AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Ved henting av barnet mitt overhørte jeg en barnehageansatt si om et annet barn som satt for seg selv og smågråt litt at barnet bare var ute etter oppmerksomhet. Dette var om et barn på 1,5 år. Er ikke det en veldig merkelig ting å si om et så lite barn som sikkert bare savner kontakt og litt kos etter en lang dag uten foreldrene sine? Synes det er skumelt med ansatte med slike holdninger. Anonymkode: c1a7f...4d9 2
Thyra Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Ja, veldig merkelig ting å si til et så lite barn. Ikke på noen måte greit. 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Ikke innafor. Det er sånn de ender opp med å stenge følelser inne Anonymkode: 7984a...eaf 6 1
Enni Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ved henting av barnet mitt overhørte jeg en barnehageansatt si om et annet barn som satt for seg selv og smågråt litt at barnet bare var ute etter oppmerksomhet. Dette var om et barn på 1,5 år. Er ikke det en veldig merkelig ting å si om et så lite barn som sikkert bare savner kontakt og litt kos etter en lang dag uten foreldrene sine? Synes det er skumelt med ansatte med slike holdninger. Anonymkode: c1a7f...4d9 Sagt til barnet eller om barnet til en annen voksen? Endret 14. september 2024 av Enni
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 Jeg hadde ikke ønsket at dette mennesket passet på mitt barn i hvert fall. Anonymkode: ae345...0d1 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 Dumt sagt, men kanskje ikke sånn ment? På slutten av en lang dag kan det jo være at den voksne glapp ut med en dum kommentar, som kanskje ikke var slik ment. Her inne er det altså så mye negative omtaler av barnehageansatte. De blir fulgt med argusøyne. De sier feil ord, ser på dere med rare blikk. Alt de gjør blir tolket, ofte i værste mening. Lurer på om alle dere som klager på personalet i barnehagen aldri noen gang har sagt eller gjort noe dumt, teit eller uheldig på jobb? Anonymkode: de4f5...282 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dumt sagt, men kanskje ikke sånn ment? På slutten av en lang dag kan det jo være at den voksne glapp ut med en dum kommentar, som kanskje ikke var slik ment. Her inne er det altså så mye negative omtaler av barnehageansatte. De blir fulgt med argusøyne. De sier feil ord, ser på dere med rare blikk. Alt de gjør blir tolket, ofte i værste mening. Lurer på om alle dere som klager på personalet i barnehagen aldri noen gang har sagt eller gjort noe dumt, teit eller uheldig på jobb? Anonymkode: de4f5...282 Det sier litt om holdningen til den barnehageansatte. Å mene at et barn på halvannet år gråter for oppmerksomhet, sier jo ganske mye om den voksne. Barn gråter for å få oppmerksomhet, ja, men hva slags oppmerksomhet trenger barnet her ? Å tro at et så lite barn kan styre følelsene slik blir jo bare feil, her må den ansatte tone seg inn på barnet istede for å overse det. Anonymkode: 27170...156 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 Ingen her som har sagt noe upolitisk korrekt på arbeidsplassen deres? Alle her som tror at leger, veterinærer, psykologer, vernepleiere, sykepleiere, gynekologer eller tømrere for den del aldri snakker kollega til kollega seg imellom om noen de møtet på en arbeidsplass på en 'urofesjonel' måte men likevel kanskje har et poeng bak det hele? Det må være innmari flott av dere å selv være så feilfri på deres egen arbeidsplass. Men sannheten er at i de fleste yrker er det kommentarer som andre ikle forstår når de bare hører en brøkdel av det som blir fortalt. Nei denne kommentaren var det sikkert ikke meningen du skulle høre ts, men det er ikke noe å lage seg en tornado i vannglasset over. Det er ikke noe å bry seg om. De fleste sier mye drøyere ting enn dette og de er de mest fantastiske på arbeidsplassen/barnehagen. Anonymkode: 2fc48...232 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det sier litt om holdningen til den barnehageansatte. Å mene at et barn på halvannet år gråter for oppmerksomhet, sier jo ganske mye om den voksne. Barn gråter for å få oppmerksomhet, ja, men hva slags oppmerksomhet trenger barnet her ? Å tro at et så lite barn kan styre følelsene slik blir jo bare feil, her må den ansatte tone seg inn på barnet istede for å overse det. Anonymkode: 27170...156 Teit kommentar av den ansatte, men altså… Tone seg inn på en halvannetår gammel unge som gråter fordi det er sliten rundt hentetid? Du har ikke jobbet i barnehage noen gang skjønner jeg. Rundt hentetid skal man rydde, si hadet, trøste, mekle, skifte bleia til Ella, lete etter votten til Sara, huske å minne faren til Ola å ta med de våte klærne i hylla og snakke litt med moren til Trine slik så hun ikke tror at vi ikke ser barnet hennes. Det er ikke sikkert det er så mye tid igjen til Viola som er sliten og sutrer etter foreldrene sine. De andre ansatte har gått hjem eller slukker branner på sin side. Barnehage er galskap slik som det er bygd opp nå. Anonymkode: de92e...fbd 2 3
Jajakvinne12 Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ved henting av barnet mitt overhørte jeg en barnehageansatt si om et annet barn som satt for seg selv og smågråt litt at barnet bare var ute etter oppmerksomhet. Dette var om et barn på 1,5 år. Er ikke det en veldig merkelig ting å si om et så lite barn som sikkert bare savner kontakt og litt kos etter en lang dag uten foreldrene sine? Synes det er skumelt med ansatte med slike holdninger. Anonymkode: c1a7f...4d9 Hadde tatt meg en samtale med styrer umiddelbart. Gjerne skriftlig. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Teit kommentar av den ansatte, men altså… Tone seg inn på en halvannetår gammel unge som gråter fordi det er sliten rundt hentetid? Du har ikke jobbet i barnehage noen gang skjønner jeg. Rundt hentetid skal man rydde, si hadet, trøste, mekle, skifte bleia til Ella, lete etter votten til Sara, huske å minne faren til Ola å ta med de våte klærne i hylla og snakke litt med moren til Trine slik så hun ikke tror at vi ikke ser barnet hennes. Det er ikke sikkert det er så mye tid igjen til Viola som er sliten og sutrer etter foreldrene sine. De andre ansatte har gått hjem eller slukker branner på sin side. Barnehage er galskap slik som det er bygd opp nå. Anonymkode: de92e...fbd Men kjære vene, prioriterer du å leite etter en vott eller stå å chatte med andre foreldre når en unge gråter ? Det hadde jeg som forelder reagert på. Når jeg kommer og henter barnet mitt og den ansatte skal stå å snakke med meg fremfor å trøste barnet? Selvfølgelig gråter barna på slutten av dagen, men det betyr ikke at man skal overse dem. Ikke når de er så små. Jeg jobber faktisk i barnehage, og på slutten av dagen hender det at noen er slitne. Vi samler dem, trøster de som trenger det og holder barna på oss selv når vi skal gi en viktig beskjed til foreldre. Anonymkode: 27170...156 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #12 Skrevet 14. september 2024 Jajakvinne12 skrev (7 timer siden): Hadde tatt meg en samtale med styrer umiddelbart. Gjerne skriftlig. Må du gi deg Anonymkode: 0ed9f...f61 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #13 Skrevet 14. september 2024 Nå vet du ikke kor on hvordan ting er, hva som er greia eller hvorfor hun sa det, ls det ligge Anonymkode: 0ed9f...f61
Al34n0nym1 Skrevet 14. september 2024 #14 Skrevet 14. september 2024 Herrejesus som folk reagerer? Da regner jeg med at dere springer til barnet Så fort barnet gråter etter at dere har lagt barnet i seng? Eller når barnet gråter midt på natta? Dere venter liksom ikke 1 minutt før dere går inn på rommet eller? Haha. Barnet sitter på stolen sin, du skal hente noe på kjøkkenet. Barnet gråter med engang du reiser deg. "Ååh nei, ikke gråt. Jeg skal sitte min lille persillebarn. Barnet gråter fordi mamma eller pappa skal på do. "Ikkke gåååå!! Ser du ikke at barnet gråter? Du må vente med å gå på do helt til ungene ikke gråter." 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #15 Skrevet 14. september 2024 Al34n0nym1 skrev (34 minutter siden): Herrejesus som folk reagerer? Da regner jeg med at dere springer til barnet Så fort barnet gråter etter at dere har lagt barnet i seng? Eller når barnet gråter midt på natta? Dere venter liksom ikke 1 minutt før dere går inn på rommet eller? Haha. Barnet sitter på stolen sin, du skal hente noe på kjøkkenet. Barnet gråter med engang du reiser deg. "Ååh nei, ikke gråt. Jeg skal sitte min lille persillebarn. Barnet gråter fordi mamma eller pappa skal på do. "Ikkke gåååå!! Ser du ikke at barnet gråter? Du må vente med å gå på do helt til ungene ikke gråter." Hva i all verden har dette med innlegget å gjøre?? Anonymkode: c1a7f...4d9 2
Al34n0nym1 Skrevet 14. september 2024 #16 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva i all verden har dette med innlegget å gjøre?? Anonymkode: c1a7f...4d9 Svaret på overreaksjonen til folk og innlegget 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #17 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Teit kommentar av den ansatte, men altså… Tone seg inn på en halvannetår gammel unge som gråter fordi det er sliten rundt hentetid? Du har ikke jobbet i barnehage noen gang skjønner jeg. Rundt hentetid skal man rydde, si hadet, trøste, mekle, skifte bleia til Ella, lete etter votten til Sara, huske å minne faren til Ola å ta med de våte klærne i hylla og snakke litt med moren til Trine slik så hun ikke tror at vi ikke ser barnet hennes. Det er ikke sikkert det er så mye tid igjen til Viola som er sliten og sutrer etter foreldrene sine. De andre ansatte har gått hjem eller slukker branner på sin side. Barnehage er galskap slik som det er bygd opp nå. Anonymkode: de92e...fbd Jeg tenker at dere får sende ut felles melding om at alle må sjekke hylla for våte klær sånn at du slipper løpe etter folk, og at du må be foreldrene lete etter votten selv. En mistet vott kan vente til dagen etter. Hvis den ansatte hadde forlatt et gråtende barn for å lete etter votter så hadde jeg begynt å lure på hvor prioriteringene er hen. Anonymkode: 3397b...8a0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #18 Skrevet 14. september 2024 Al34n0nym1 skrev (52 minutter siden): Herrejesus som folk reagerer? Da regner jeg med at dere springer til barnet Så fort barnet gråter etter at dere har lagt barnet i seng? Eller når barnet gråter midt på natta? Dere venter liksom ikke 1 minutt før dere går inn på rommet eller? Haha. Barnet sitter på stolen sin, du skal hente noe på kjøkkenet. Barnet gråter med engang du reiser deg. "Ååh nei, ikke gråt. Jeg skal sitte min lille persillebarn. Barnet gråter fordi mamma eller pappa skal på do. "Ikkke gåååå!! Ser du ikke at barnet gråter? Du må vente med å gå på do helt til ungene ikke gråter." Mitt barn har aldri ligget alene og grått mitt på natta. Vi samsov så slapp vi dette. Hun begynte å sove i egen seng da hun var 4 år, fordi hun hadde lyst. Tenk det du. "Haha." Hun har heller aldri begynt å gråte fordi jeg gikk ut av rommet. Hvis dette skjer, så kan vel uansett ungen være med på do? Hvofor la småbarn sitte og gråte for seg selv? Tror du de lærer noe fornuftig av dette, sånn bort sett fra at foreldrene går fra de når de er lei seg og trenger trøst? Anonymkode: 3397b...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #19 Skrevet 14. september 2024 Ja det var ikke så lurt å si høyt, å ikke en fin kommentar. Sånn er det dessverre i barnehager, vi har ikke nok ansatte til å trøste alle som gråter. I tillegg til alt de andre vi må gjøre, noen barn gråter mye store deler av dagen . Er bare en ansatt fra kl 15.30 - 16. 30 og ofte 7-9 barn. Vi skal rydde, skifte bleier, ordne opp i konflikter, snakke med foreldre som henter, hjelpe foreldre med å finne en sokk, trøste de som gråter siden mange er trøtte og sliten på den tiden, passe på at barna ikke slår og biter hverandre. Ja barna er små, fra 1-2 år. Håper virkelig politikerene våkner snart. Alltid minst 2 ansatte på jobb, aldri måtte være alene med så mange små barn, som trenger omsorg og trygghet, og en voksen som har fang og kan lese en bok . Det er sjelden det er rom for det. Anonymkode: 97f55...2b7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #20 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det var ikke så lurt å si høyt, å ikke en fin kommentar. Sånn er det dessverre i barnehager, vi har ikke nok ansatte til å trøste alle som gråter. I tillegg til alt de andre vi må gjøre, noen barn gråter mye store deler av dagen . Er bare en ansatt fra kl 15.30 - 16. 30 og ofte 7-9 barn. Vi skal rydde, skifte bleier, ordne opp i konflikter, snakke med foreldre som henter, hjelpe foreldre med å finne en sokk, trøste de som gråter siden mange er trøtte og sliten på den tiden, passe på at barna ikke slår og biter hverandre. Ja barna er små, fra 1-2 år. Håper virkelig politikerene våkner snart. Alltid minst 2 ansatte på jobb, aldri måtte være alene med så mange små barn, som trenger omsorg og trygghet, og en voksen som har fang og kan lese en bok . Det er sjelden det er rom for det. Anonymkode: 97f55...2b7 Det er holdningen til den ansatte det er noe galt med, ikke at hun hadde for mye å gjøre. Anonymkode: c1a7f...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå