Gå til innhold

Skuffet over Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du får sende en klage, da. 

Anonymkode: e8609...21f

Du får en medalje for godt svar! 

Anonymkode: e7b67...1d9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS er ikke representativ, vi andre både vet at det regner i Bergen, og tåler litt regn. Har selv vært i Bergen flere ganger, og liker byen ganske godt både i regn og sol. Media har bidratt til at mange tror vi ikke tåler vær, med alt skrik om farevarsel og kaos hver gang det regner eller snør litt. 

Anonymkode: baf80...779

"Østlending" er et personlighetstrekk og en karikert fornærmelse og slett ikke en beskrivelse av hvor folk egentlig kommer fra, gjerne brukt når noen helt unyansert hater Bergen/bergensdialekt/alle folk fra Bergen...

De fleste østlendinger er da fabelaktige mennesker 😊 (selv om jeg kjenner opptil flere som mener det er dårlig vær hvis det blåser). Det er jo litt artig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elle Melle skrev (9 minutter siden):

"Østlending" er et personlighetstrekk og en karikert fornærmelse og slett ikke en beskrivelse av hvor folk egentlig kommer fra, gjerne brukt når noen helt unyansert hater Bergen/bergensdialekt/alle folk fra Bergen...

De fleste østlendinger er da fabelaktige mennesker 😊 (selv om jeg kjenner opptil flere som mener det er dårlig vær hvis det blåser). Det er jo litt artig.

Jeg er Østlending og elsker Bergen, selv med regn. 

Anonymkode: e2846...832

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, men ikke uavbrutt i 4 døgn

Anonymkode: adec1...f5f

Du dro til den byen i Norge som er kjent for flest regnværsdager og er overrasket over fire stakkarslige døgn med regn??? 😂😂

Blir som å reise til Finnmark og bli sjokkert over at det er snø flere dager på rad! Ja altså guess what! 

Det regner mye på vestlandet. Jeg hater også regnet intenst og synes det ødelegger, men foretrekker nå likevel vestlandet over østlandet. Og så setter vi enormt pris på oppholdsvær når vi først har det! 

Men jeg vet ikke om jeg værmessig synes ekstremnedbøren på østlandet de siste årene er særlig bedre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 14.9.2024 den 0.40):

Du ble overrasket over at det regner i Bergen? 😄 

Jeg tar heller 1 uke i Bergen anyday, enn å tilbringe 1 time i Oslo 🤮 Den byen vil aldri noensinne bli bra eller pen. Eller funksjonell, som du sier 😄 

Bergen all the way ♥️ Min fine hjemby ♥️ 

Mindrehetskomplekset til bergensere er så smålig 🙈 

Anonymkode: a7999...c1b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bergensere er også skuffet over regnet. Trikset er skikkelige klær, en bedre innstilling og varm drikke i termokoppen! 

Men klart at Bergen er mer sjarmerende i mai måned når solen skinner. Du får ta deg en tur til våren om du er ute etter å slippe regntøyet!

Anonymkode: b7e3c...490

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mindrehetskomplekset til bergensere er så smålig 🙈 

Javel? 😂

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, men syntes likevel Bergen er veldig fint. Bodde ved Skostredet. Var mange koselig trange gater med brostein. Fine restauranter. Fine trehus. Gikk tur opp til Fløyen. Skogen oppover fjellet var nesten tropisk med bregner, og det var små bekker. Kjempefin utsikt på toppen. 

Anonymkode: 10006...7de

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen er en deprimerende drittby. Kan ikke forstå hvorfor noen besøker oss frivillig. Vi har ingenting å by på, kun regn og fjell. Når ungene er store flytter jeg tvert. 

(så ja, enig med deg ts)

Anonymkode: 1b5b4...ab2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi bergensere er også skuffet over regnet. Trikset er skikkelige klær, en bedre innstilling og varm drikke i termokoppen! 

Men klart at Bergen er mer sjarmerende i mai måned når solen skinner. Du får ta deg en tur til våren om du er ute etter å slippe regntøyet!

Anonymkode: b7e3c...490

Takk for tipset.

Jeg var skuffet over hvor lite flott byen er ift nedbørsmengden. Når det regner mye, ville jeg tenkt at den kompenserte med noe.. Undrer meg over hvordan det kan være Norges nest største by. Må være på grunn av universitet og handelshøyskolen. Kristiansand eller Trondheim, er langt tørrere feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bergen er en deprimerende drittby. Kan ikke forstå hvorfor noen besøker oss frivillig. Vi har ingenting å by på, kun regn og fjell. Når ungene er store flytter jeg tvert. 

(så ja, enig med deg ts)

Anonymkode: 1b5b4...ab2

Ærlig svar, takk for det. Det var ikke et frivillig besøk fra meg.. Vet du hvor du ønsker å bo?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 timer siden):

Javel? 😂

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i Oslo, men syntes likevel Bergen er veldig fint. Bodde ved Skostredet. Var mange koselig trange gater med brostein. Fine restauranter. Fine trehus. Gikk tur opp til Fløyen. Skogen oppover fjellet var nesten tropisk med bregner, og det var små bekker. Kjempefin utsikt på toppen. 

Anonymkode: 10006...7de

Se forskjell på svarene! folk som bor i Oslo klarer å si mye ment om Bergen.  I rest my case. 

Av en eller annen grunn må bergensere rakke ned på Oslo selv om tråden ikke handler om Oslo som sådan. Det er smålig og handler ikke om hva som er stygt, men heller om et mindreverdighetskompleks og dette evinnelige kjedelig Oslohatet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Se forskjell på svarene! folk som bor i Oslo klarer å si mye ment om Bergen.  I rest my case. 

Av en eller annen grunn må bergensere rakke ned på Oslo selv om tråden ikke handler om Oslo som sådan. Det er smålig og handler ikke om hva som er stygt, men heller om et mindreverdighetskompleks og dette evinnelige kjedelig Oslohatet. 

Nå er ikke Oslo en spesielt pen eller spennende by da... Og det sier jeg faktisk helt uavhengig selv om jeg er fra Bergen. Jeg føler meg rett og slett ikke ikke trygg i Oslo. Og ja.... jeg HAR vært i Oslo. Bergen har mye mer å by på uansett. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergen er en flott by, samme er Oslo. 

Men ja, det er kjedelig med masse regn, men fremdeles masse kjekt man kan gjøre og se.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for tipset.

Jeg var skuffet over hvor lite flott byen er ift nedbørsmengden. Når det regner mye, ville jeg tenkt at den kompenserte med noe.. Undrer meg over hvordan det kan være Norges nest største by. Må være på grunn av universitet og handelshøyskolen. Kristiansand eller Trondheim, er langt tørrere feks

Bergen kompenserer med utrolig koselig trehusbebyggelse/byområder som Nordnes og området rundt Fløien,
Fløien, Ulriken, helt fantastiske turmuligheter med byfjellene, Bryggen, Grieg museet, m.m. 

Problemet er at du har dårlig holdning. Ingen byer er spesielt flotte når det er grått og ekstremregn. Trondheim er forøvrig ikke særlig tørt heller. Jeg har bodd der og er der regelmessig. 

Planlegg turen din bedre neste gang, å reise til Bergen på høsten er lotto mtp vær. De dagene det har regnet så kraftig at det ikke går an å være ute, så har jeg tatt fjordcruise, også har jeg satt meg på cafe i den delen av sentrum med brostein, gått i koselige butikker, etc. Attitude is everything. 

Husk også at Bergen sentrum er vesentlig mindre enn Trheim sentrum, men Bergen har tilgjengjeld byfjellene med Fløien og Ulriken som er det som mange trekkes til Bergen for. To helt forskjellige byer som ikke kan sammenlignes. 

Anonymkode: e2846...832

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 timer siden):

Nå er ikke Oslo en spesielt pen eller spennende by da... Og det sier jeg faktisk helt uavhengig selv om jeg er fra Bergen. Jeg føler meg rett og slett ikke ikke trygg i Oslo. Og ja.... jeg HAR vært i Oslo. Bergen har mye mer å by på uansett. 

Føler meg ikke noe tryggere i Bergen enn Oslo, syns nesten det er verre i Bergen. Jeg syns ikke Bergen har så mye mer å by på heller. Jeg tar heller en helg i Oslo enn en helg i Bergen. Skal jeg oppleve fjell kommer Bergen langt ned på lista. 

Hilsen nordlending. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 23.09):

He he, eller et forslag om å legge byen under tak. Nei, men jeg begynte å reflektere litt rundt Bergen og de som bor her. Lurer på om de bare tilpasser seg regnet, eller om de ville oppholdt seg mer utendørs om det regnet mindre. 
Garderobene her må være utelukkende Gore tex. 
TS

Det regner når det regner i resten av landet også. Ja overalt forsåvidt. 

Vi var både nordover og sør- og østover i sommer. Var av og på med finvær begge turer, og selvfølgelig mye hyggeligere når det var finvær. Det var imidlertid ikke de stedene vi var på som var elendige eller ikke på turene, men været. Alle steder er mye mer sjarmerende når det er fint vær. Bergen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (5 minutter siden):

Føler meg ikke noe tryggere i Bergen enn Oslo, syns nesten det er verre i Bergen. Jeg syns ikke Bergen har så mye mer å by på heller. Jeg tar heller en helg i Oslo enn en helg i Bergen. Skal jeg oppleve fjell kommer Bergen langt ned på lista. 

Hilsen nordlending. 😅

For meg er det omvendt 😄 Heller 1 uke i Bergen, enn 1 uke i Oslo 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (Akkurat nå):

For meg er det omvendt 😄 Heller 1 uke i Bergen, enn 1 uke i Oslo 😄

Ja det er smak og behag. 😄 Jeg har bodd i Bergen og drar dit kun av sosiale årsaker. 

Jeg var ikke så glad i Oslo heller før, men etter å ha vært der mye de siste årene har jeg blitt glad i byen. Det er jo en by det tar litt tid å bli kjent med og finne sjarmen i (det syns jeg egentlig Bergen også er 😅). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (2 minutter siden):

Ja det er smak og behag. 😄 Jeg har bodd i Bergen og drar dit kun av sosiale årsaker. 

Jeg var ikke så glad i Oslo heller før, men etter å ha vært der mye de siste årene har jeg blitt glad i byen. Det er jo en by det tar litt tid å bli kjent med og finne sjarmen i (det syns jeg egentlig Bergen også er 😅). 

Jeg har prøvd å finne sjarmen med Oslo, men jeg klarer det ikke 😄 For meg finnes det ingenting sjarmerende med den byen 😄

Endret av Mardina
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...