Gå til innhold

Dere som har mer en 2 barn eller barn tette i alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere veldig enkle barn??

Jeg har et barn på 2,5 år og det har på ingen måte gått å verken lage eller ta seg av flere barn. 

Det har vært utmattende og jeg er ikke ovenpå på noen måte.

Ikke en dag har barnet sover en natt igjennom, og krevde kroppskontakt 24/7 og vil helst ha det enda også. Mye separasjonsangst og høyt og lavt hele tiden. Klistret til mor ellers og leker ikke alene. 

Anonymkode: f0ac9...9c4

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fire og ja de har vært veldig enkle som småbarn. Hadde nr en vært veldig krevende så tipper jeg at jeg hadde fått to barn med 3-4 år mellom kanksje 

• Nyttig 2
Skrevet

Har det ganske likt som deg med barn på samme alder og jeg lurer på det samme 😄 De jeg kjenner med barn på samme alder som også har fått en til allerede (eller er gravide nå) har alle barn som er mye roligere enn min da.

Anonymkode: 6ee02...292

• Liker 1
Skrevet

Nr 1 var enkel (bortsett fra omtrent null søvn).

Nr2 var ekstremt krevende. 

Tenkte at en evt tredje jo ikke kunne bli verre, og vi ville jo ha tre barn. Så vi hoppa i det. Og nr3 ble den enkleste. 

Fikk tre barn på fem år, så ikke ekstremt tett, men ikke veldig spredt heller. 

Anonymkode: 1bd01...d3e

• Liker 2
Skrevet

Vi har 2 stk med 19 mnd i mellom.

Og vi har nå hatt vårt å stri med. Nr 1 veldig enkel på en del ting, men med sine utfordringer, Nr 2 kolikk lite søvn, og mye sykdom hele veien . 

For å si det hadde vi vist utfordringene med epilepsi osv hadde vi nok hatt større alder mellom dem, eller kun fått et barn. Hadde følelsen vi bodde på sykehuset med ungene til tider pga sykdom, oppfølging osv

Anonymkode: a7631...f7c

Skrevet

Nummer en var veldig krevende. Nummer to forholdsvis enkel. Nummer tre et sted imellom. Nummer fire er veldig krevende i perioder, men også veldig enkel når det ikke står på. Felles for alle har vært lite søvn og mange oppvåkninger til de har blitt ganske store.

Anonymkode: c479b...795

Skrevet

Tett og tett, første og tredjeklassing her. De har sine perioder, og krangler litt mer seg imellom enn før. Men alt i alt VET jeg at vi har enkle barn sammenlignet med andre jeg ser og hører om. Men det betyr ikke at det er superperfekt hele tiden selvom.

Anonymkode: 7cde1...fb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et barn på 2,5 år og det har på ingen måte gått å verken lage eller ta seg av flere barn. 

Ikke en dag har barnet sover en natt igjennom, og krevde kroppskontakt 24/7 og vil helst ha det enda også. Mye separasjonsangst og høyt og lavt hele tiden. Klistret til mor ellers og leker ikke alene. 

Har både tette og mange 

Har hatt 2 kolilkbarn, litt diagnoser på noen av barna men ikke mer enn jeg kan takle

Skrevet

17 mnd mellom. Absolutt ikke enkle, flere diagnoser og masse utfordringer. Jeg ville at barnet skulle ha søsken så da ble det sånn. Tenkte ikke på hva jeg orket, da hadde jeg jo ikke gjort det. Man orker og klarer mer enn man tror. 

Anonymkode: 76f69...704

Skrevet

Vi har mange, fem, mellom 10 og 16, så nokså tett. To kolikkbarn, men ellers har de vært friske. Ingen allergier, ingen diagnoser, så antageligvis enkle. Det har vært mindre enkle perioder, men ikke mer enn vi kunne håndtere.

Anonymkode: 80926...4f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

jeg har 4 i tett alder, den største er nå 9,nest største 8, de er 11 mnd mellom og så har jeg tvillinger som er 7 i Januar, det er 14 og og halv mnd mellom de og han på 8. Her gikk det veldig bra, selvom det var veldig travelt til tvillingene var rundt 3,men vi trives godt med det, og nå venter vi sistemann i Januar

Anonymkode: d81fb...edf

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har 22 mnd. mellom våre. De er begge «enkle» i den forstand at de aldri har hatt kollikk, er friske og glade og har sovet greit om natten. Jeg vil si at storebror er av den rolige typen, og det var ikke noe problem å prøve på flere da han ble rundt ett år. Lillesøster er mye mer aktiv😂 men hun er i det minste blid, så vi har akkurat begynt å prøve på nummer tre og håper det klaffer fort så vi får to år mellom dem også🥰

Skrevet

Ser mange ser på kolikk som veldig krevende, det varer jo kun en kort periode så fult mulig å komme seg ovenpå, tenkte mer på det det er noe krevende hele tiden over år. 

Skrevet

Nei. Absolutt ikke enkle barn. Har tre. 

Anonymkode: 73669...21d

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når man får tre barn omtrent samtidig, så må man gjøre det beste ut av alt. Noen er enkle, andre er mer arbeid mekd, sammen er de et helt fotballag. 
Hvor enkle og vanskelig barn nummer en er, er og avhengig av hva du selv klarer å stå i, før du får en til, eller flere. Vil du takle å få flerlinger og samtidig klare å være en god forelder for barn nummer en? 

Anonymkode: 26578...038

Skrevet (endret)

Har 2 tette. Begge var ganske enkle babyer vil jeg si. Nr 2 var mye mer klistremerke enn nr 1 men fortsatt veldig enkel vil jeg si. Glad jeg fikk nr 1 akkurat sånn som denne var. 

Jeg inkluderte lett faren i å ivareta barnas behov på lik linje som meg, var i åpen barnehage tidlig med dem begge. Brukte mye bæresele mens vi var ute på tur og hjemme mens jeg drev på med diverse evt så kom de seg lett rundt hjemme på 1 flate der jeg gikk frem og tilbake for å få ting gjort. Og begge fikk være i kidzen på treninga der jeg gikk. Kanskje derfor barna ikke var klistra til meg heletiden? De lærte tidlig å forholde seg til flere. 

Endret av Fighter83
Skrevet

Nr 1 er to år når lillebror kommer. Hu har alltid vært enkel. Sover stort sett ikke hele natta i egen seng, men sovner igjen så fort hun får ligge hos oss og kan fint sove til 07 i helgene. Våkennatt har vi aldri hatt. Så jeg krysser fingrene for at lillebror blir av samme ulla 😂

Anonymkode: a4ef1...51f

• Liker 1
Skrevet

Har tre tette. Tre gutter som er 6,4 og 2. Nei det har ikke vært enkelt. Det jeg lurer på er hvorfor du lurer på om de er enkle barn?

Skrevet
Blåbærrips skrev (11 minutter siden):

Har tre tette. Tre gutter som er 6,4 og 2. Nei det har ikke vært enkelt. Det jeg lurer på er hvorfor du lurer på om de er enkle barn?

Fordi det bare ikke ville gått med flere på den måten her, det er og har vært altfor krevende. Og jeg er person som takler mer enn de fleste, så derfor lurer jeg.

Skrevet

Det er 4,5 år mellom mine to og det er det en god grunn til🤣

Jeg var utslitt når første var liten, mye syke var vi også. Det var utenkelig å få en til før hun var rundt 3,5 år. 

Angrer ikke, tror flere burda ha litt avstand mellom barna.

Anonymkode: 78745...acc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...