Gå til innhold

Hvilken yrkesgruppe har mest vegetarianere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 19.59):

Kommunalt ansatte

Anonymkode: 55024...add

Alt fra avfallshåndtering til sykepleiere altså..? Den gruppa der ja🤣

Anonymkode: 8c191...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som saksbehandler i kommunene og her er faktisk 30% av de ansatte på avdelingen vegetarianere. Meg selv inkludert. Damer på 35-55, alle med høy utdanning. 

Anonymkode: 8a577...1d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vegetarianer og jobber som vernepleier. Kjenner også to grunnskolelærere som er vegetarianere, ellers ingen 😅 Men ville tippa yogalærere, som nevnt over. 

Anonymkode: b3f14...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 20.57):

Åååå, de er så irriterende! "Jeg er så omtenksom ovenfor dyr og miljø, jeg. Du må ha et vegetaralternativ når jeg kommer til middagen" Så forsyner de seg av alt. "Unner meg litt spekeskinke, fancy ost og røkelaks i dag, men jeg spiser faktisk vegansk til vanlig" (liksom)

Vil tro de er overrepresentert blant yrker der man bør like/kreve oppmerksomhet. 

Anonymkode: 805e9...a55

Jeg er pescetarianer, mest fordi sønnen min ikke liker kjøtt også ble det bare slik at vi lever på grønnsaker og fisk.

Er regnskapsfører på hjemmmekontor, lite oppmerksomhet å hente, annet enn fra min firbeinte kollega :D 

Anonymkode: a419d...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, vegetarianerne jeg kjenner til er diverse forskjellige helsearbeidere, konsulent, regnskapsfører, lege, lærer og sosionom.

Men ikke kall folk som spiser fisk vegetarianere, det er feil. Pescetarianer er ikke vegetarianer, det er pescetarianer. På samme måte som man ikke kaller en som spiser egg for veganer.

Anonymkode: 29017...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...