AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Barnet har litt vansker, og er under utredning. Men hver gang noen er borti ved et uhell, så tror hun at de slår og gjør derfor tilbake. Vi forklarer hjemme hele tiden at er man borti ved et uhell så er ikke det å slå. Men hun forstår ikke dette. Hun slår både foreldre, søsken veldig ofte og mulig adhd. Leker de en lek og noen er borti henne så klikker hun. Er jeg borti henne ved et uhell så tror hun også at jeg slår. Og det er ingen som har lagt hånd på henne. Nettopp fylt 6 år. Hvordan kan vi snu dette? Jeg vet ikke lenger hva jeg kan si. Skolen forklarer også, men til ingen nytte. får sikkert noen tips under utredning men skjønner ikke hvor dette kommer fra eller om det er normalt for en med eventuelt adhd? Veldig aktiv av seg, armer og bein overalt. Anonymkode: d6a6a...0b0 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Hvordan er hun ellers med tanke på berøring? Kan være hun hater berøring så mye at kroppen går i forsvar før hun rekker tenke selv. Anonymkode: 0add4...261 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 Det beste her vil jo være å tilrettelegge for den forståelsen og funksjonen hun faktisk har. Hvorfor kommer folk så ofte borti henne? Dere må kartlegge på skole og hjemme hvilke situasjoner som oftest oppstår, og tilrettelegge for å forebygge situasjonene. Garderobeplass ytterst, pult ytterst/nærmest døra, få gå ut i garderoben først eller sist. Hjemme så tenker dere likt; minimer antall situasjoner hvor dere kommer borti, og vær tydelig på å beklage ordentlig når dere kommer borti. fortsett å forklare (trenger hun bildestøtte og symboler? ikke alltid muntlig kommunikasjon er nok), men ta alltid utgangspunkt i de ferdighetene barnet har. Du forteller om utredning, og hele poenget med utredning er vel å finne ut nivået barnet er på/mestrer, slik at skole og hjem kan tilrettelegge hverdag og undervisning der etter. Anonymkode: 0f7c8...5fa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå