Christina6 Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Jepp, mildt sagt dritt lei av mannen. Jeg selv er gravid, hormonell og vi har et barn på 1 1/2 som befinner seg i tidenes trass. I dag så jeg meg lei på at han alltid kommer bort til meg med datteren i fanget og sier «nå må dere bli venner igjen». Dette gjør mannen alltid etter at jeg har måtte vært streng med datteren i form av å sagt «nei» eller satt andre grenser på hva som er greit og ikke. jeg ba mannen tydlig (og pent) om å slutte å henvende seg slik til meg da jeg føler det er nedverdigene mot hvordan jeg oppdrar datteren vår. Jeg er ikke sint på noen måter i verken i øyeblikket jeg sier ifra til datteren eller etterpå. Hvis datteren får et sammenbrudd etter at jeg har satt grenser, så er hun alltid velkommen tilbake inn i armene mine, og jeg snakker helt normalt til henne etterpå. så jeg skjønner bare ikke hvorfor han skal komme å si slikt etter at jeg har måttet vært i foreldrerollen for oppdragelsens skyld. Kjenner jeg bare er så dritt lei at han gjentagende ganger gjør dette, selv om at jeg har sagt ifra om at det er ingen ting galt i etterkant av en hendelse? Er det jeg som overreagerer eller kanskje missforstår noe hær? Er dette vanlig at deres samboer kommer å skal være en fredsmegler i etterkant av en forbigående hendelse? som et konkrek eksempel kan dette være at datteren forsøker å ta med godteri fra butikkhylla, hvor jeg sier nei, og tar henne med videre derfra. Etter at vi har betalt kommer han bort til meg med henne i armene og spør «nå må dere bli venner igjen».
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Synes det er litt vanskelig å forstå situasjonen. Er det sånn at barnet blir lei seg når du sier nei (som er normalt) men du trøster ikke eller følger opp, du venter på barnet? Er det sånn at mannen opplever at barnet kommer til ham er og er lei seg uten at han kanskje vet hva som har skjedd? Tenker og han bør formulere seg på en annen måte da iallfall foran barnet. Dere er jo ikke uvenner. Men du bør jo også selv aktivt trøste barnet om det får sammenbrudd? Vanskelig å helt forstå ut fra din beskrivelse da mulig jeg misforstår Anonymkode: fb648...093 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Christina6 skrev (2 timer siden): Jepp, mildt sagt dritt lei av mannen. Jeg selv er gravid, hormonell og vi har et barn på 1 1/2 som befinner seg i tidenes trass. I dag så jeg meg lei på at han alltid kommer bort til meg med datteren i fanget og sier «nå må dere bli venner igjen». Dette gjør mannen alltid etter at jeg har måtte vært streng med datteren i form av å sagt «nei» eller satt andre grenser på hva som er greit og ikke. jeg ba mannen tydlig (og pent) om å slutte å henvende seg slik til meg da jeg føler det er nedverdigene mot hvordan jeg oppdrar datteren vår. Jeg er ikke sint på noen måter i verken i øyeblikket jeg sier ifra til datteren eller etterpå. Hvis datteren får et sammenbrudd etter at jeg har satt grenser, så er hun alltid velkommen tilbake inn i armene mine, og jeg snakker helt normalt til henne etterpå. så jeg skjønner bare ikke hvorfor han skal komme å si slikt etter at jeg har måttet vært i foreldrerollen for oppdragelsens skyld. Kjenner jeg bare er så dritt lei at han gjentagende ganger gjør dette, selv om at jeg har sagt ifra om at det er ingen ting galt i etterkant av en hendelse? Er det jeg som overreagerer eller kanskje missforstår noe hær? Er dette vanlig at deres samboer kommer å skal være en fredsmegler i etterkant av en forbigående hendelse? som et konkrek eksempel kan dette være at datteren forsøker å ta med godteri fra butikkhylla, hvor jeg sier nei, og tar henne med videre derfra. Etter at vi har betalt kommer han bort til meg med henne i armene og spør «nå må dere bli venner igjen». Kanskje han selv ble oppdratt slik? Eller så egne foreldre gjøre dette med mindre søsken? Det meste vi gjør er faktisk ting vi lærte hjemme da vi selv var små. men for guds skyld, snakk med mannen! Ikke KG! Anonymkode: 82ed8...829 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 han mener det nok godt, men sender feil signaler først og fremst til dattera. Hun blir jo opplært til at "mamma er irrasjonell og jeg må alltid gå til pappa. Han er på min side". Foreldre bør stå sammen når de oppdrar barn. Ikke bruke barnet mot hverandre Anonymkode: d3972...9ef
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Synes ikke du overdriver, han underminerer jo det du gjør. Du må bare være tydelig og si st dette får han slutte med. Anonymkode: c795a...7a4
Flintis Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 Christina6 skrev (9 timer siden): Jepp, mildt sagt dritt lei av mannen. Jeg selv er gravid, hormonell og vi har et barn på 1 1/2 som befinner seg i tidenes trass. I dag så jeg meg lei på at han alltid kommer bort til meg med datteren i fanget og sier «nå må dere bli venner igjen». Dette gjør mannen alltid etter at jeg har måtte vært streng med datteren i form av å sagt «nei» eller satt andre grenser på hva som er greit og ikke. jeg ba mannen tydlig (og pent) om å slutte å henvende seg slik til meg da jeg føler det er nedverdigene mot hvordan jeg oppdrar datteren vår. Jeg er ikke sint på noen måter i verken i øyeblikket jeg sier ifra til datteren eller etterpå. Hvis datteren får et sammenbrudd etter at jeg har satt grenser, så er hun alltid velkommen tilbake inn i armene mine, og jeg snakker helt normalt til henne etterpå. så jeg skjønner bare ikke hvorfor han skal komme å si slikt etter at jeg har måttet vært i foreldrerollen for oppdragelsens skyld. Kjenner jeg bare er så dritt lei at han gjentagende ganger gjør dette, selv om at jeg har sagt ifra om at det er ingen ting galt i etterkant av en hendelse? Er det jeg som overreagerer eller kanskje missforstår noe hær? Er dette vanlig at deres samboer kommer å skal være en fredsmegler i etterkant av en forbigående hendelse? som et konkrek eksempel kan dette være at datteren forsøker å ta med godteri fra butikkhylla, hvor jeg sier nei, og tar henne med videre derfra. Etter at vi har betalt kommer han bort til meg med henne i armene og spør «nå må dere bli venner igjen». Han må ta i mot barnet å spørre hva det er, høre på det og forklare hvorfor mamma var streng og at ikke mamma og barnet er uvenner. Da kan han heller spørre om dere er venner og da kan jo du svare ja om det er tilfellet, er det ikke tilfellet må du ta det derifra. Dere må prate litt om dette da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå