AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Har et par-tre venninner på jobb som jeg har ganske god kontakt med. Skal feire bursdag om et par uker og vurderer å invitere de. Har nå ca 10 bekreftede gjester. Kjenner de ikke veldig godt, bare gjennom jobb. Har jobbet sammen i 1.5 år. Men, jeg er redd for å drite meg ut. Kort fortalt, så er jeg på grensa til Aspergers (har alltid slitt sosialt), så det er ikke så enkelt å forstå alle de subtile signalene og sosiale koder. Så jeg vet rett og slett ikke om det er greit eller ikke. Alt som har det med sosiale er i utgangspunktet ganske vanskelig og sårbart. Jeg tror jeg er godt likt på jobben, men man vet aldri…. Om det har noe å si, så er vi i 30-årene, i samme livsfase (små barn) og har selvfølgelig jobben til felles. Skal jeg ta sjansen? Anonymkode: 87035...9f6 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Jeg hadde bedt dem, det verste du kan få er et nei- og det gjør ingenting. Har dere god kontakt på jobb så er det helt klart innafor å invitere dem i bursdag 🥳 Jeg hadde satt pris på det ihvertfall hvis jeg var en av de gode kollegaene dine. Anonymkode: 14d39...1ae 9
Beliis Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Jeg tror de vil synes det er utrolig hyggelig at du har lyst til å invitere de. Så er det ikke sikkert at de kommer, kan være mange grunner... selv nedprioritert jeg sosiale relasjoner på jobb på fritiden da mine barn var små. Men jeg ville satt stor pris på å bli invitert!!! 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Jeg hadde blitt glad for å bli invitert. Alltid koselig med sosiale sammenkomster. Anonymkode: ca5b8...75b 4
Mezzosoprena Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et par-tre venninner på jobb som jeg har ganske god kontakt med. Skal feire bursdag om et par uker og vurderer å invitere de. Har nå ca 10 bekreftede gjester. Kjenner de ikke veldig godt, bare gjennom jobb. Har jobbet sammen i 1.5 år. Men, jeg er redd for å drite meg ut. Kort fortalt, så er jeg på grensa til Aspergers (har alltid slitt sosialt), så det er ikke så enkelt å forstå alle de subtile signalene og sosiale koder. Så jeg vet rett og slett ikke om det er greit eller ikke. Alt som har det med sosiale er i utgangspunktet ganske vanskelig og sårbart. Jeg tror jeg er godt likt på jobben, men man vet aldri…. Om det har noe å si, så er vi i 30-årene, i samme livsfase (små barn) og har selvfølgelig jobben til felles. Skal jeg ta sjansen? Anonymkode: 87035...9f6 Jeg synes absolutt at du skal invitere dem, det viser at du er interessert i et nærmere venneforhold og er bare positivt. Og så må du huske på at at selv om de takker nei til invitasjoner, så er det ikke det nødvendigvis fordi de ikke vil komme, men rett og slett bare fordi de ikke kan. 2 2
Eplejuice123 Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 Følelsen av å drite deg ut, den ligger kun hos deg. Du driter deg ikke ut! Ingen andre synes det heller. Det kan være de svarer ja, eller nei. Begge svar må du tåle å få ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Skrevet 14. september 2024 Tusen takk for svar alle sammen ❤️ Tenkte også at det utelukkende er fint å bli invitert. Er klar over at det er mulig at de ikke kan - det er selvfølgelig helt greit. Deler av grunnen for at jeg kvier meg er nylig erfaring med noe lignende. Jeg har invitert en annen bekjent, og hun har ikke svart engang (ser at hun har lest meldingen). Det er en dame jeg har møtt gjennom felles venner for en stund siden, og hun selv har den gangen insistert på å utveksle kontaktinfo og møtes en gang. Men ja, kan være mange grunner der også. Anonymkode: 87035...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 Har dere vært sosiale og møttes utenfor jobb før da….? Om ikke, så er det litt i meste laget å hoppe rett på en bursdagsinvitasjon. Husk at du ikke bare inviterer dem til et sosialt lag med deg og de kollegaene de kjenner fra før, men de må vurdere om de vil bli involvert og kjent med dine andre venner også som er vilt fremmede for dem. Det kan bli en alt for høy terskel og litt klein stemning på jobb ja. Jeg hadde ikke satt pris på å bli invitert i bursdagen til en kollega på denne måten, selv om jeg likte deg og kanskje kunne tenke meg å bli bedre kjent på fritiden. Anonymkode: eb042...aa9 1 3
Perle Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dere vært sosiale og møttes utenfor jobb før da….? Om ikke, så er det litt i meste laget å hoppe rett på en bursdagsinvitasjon. Husk at du ikke bare inviterer dem til et sosialt lag med deg og de kollegaene de kjenner fra før, men de må vurdere om de vil bli involvert og kjent med dine andre venner også som er vilt fremmede for dem. Det kan bli en alt for høy terskel og litt klein stemning på jobb ja. Jeg hadde ikke satt pris på å bli invitert i bursdagen til en kollega på denne måten, selv om jeg likte deg og kanskje kunne tenke meg å bli bedre kjent på fritiden. Anonymkode: eb042...aa9 ☝️☝️☝️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har dere vært sosiale og møttes utenfor jobb før da….? Om ikke, så er det litt i meste laget å hoppe rett på en bursdagsinvitasjon. Husk at du ikke bare inviterer dem til et sosialt lag med deg og de kollegaene de kjenner fra før, men de må vurdere om de vil bli involvert og kjent med dine andre venner også som er vilt fremmede for dem. Det kan bli en alt for høy terskel og litt klein stemning på jobb ja. Jeg hadde ikke satt pris på å bli invitert i bursdagen til en kollega på denne måten, selv om jeg likte deg og kanskje kunne tenke meg å bli bedre kjent på fritiden. Anonymkode: eb042...aa9 Vil si dette kommer an på hvor sosial en selv er. Jeg tenker motsatt av deg her, fordi jeg er veldig sosial og trives med å møte venners/kollegers venner og utvide bekjentskapskretsen. Det hadde kostet meg null å møte opp i bursdagen til en kollega jeg liker godt, og tilbringe tid med henne, andre kolleger og ti som er ukjente for meg. Anonymkode: 50090...110
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 Jeg hadde syntes det var veldig hyggelig å bli invitert Ville sendt felles invitasjon så de ser at det er flere som blir invitert som de kjenner. Jeg er heller ikke så god sosialt så kan synes det er litt skummelt om jeg blir invitert til noen der jeg ikke kjenner personens andre venner/bekjente. Anonymkode: c34f6...39d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 Jeg hadde syntes det var både hyggelig og litt vanskelig å bli invitert. Jeg liker å holde jobb og fritid adskilt. Det blir alltid mye drama om man blir «for gode» kolleger.. men det avhenger av arbeidsmiljø. Vårt er veldig konkuranseorientert. Anonymkode: e01cd...343
Daria Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har dere vært sosiale og møttes utenfor jobb før da….? Om ikke, så er det litt i meste laget å hoppe rett på en bursdagsinvitasjon. Jeg tenker motsatt - at et litt større selskap kan være en lavterskel-anledning til å invitere, og samtidig enklere å takke nei fordi det ikke står og faller på den enkeltes deltakelse. Generelt sett mener jeg at når man i utgangspunktet har en god relasjon det alltid er greit å invitere og like greit å takke nei, uten at man trenger å legge så mye i noen av delene.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har dere vært sosiale og møttes utenfor jobb før da….? Om ikke, så er det litt i meste laget å hoppe rett på en bursdagsinvitasjon. Husk at du ikke bare inviterer dem til et sosialt lag med deg og de kollegaene de kjenner fra før, men de må vurdere om de vil bli involvert og kjent med dine andre venner også som er vilt fremmede for dem. Det kan bli en alt for høy terskel og litt klein stemning på jobb ja. Jeg hadde ikke satt pris på å bli invitert i bursdagen til en kollega på denne måten, selv om jeg likte deg og kanskje kunne tenke meg å bli bedre kjent på fritiden. Anonymkode: eb042...aa9 Vi har vært sosiale sammen før men kun i forbindelse med jobbarrangementer. jeg må si at jeg ikke helt forstår hvorfor det skulle vært kleint på jobb etterpå. Jeg skal formidle invitasjonen på en måte som føles veldig lav-terskel ut, uten at de føler at de må hverken forklare seg hvis de ikke kan eller at jeg forventer noe fra dem i etterkant. En slags åpen invitasjon. skjønner dog at folk er ulike, så her må man bare ta sjansen Rent karrieremessig så er ingen av de i en stilling hvor de kan f eks bli min leder i fremtiden, vi jobber med ulike fagområder. Daria skrev (24 minutter siden): Jeg tenker motsatt - at et litt større selskap kan være en lavterskel-anledning til å invitere, og samtidig enklere å takke nei fordi det ikke står og faller på den enkeltes deltakelse. Generelt sett mener jeg at når man i utgangspunktet har en god relasjon det alltid er greit å invitere og like greit å takke nei, uten at man trenger å legge så mye i noen av delene. Det var det som var tanken, jeg inviterer allerede en del venninner fra ulike vennekretser, og jeg er sikker på at de vil finne god tone med noen av gjestene. I tillegget tenkte jeg derfor å invitere to kolleger, ikke bare én. Tenker og håper generelt at jeg har blitt såpass «gammel» at det jeg tror jeg skal tåle en «avvisning», om de f eks synes det ble too much og trekker seg tilbake. ts Anonymkode: 87035...9f6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 Det at dere har god tone på jobb og kun det så er dere ikke venninner med gode kollegaer. I mine 30 år i arbeidslivet hadde jeg aldri invitert en kollega i min bursdag. Det kommer og av at på ene arbeidsplassen trodde jeg vi damer på jobb hadde god tone inntil jeg overhørte baksnakking om meg. Det fikk de aldri vite at jeg hadde hørt noe. Alle jobbet godt i lag. Så viktig og skille jobb og privat. Anonymkode: 4128c...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå