AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #21 Del Skrevet 13. september 2024 Elle Melle skrev (17 minutter siden): Altså, det er ikke mange årene siden det regnet nesten 3 måneder i strekk, så å klage over 4 dager er veldig østlending altså. Pluss at det har vært regnrekord i august, så det er i overkant optimistisk å forvente pent vær enda senere på høsten. Til gjengjeld løper vi alle ut ved det minste tegn til sol, og da er vi blide og glade. Resten av året er det gode regnkåper og vanntette sko som gjelder. Jeg er ikke østlending, men fra Lillesand. Men jeg liker bedre Oslo enn Bergen totalt sett. Bedre med en litt mindre sjarmerende by som man kan se folk på gata og faktisk bruke byen. ts Anonymkode: adec1...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #22 Del Skrevet 13. september 2024 Kødda du? Gårtex e jo høyste mote i Bærgen for tiden, kidsa går jo av skaftet på sportsforætningæne om dagen, skal kun ha skalljakker å gårtex. Sååå mye bedre å gå tørr igjønna byn når en har gårtex, eg prøvde meg me nåkke linbuksegreier hin dagen, skulle pønte meg på byn. såg ut so att eg hadde pissa meg ut når eg kom hem, skal ikke gjenta seg, går for regnbukse neste gang. Savna sydvesten eneste, min forsvann på puddefjorden i blåstn i fjor, våre utsolgt på alle butikker i sommer, men kike no etter den sånn dann og vann. Blir sol neste onsdag då, då skal du sjå det blir fint i byn og, og kanskje bærgenserenene kike opp litt. Kan ikke garantere ett smil dog, vi e nok litt sjokkskada, sola får oss te å myse og, vi ser jo ikke dritn føre oss. Anonymkode: ac49a...671 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #23 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det har regnet mer enn vanlig den siste tiden. Til og med bergensere har reagert. Du kan da ikke mene at Oslo er vakrere enn Bergen?? Anonymkode: 7a53e...953 Bergen er vakrere, men det hjelper jo ikke når man ikke får brukt byen. Bedre å bo i en by man kan nyte ts Anonymkode: adec1...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #24 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kødda du? Gårtex e jo høyste mote i Bærgen for tiden, kidsa går jo av skaftet på sportsforætningæne om dagen, skal kun ha skalljakker å gårtex. Sååå mye bedre å gå tørr igjønna byn når en har gårtex, eg prøvde meg me nåkke linbuksegreier hin dagen, skulle pønte meg på byn. såg ut so att eg hadde pissa meg ut når eg kom hem, skal ikke gjenta seg, går for regnbukse neste gang. Savna sydvesten eneste, min forsvann på puddefjorden i blåstn i fjor, våre utsolgt på alle butikker i sommer, men kike no etter den sånn dann og vann. Blir sol neste onsdag då, då skal du sjå det blir fint i byn og, og kanskje bærgenserenene kike opp litt. Kan ikke garantere ett smil dog, vi e nok litt sjokkskada, sola får oss te å myse og, vi ser jo ikke dritn føre oss. Anonymkode: ac49a...671 Ja, de slipper å tenke på hva de skal ha på seg. ts Anonymkode: adec1...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #25 Del Skrevet 13. september 2024 I Oslo er det mindre regn derfor trenger man ikke å gå inn pakket i gore-tex sko og regndress Anonymkode: d8998...750 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #26 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kødda du? Gårtex e jo høyste mote i Bærgen for tiden, kidsa går jo av skaftet på sportsforætningæne om dagen, skal kun ha skalljakker å gårtex. Sååå mye bedre å gå tørr igjønna byn når en har gårtex, eg prøvde meg me nåkke linbuksegreier hin dagen, skulle pønte meg på byn. såg ut so att eg hadde pissa meg ut når eg kom hem, skal ikke gjenta seg, går for regnbukse neste gang. Savna sydvesten eneste, min forsvann på puddefjorden i blåstn i fjor, våre utsolgt på alle butikker i sommer, men kike no etter den sånn dann og vann. Blir sol neste onsdag då, då skal du sjå det blir fint i byn og, og kanskje bærgenserenene kike opp litt. Kan ikke garantere ett smil dog, vi e nok litt sjokkskada, sola får oss te å myse og, vi ser jo ikke dritn føre oss. Anonymkode: ac49a...671 Har de mer utvalg av regntøy i butikkene her enn feks Oslo? Folk må jo kle seg startsett i det samme. Ikke SÅ mange regnkåper på markedet Anonymkode: adec1...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #27 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg synes det er rart at du blir overrasket over at det regner i Bergen- som altså er kjent som regnbyen. Det regner gjennomsnittlig dobbelt så mye i Bergen dom i Lillesand. Og det er passe sørlandsk å bli lei etter 5 dager med regn (i dag har deg nå også vært sol). Alt dette kan jeg tåle å høre. Men at OSLO er FINERE enn BERGEN? Du bør erklæres uønsket i byen vår! Kjøp deg regntøy og kom deg ut for å faktisk se hvor fin byen er. Og kjenn så uendelig glad du blir når det er opplett. Anonymkode: 44fb8...526 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #28 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er rart at du blir overrasket over at det regner i Bergen- som altså er kjent som regnbyen. Det regner gjennomsnittlig dobbelt så mye i Bergen dom i Lillesand. Og det er passe sørlandsk å bli lei etter 5 dager med regn (i dag har deg nå også vært sol). Alt dette kan jeg tåle å høre. Men at OSLO er FINERE enn BERGEN? Du bør erklæres uønsket i byen vår! Kjøp deg regntøy og kom deg ut for å faktisk se hvor fin byen er. Og kjenn så uendelig glad du blir når det er opplett. Anonymkode: 44fb8...526 Du har ikke lest hva jeg skriver om Bergen vs Oslo. Hjelper lite med en flott by når været alltid er dårlig. Det blir som å skryte av at man er penere enn alle andre og så stille til skjønnhetskonkurranse i burka ts Anonymkode: adec1...f5f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #29 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er rart at du blir overrasket over at det regner i Bergen- som altså er kjent som regnbyen. Det regner gjennomsnittlig dobbelt så mye i Bergen dom i Lillesand. Og det er passe sørlandsk å bli lei etter 5 dager med regn (i dag har deg nå også vært sol). Alt dette kan jeg tåle å høre. Men at OSLO er FINERE enn BERGEN? Du bør erklæres uønsket i byen vår! Kjøp deg regntøy og kom deg ut for å faktisk se hvor fin byen er. Og kjenn så uendelig glad du blir når det er opplett. Anonymkode: 44fb8...526 Alt blir finere i sol. Når det er sagt har Oslo veldig mye mer å by på og mange flere fine områder enn Bergen. Fjellene og utsikt er fint, men blir liksom ikke så fint når det regner. Da sitter jeg heller på Sørenga med en kald pils og soler meg. Anonymkode: a7999...c1b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #30 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): He he, eller et forslag om å legge byen under tak. Nei, men jeg begynte å reflektere litt rundt Bergen og de som bor her. Lurer på om de bare tilpasser seg regnet, eller om de ville oppholdt seg mer utendørs om det regnet mindre. Garderobene her må være utelukkende Gore tex. TS Anonymkode: adec1...f5f Kan bekrefte at store deler av garderoben består av goretex. Men når det er sagt, så er september -november verste tidspunkt å besøke Bergen på. Kom tilbake i april/mai, da skal du se hvor flott byen vår er! Anonymkode: 16b2c...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #31 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du har ikke lest hva jeg skriver om Bergen vs Oslo. Hjelper lite med en flott by når været alltid er dårlig. Det blir som å skryte av at man er penere enn alle andre og så stille til skjønnhetskonkurranse i burka ts Anonymkode: adec1...f5f Godt forklart. Men under burkaen er skjønnheten der. Akkurat som de som har burka viser vi bare skjønnheten til de som fortjener å se den. Anonymkode: 97502...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #32 Del Skrevet 13. september 2024 Bergen by er nydelig å Bergen by er nydelig. Alle vet at det regner som faen i Bergen. Finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær. Bitches be bitches i guess. Anonymkode: d975f...c84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 13. september 2024 #33 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kom til Bergen mandag kveld, og det har regnet siden. Mer eller mindre uavbrutt. Også er det kaldt. 5grader den ene natta. Mye vind. Lenge side jeg har vært her, og ut i fra bilder, hadde jeg en forestilling om at det var en flott by. Sentrum er grått, sørpete, rotete og ingen hilser på hverandre - man ser ikke hverandre under paraplyer eller innpakket i hetter. Kan godt se at Oslo ikke er vakrere, men mer funksjonell i det minste. Man kan bevege seg rundt i byen uten å alltid bli våt. Sitte på benker og drikke kaffe. Ta tørre løpeturer. Eller om man ikke vil bo i hovedstaden, hvorfor ikke heller Kristiansand enn Bergen.. Hva hjelper det med fine fjell når man ikke ser noe annet enn en Gore tex hettekant Anonymkode: adec1...f5f Du ble overrasket over at det regner i Bergen? 😄 Jeg tar heller 1 uke i Bergen anyday, enn å tilbringe 1 time i Oslo 🤮 Den byen vil aldri noensinne bli bra eller pen. Eller funksjonell, som du sier 😄 Bergen all the way ♥️ Min fine hjemby ♥️ 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 13. september 2024 #34 Del Skrevet 13. september 2024 Altså, du har selvfølgelig rett, det er deiligere med sol enn med regn. Og sommer i Oslo er mer sommerlig enn i Bergen uansett vær. Men vi har gøyere folk (hvis du liker høylydt engasjement om hver minste ting, og hvem gjør ikke det), finere utsikt, deiligere vår-vær, gåavstand over alt i sentrum og evne til å kle oss etter været. Og vi er gode til å kose oss inne også. For oss spesielt interesserte er det ingen over og det ingen ved siden, uansett mengde regn. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #35 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg bodde i Bergen i 3 måneder, holdt ikke ut lenger, ikke på grunn av regnet nødvendigvis, men pga. den klamme luften. Likte ikke byen og er så glad for at jeg flyttet, men bergensere.... For noen fine, sjarmerende og sosiale folk! Anonymkode: 5fd8c...4a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #36 Del Skrevet 14. september 2024 Du dro til Bergen i september og er overrasket over at det regner? Anonymkode: f2d5f...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #37 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Både Bergen og Oslo er stygge byer Anonymkode: aaef5...58d Skjønner ikke dette jeg, hva er så stygt egentlig??? Anonymkode: 80dd7...7e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #38 Del Skrevet 14. september 2024 Alle vet at det regner mye i Bergen, og at med mindre man har planlagt reisen din etter værmeldingen, så må man belage seg på regn. Alle byer er finest når det er opphold/sol, og blir triste når det bøtter ned. Jeg skjønner at du syns det er kjedelig at turen til Bergen bærer preg av at det er innevær, men å bli skuffet over byen pga dét, er jo helt fjernt. Bergen er fortsatt en veldig fin by. Jeg har vært der i pissregn og i sol, og en av dagene det regnet tok jeg meg dagstur på båtcruise, og satt på cafè. Koste meg veldig. Det er også noen magisk med å gå litt i fjellet på slike dager, med mindre regnet er ekstremt kraftig så klart. Så ikke klag på været når du vet du skal til det stedet i Norge hvor det regner mest. Anonymkode: e2846...832 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #39 Del Skrevet 14. september 2024 Det er en grunn for at det er så mange gode musikere fra Bergen. Anonymkode: 9300b...f6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #40 Del Skrevet 14. september 2024 Elle Melle skrev (13 timer siden): Altså, det er ikke mange årene siden det regnet nesten 3 måneder i strekk, så å klage over 4 dager er veldig østlending altså. TS er ikke representativ, vi andre både vet at det regner i Bergen, og tåler litt regn. Har selv vært i Bergen flere ganger, og liker byen ganske godt både i regn og sol. Media har bidratt til at mange tror vi ikke tåler vær, med alt skrik om farevarsel og kaos hver gang det regner eller snør litt. Anonymkode: baf80...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå