 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns du ikke Kampen er sjarmerende, eller smågatene Damstredet og Telthusbakken? Parkene og cafelivet på Grunerløkka? Og turmulighetene da, herlighet Oslo har fantastisk rekreasjon. Østensjøvannet og Sognsvann for dem som ikke gidder skogstur og bare vil ha ei runde i naturen. Men så har vi hele Nordmarka, Lillomarka og Østmarka med vann og turstier man kan gå i evigheter. Frognerseteren, Ullevålssæter, Grefsenkollen. Å sitte på trikken mens det snør tett og bare se på folk. Joda, Oslo har sin sjarm Anonymkode: e2846...832 Nope 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. september 2024 #73 Del Skrevet 15. september 2024 Who is she skrev (1 time siden): Ja du var selvfølgelig fra Bergen. Selvfølgelig 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 16. september 2024 #74 Del Skrevet 16. september 2024 Mardina skrev (7 timer siden): Selvfølgelig 😁 Ja fikk jo anonym bruker litt rett i at bergensere rakker ned på Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #75 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå var dette ifm jobbreise. Uansett, ikke lett å planlegge en tur til Bergen etter været. Tar ikke en spontan tur fra Lillesand til Bergen fordi det blir opphold de neste par dager. Nei, får slå meg til ro med at jeg fikk møtt autentiske Bergen Anonymkode: adec1...f5f Du gjorde jo ikke det selv om det regnet. Anonymkode: e2846...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #76 Del Skrevet 16. september 2024 Mardina skrev (8 timer siden): Nope 😂 Da er du i grunn bare vanskelig Anonymkode: e2846...832 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. september 2024 #77 Del Skrevet 16. september 2024 Who is she skrev (3 timer siden): Ja fikk jo anonym bruker litt rett i at bergensere rakker ned på Oslo. Det lever jeg helt fint med, kjenner jeg 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. september 2024 #78 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er du i grunn bare vanskelig Anonymkode: e2846...832 Nei, faktisk ikke 😄 Det er ingenting som tilsier at man må like Oslo som by 😄 Jeg liker ikke Oslo, hva med å respektere det? 😄 Har ingenting med å være vanskelig å gjøre 😄 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #79 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 0.04): Jeg synes det er rart at du blir overrasket over at det regner i Bergen- som altså er kjent som regnbyen. Det regner gjennomsnittlig dobbelt så mye i Bergen dom i Lillesand. Og det er passe sørlandsk å bli lei etter 5 dager med regn (i dag har deg nå også vært sol). Alt dette kan jeg tåle å høre. Men at OSLO er FINERE enn BERGEN? Du bør erklæres uønsket i byen vår! Kjøp deg regntøy og kom deg ut for å faktisk se hvor fin byen er. Og kjenn så uendelig glad du blir når det er opplett. Anonymkode: 44fb8...526 Jeg besøkte Bergen i sommer og fikk drittvær alle tre dagene. Men dette var jeg helt forberedt på, så tok på meg klær som egnet seg for drittværet. Utover det er Bergen en meget pen by, ingenting å si på det. Jeg likte meg godt Sentrum var så lite at jeg følte jeg "runda" Bergen på 4 timer og det syntes jeg faktisk var litt digg. Men det kan nok kjennes litt klaustrofobisk for en fra Oslo (meg). Sentrum var veldig lite og fjell på alle kanter. Men det blir uansett dumt å sammenligne Oslo og Bergen. Hver by har sine kvaliteter. Anonymkode: 34a6f...9f7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #80 Del Skrevet 16. september 2024 Mardina skrev (11 minutter siden): Nei, faktisk ikke 😄 Det er ingenting som tilsier at man må like Oslo som by 😄 Jeg liker ikke Oslo, hva med å respektere det? 😄 Har ingenting med å være vanskelig å gjøre 😄 Emoji-bruken din vitner om en fanatisme som diskvalifiserer deg fra hele debatten. Anonymkode: 34a6f...9f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå