Gjest Jegja Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 Denne kunne vel vært lagt inn på Samliv, men temaet er såpass økonomisk relatert så jeg legger det inn her. Si at du er sånn pluss-minus 30 år, har hatt et langt forhold, har kanskje barn, men nå er singel. Din økonomi kunne gjerne vært bedre enn den er, selv om det "går rundt". Du blir kjent med en søkkrik 85-årig mann, som blir begeistret for deg. Du liker jo også han, for han er ingen ekkel mann. Vi sier at den gamle mannen er barnløs, og har en formue på 500 millioner. Plutselig en dag frir han til deg, han vil ingenting annet enn å gifte seg med deg, uten noen som helst økonomiske forbehold, altså vanlig felleseie, slik at du ved hans død arver hele hans formue. Hvordan ville du taklet det?
Replica Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Det hadde vært fullstendig uaktuelt no matter what. Jeg er så langt derifra en golddigger.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #3 Skrevet 22. februar 2006 Jeg ville sagt takk for tilbudet, men nei takk. Hva om jeg uken etter traff mannen i mitt liv? 85 åringen kan leve i mange år til han - min bestemor ble 98. Ville sagt nei takk og bedt han testamentere formuen til et veldedig formål i stede.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Jeg ville sagt takk for tilbudet, men nei takk. Hva om jeg uken etter traff mannen i mitt liv? 85 åringen kan leve i mange år til han - min bestemor ble 98. Ville sagt nei takk og bedt han testamentere formuen til et veldedig formål i stede. ← Dessuten ville jeg ikke hat tsansen for å tatt arven fra eventuelle slektninger heller. Gifter jeg meg skal det være av kjærlighet
jordbær Skrevet 22. februar 2006 #5 Skrevet 22. februar 2006 Tror jeg ville hatt problemer med å gifte meg, pga. hans økonomi. Mulig lagd en særavtale på hele greia, så hadde det vært greit. Men jeg ville ikke giftet meg med økonomiske baktanker
Litt Lost Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Hadde jeg likt denne mannen så godt at det var forelskelse kunne jeg gjort det. Men ikke av andre grunner. Jeg klarer ikke kysse eller ha sex med noen for penger. Penger er ikke alt.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #7 Skrevet 22. februar 2006 Tankespinnet fortsetter; må jeg ha sex med han?? En annen ting; Trådstarter; hvorfor kommer du med et slikt hypotetisk spørsmål? Hva kunne du selv tenkt deg? Har du fått tilbudet?
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 Jeg hadde aldri giftet meg for penger, nei.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #9 Skrevet 22. februar 2006 Jeg hadde gjort det. Og jeg er mann. 500 millioner er mye penger, og forventet levealder for 85 åringer pr idag er ikke så voldsomt høy. Jeg kunne hatt damer på si, helt til han stupte. Dersom han runda 90, ville jeg kanskje putta noe i kaka på bursdagen
Shanka Skrevet 22. februar 2006 #10 Skrevet 22. februar 2006 Klarer meg jo fint uten 500 millioner, så hvorfor gjøre noe slikt? Synes heller det er bedre at han gir pengene til noen som virkelig trenger det!
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #11 Skrevet 22. februar 2006 Ville spurt han om hvorfor han ønsket å gifte seg med meg. Hvis han ønsket noen til å holde seg med selskap ut livet, og i tillegg ønsket å støtte meg for å bedre min økonomi, kunne vi kanskje laget en avtale som gagnet begge parter. F.eks at jeg bodde i hans hus. (Det bør jo være stort nok) Vi spiste alle de måltider vi var hjemme sammen, og levde som en familie. (Far-datter forhold.) Dette forutsetter jo at vi trivdes godt nok sammen til å se så mye til hverandre. Tror ikke mine barn ville hatt noe imot en ekstra bestefar. Om jeg da hadde fått en liten del av formuen som arv da han døde, (Vi snakker da om MAX den frie fjerdedelen) så hadde jeg ikke følt at jeg utnyttet han på samme måte som ved et ekteskap.
Gjest LoisLane Skrevet 22. februar 2006 #12 Skrevet 22. februar 2006 I all verden, hva er det med dere a? KLART jeg hadde sagt ja!
Gjest Piper Skrevet 22. februar 2006 #15 Skrevet 22. februar 2006 Jeg hadde gjort det. Og jeg er mann. 500 millioner er mye penger, og forventet levealder for 85 åringer pr idag er ikke så voldsomt høy. Jeg kunne hatt damer på si, helt til han stupte. Dersom han runda 90, ville jeg kanskje putta noe i kaka på bursdagen ← Så du ville drept for så mye penger, vel må si det er verre enn å ha sex og gifte seg med en. For da blir du faktisk en drapsmann, og det bare for noen penger. Vel på den andre siden dreper du personen for å komme til arven, har du heller ikke rett på arv. Så da kan du råtne i fengselet, og det uten en ekstra krone
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #16 Skrevet 22. februar 2006 Nei takk. Kjenner flere hyggelige "gamlinger", men jeg ville ikke ha giftet meg med dem uansett hvor mye penger de hadde! Gifter meg ikke for annet en kjærlighet, selv om ryddig økonomi ikke er å forrakte.
Trampe Skrevet 22. februar 2006 #17 Skrevet 22. februar 2006 Aldri i verden. Såklart er masse penger fristende, men å gifte seg med en på 85?? Neineinei.
Gjest 1111 Skrevet 22. februar 2006 #18 Skrevet 22. februar 2006 Ville spurt han om hvorfor han ønsket å gifte seg med meg. Hvis han ønsket noen til å holde seg med selskap ut livet, og i tillegg ønsket å støtte meg for å bedre min økonomi, kunne vi kanskje laget en avtale som gagnet begge parter. F.eks at jeg bodde i hans hus. (Det bør jo være stort nok) Vi spiste alle de måltider vi var hjemme sammen, og levde som en familie. (Far-datter forhold.) Dette forutsetter jo at vi trivdes godt nok sammen til å se så mye til hverandre. Tror ikke mine barn ville hatt noe imot en ekstra bestefar. Om jeg da hadde fått en liten del av formuen som arv da han døde, (Vi snakker da om MAX den frie fjerdedelen) så hadde jeg ikke følt at jeg utnyttet han på samme måte som ved et ekteskap. ←
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #20 Skrevet 22. februar 2006 Visst søren hadde jeg gjort det! Jeg ville jo hatt sex med nært familiemedlem, bortsett fra barna mine, for 35 mill så (eller hvor mye det var).. Nei, jeg er ingen golddigger til vanlig, men likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå