AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Møtt en fyr for et god tid tilbake. Han er snill, arbeidsom, fin fyr, lojal og rett og slett en jeg kunne tenkt meg å ha et forhold til. Vi er i 40 årene, med store barn, og jeg har ordnet økonomi og lever godt. Har alltid hatt et ryddig A4 liv. Og det er sånn jeg ønsker det for å trives. Utfordring i nytt forhold er økonomi, han har et lavtlønnsyrke uten utdanning, forsåvidt helt greit hvis han hadde klart å disponere de pengene han har. Men han er en økonomisk katastrofe, og sier det selv også. Økonomisk katastrofe er faktisk hans ord. Han skjønner ikke penger, virkelig skjønner ikke! Forrige samboer hadde hans lønn inn på sin konto, betalte hans regninger og hadde full kontroll på hans økonomi. Han fikk lommepenger av henne. Jeg er skikkelig forelska i fyren, og vi kjent hverandre i 2,5 år nå. Vært venner mesteparten av tiden, gjennom hans forrige samlivsbrudd osv. Dette ble håndtert godt på alle plan, og eksen hans har ikke vansker med at han går videre med meg. Men altså… når jeg allerede nå som iallefall litt nyforelska plages av hans økonomiske surr, har det noe hensikt å starte et forhold her? Blir ikke som samboere, men kan man klare seg som særboere når man er så ulike mtp økonomi? Anonymkode: bac93...531
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Jeg hadde ikke gjort det. Alt er flott når man er forelska, men man skal ha noen grunnsteinen å bygge et liv på videre også. Anonymkode: ee763...4b4 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Økonomi er en av mine viktige ting, trenger ikke være rik men må kunne leve etter evne. Anonymkode: 6c9a8...5a6 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Aldri i livet! Anonymkode: 29b70...494 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 En mann i 40 årene som ikke har kontroll på sin økonomi er for meg en så stor turnoff at jeg hadde ikke vurdert han engang. Anonymkode: 7d358...2de 9 2
Blåtrå Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 Han fikk lommepenger av sin x, og dette vurderer du i det heletatt?? 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 Takk, er dette jeg trenger høre. Dessverre ble jeg forelska før jeg fikk vite det om økonomi. Men nei, jeg skjønner at jeg bør la han gå, for på lang sikt blir dette bare elendighet. TS Anonymkode: bac93...531 2 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 Nei, bare nei. Anonymkode: db040...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk, er dette jeg trenger høre. Dessverre ble jeg forelska før jeg fikk vite det om økonomi. Men nei, jeg skjønner at jeg bør la han gå, for på lang sikt blir dette bare elendighet. TS Anonymkode: bac93...531 Ja, for dette blir virkelig elendighet på sikt! Anonymkode: 29b70...494 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 Rødt flagg for meg. Ikke at han har lav lønning eller dårlig utdannelse, men at han ikke greier å disponere pengene sine. En mann på 40 som trenger ukelønn må ha problemer med andre eksekutive funksjoner og, tenker jeg, så jeg hadde løpt. Anonymkode: 58964...a16 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rødt flagg for meg. Ikke at han har lav lønning eller dårlig utdannelse, men at han ikke greier å disponere pengene sine. En mann på 40 som trenger ukelønn må ha problemer med andre eksekutive funksjoner og, tenker jeg, så jeg hadde løpt. Anonymkode: 58964...a16 Enig, lønn i seg selv er ikke så viktig. Jeg har ikke ekstremt god lønn selv, men god nok, og lever ut fra hva jeg faktisk har i innkomme. Og går i pluss og vel så det hver mnd. Jeg kjenner han såpass godt fordi vi startet som venner de to første årene at dette med penger overrasket meg. Og jeg har tenkt tanken på at han vil ha meg pga penger også. Han anser meg som rik fordi jeg alltid har penger igjen siste uka før lønn osv. Mulig derfor han vil ha meg? Jeg har begynt å tenke i de retninger i det siste. Men uansett…. At en tilsynelatende så fin fyr har et så svært rødt flagg er skikkelig kjipt. For jeg skjønner jo at jeg ikke kan gå for dette. TS Anonymkode: bac93...531 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #12 Skrevet 13. september 2024 Kan du melde ham på Luksusfellen eller noe i den duren? 😅 Anonymkode: 7b60d...7bf 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 Han kan ikke penger fordi eksen hans kontrollerte han med å ta styring på økonomien hans. Det er ikke et rødt flagg å være et offer. Hvis du liker mannen kan du vel forsøke å lære han? Anonymkode: 82e43...792 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enig, lønn i seg selv er ikke så viktig. Jeg har ikke ekstremt god lønn selv, men god nok, og lever ut fra hva jeg faktisk har i innkomme. Og går i pluss og vel så det hver mnd. Jeg kjenner han såpass godt fordi vi startet som venner de to første årene at dette med penger overrasket meg. Og jeg har tenkt tanken på at han vil ha meg pga penger også. Han anser meg som rik fordi jeg alltid har penger igjen siste uka før lønn osv. Mulig derfor han vil ha meg? Jeg har begynt å tenke i de retninger i det siste. Men uansett…. At en tilsynelatende så fin fyr har et så svært rødt flagg er skikkelig kjipt. For jeg skjønner jo at jeg ikke kan gå for dette. TS Anonymkode: bac93...531 Hva om dere forsøker å være særboere, så ser du litt hvordan det går? Det kan jo hende han rett og slett trenger å lære seg det litt også, hvis det er slik at damene har hatt styringen for han. Bare ikke å gå i fella og hjelp han for mye, men se om han greier å lære seg det. Dersom han er oppegående og fin ellers så kan han jo få en sjanse? Bare ikke bland økonomien deres, og si at det er viktig for deg at han tar tak i det. Anonymkode: 58964...a16
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 Jeg hadde ikke orket det. Jeg tenker også at en voksen mann som sier han ikke har kontroll på økonomien bør oppsøke hjelp. Ikke bare overlate det til samboer / kjæreste. Anonymkode: b54a4...719 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 Er det noe som ikke er rødt flagg for kvinner ? Svaret på det spørsmålet er Nei. Anonymkode: 89966...843 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Skrevet 13. september 2024 Skal aldri bli samboer igjen etter jeg gikk fra far til barna mine. Ikke fordi at min eks var ille, ikke bare hans skyld det samlivsbruddet, men jeg trives best alene. Og vi hadde aldri felles økonomi, og jeg trives best med å ha det separat. Men å la meg lure til å tro at han kan læres til nye vaner når han er 40pluss??? Tja, jeg har ikke trua. Når vi snakker om tall og penger og lønn så skjønner jeg at han ikke skjønner så mye. Litt rart, for han er oppegående på alle andre plan i livet. Men om det gikk gærnt fordi eks kontrollerte han? Tror ikke det. Hun er ei flott og fornuftig dame, og jeg tror hun gjorde det for å få ting til å gå rundt og at hun skjønte han trengte det for å ikke gå personlig konkurs. Men pga henne har han heller ingenting som gjør at han kan meldes på Luksusfellen. Alt er i orden fordi hun har fikset det. Til jeg eventuelt overtar…. Men det tror jeg ikke jeg orker. TS Anonymkode: bac93...531 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #18 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noe som ikke er rødt flagg for kvinner ? Svaret på det spørsmålet er Nei. Anonymkode: 89966...843 Skjønner at du spør 😂 Her på KG er alt røde flagg 😂 Anonymkode: bac93...531
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #19 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det noe som ikke er rødt flagg for kvinner ? Svaret på det spørsmålet er Nei. Anonymkode: 89966...843 Hilsen furten mann som ikke har draget Anonymkode: b5411...7fe 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #20 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal aldri bli samboer igjen etter jeg gikk fra far til barna mine. Ikke fordi at min eks var ille, ikke bare hans skyld det samlivsbruddet, men jeg trives best alene. Og vi hadde aldri felles økonomi, og jeg trives best med å ha det separat. Men å la meg lure til å tro at han kan læres til nye vaner når han er 40pluss??? Tja, jeg har ikke trua. Når vi snakker om tall og penger og lønn så skjønner jeg at han ikke skjønner så mye. Litt rart, for han er oppegående på alle andre plan i livet. Men om det gikk gærnt fordi eks kontrollerte han? Tror ikke det. Hun er ei flott og fornuftig dame, og jeg tror hun gjorde det for å få ting til å gå rundt og at hun skjønte han trengte det for å ikke gå personlig konkurs. Men pga henne har han heller ingenting som gjør at han kan meldes på Luksusfellen. Alt er i orden fordi hun har fikset det. Til jeg eventuelt overtar…. Men det tror jeg ikke jeg orker. TS Anonymkode: bac93...531 Ville tatt det opp med han på en fin, men seriøs og alvorlig måte. Ikke skjær hånda av han før du har gitt han en sjanse til å svare. Alle kan endre seg hvis de må. Anonymkode: ffe31...d06 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå