Gå til innhold

Bror i forhold med psyk dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har vært sammen et halvt års tid nå (kanskje noe lenger). Hun ga meg dårlige vibber ved første møte og minnet om et annet familiemedlem som var veldig psykisk syk for mange år siden, men som siden har blitt bedre.

Det viser seg at damen truer og skriker til fremmede på butikken, så mye at en ansatt ved en lokal butikk har sluttet å jobbe der. Hun har truet tilfeldige barn, kan være voldelig, og er generelt utagerende i offentlig rom, hvis hun får et anfall. Hun skriker og kjefter gjennom natta, og huseier har motatt mange klager fra naboer, og sier at neste skritt blir politianmeldelse. Hun er åpenbart ikke frisk, og trenger behandling.

Min bror er en snill og god fyr som har bodd på adressen i flere år uten noen klager, og er ingen kranglefant, bare mye deprimert. Han er veldig engstelig for å være alene, så han tar heller "til takke" med denne verbale mishandlingen enn å være alene. Jeg vet ikke om hun også er fysisk voldelig mot ham, og jeg vet ikke om han ville vært ærlig om det hvis jeg spør.

Når jeg hørte dette fikk jeg lyst til å reise til adressen og ta fra hun nøkkelen og be hun om å pelle seg ut og aldri dukke opp igjen, men jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er en produktiv utvei.

Derfor spør jeg her; hva ville dere gjort? Skal jeg bare la disse voksne menneskene finne ut av ting på egen hånd uten å blande meg, eller er det noe jeg kan gjøre for å løse situasjonen?

Anonymkode: 107b8...c21

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta en vennlig samtale med din bror hvor du forteller hva du ser og at du ønsker at han er forsiktig i forhold til denne dama? Også viktig å si at du bryr deg om han og vil være der om han trenger deg.

Er ikke din jobb å løse situasjonen, men slike vennlige samtaler har nådd fram i mitt liv, både til meg og venner av meg.

Formulering fra min bestefar til meg: jeg har sett at slike forhold som du er i nå (med gruppa mannen tilhørte) er mer konfliktfylte enn andre. Vær forsiktig med denne mannen.

Formulering fra meg til en venn: det er hyggelig å høre at du har det gøy med denne dama. Jeg har nok hatt et håp om at om du får deg kjærest, er hun noget mer stabil enn det denne dama framstår som. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, det må nok begynne der. Hvis det skal skje noe så må det komme fra han selv.

Takk for svar!

Anonymkode: 107b8...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...