Gå til innhold

Når fjerne barten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

sønnen min på 12 år sa i dag at han gjerne skulle ha fjernet barten, den er så synlig å skulle barbere seg(selvom det bare er leppa). Han har endel mørke hår på overleppa, så skjønner han også godt. 

når lar man de fjerne hår på overleppe? 
tar gjerne noen gode råd her☺️

Anonymkode: 98bee...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han ville det selv. Tror han var 13 år.

Jeg kjøpte barberhøvel og skum til han. Pappaen vise han hvordan, men jeg kunne like gjerne vist han ellers. 

Anonymkode: f666a...b29

• Liker 3
Skrevet

Noen starter 11-12 år, noen kan vente til de er 18 (min..) Det kommer an på farge, mengde og tykkelse på bartehåret.

Anonymkode: f6df9...d19

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei

sønnen min på 12 år sa i dag at han gjerne skulle ha fjernet barten, den er så synlig å skulle barbere seg(selvom det bare er leppa). Han har endel mørke hår på overleppa, så skjønner han også godt. 

Dette er vel ikke noe man skal "la dem" eller nekte dem. De utvikler seg jo i ulikt tempo, så ikke noe å sette aldersgrense på.

Blir litt som å spørre når man skal "la dem" få lov å begynne med bind eller tamponger...

Anonymkode: fa71b...c3a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg sa fra med en gang. "Du må begynne å barbere deg. Du har fjoner på overleppa"

Hvis han vil barbere seg, så lar du ham barbere seg. 

• Liker 4
Skrevet

Når han vil ? 

Dette går under en del av det vi som foreldre ikke bør legge oss borti. Hva de barberer, når, hvordan og hvilket undertøy de bruker osv er ikke vår sak. Legg til rette ved å kjøp inn, forklar gjerne rundt hygiene osv, men utover det- ikke bland. 

Anonymkode: 0e216...dfe

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Når de vil selv ja 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei

Lar de fjerne det når de vil. Min er 14år og vil ha det. Har sag at han bare må gi beskjed om han vil ta det vekk og evt skjegg når det kommer, så skal vi hjelpe første gang.

Anonymkode: 614fe...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...