Gå til innhold

Hvilken yrkesgruppe har mest vegetarianere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt forslag er leger.

Anonymkode: 68866...af1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slaktere og kjøttskjærere

Anonymkode: e277e...f53

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yogalærere, rawfood-kokker, rosenterapeuter og lignende.

Definitivt ikke leger. jeg kjenner ikke EN lege som er vegetarianer, og jeg har jobbet på mange forskjellige sykehus. 

Anonymkode: d294a...232

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Definitivt ikke leger. jeg kjenner ikke EN lege som er vegetarianer, og jeg har jobbet på mange forskjellige sykehus. 

Jeg vet faktisk om tre leger på stående fot som er veganere. Ene er litt i media også. 
Utover det så tror jeg det er litt blant de som driver med yoga og litt «alternativt». Litt usikker på hvor mange rawfood-koker vi har i Norge, men mulig det er noen og spørsmålet var ikke spesifikt for Norge heller. 

Jeg tror også en del kunstnere er vegetarianere, også tror jeg det er ganske mange av dem i midt i blant oss i alle slags yrker. Veganere er jo igjen en mindre gruppe, men kjenner til både sykepleiere, lærere, prest, og diverse som er veggiser. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte umiddelbart på kunstnere, yogainstruktører og småbønder som holder på med økologisk jordbruk.

Anonymkode: d9243...d3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga-instruktører. Selv om mange yoga-instruktører gjør dette ved siden av en annen jobb de har.

Anonymkode: 05bbe...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Vi snakker IKKE veganere.

Men liberale vegetarianere  som er åpen for fisk ++

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trådstarter her.

Liberal? Du mener pescetarianere ikke vegetarianere.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ekstremt mange vegetarianere og de jobber i like varierte yrker som befolkningen ellers. Jeg kjenner vegetarianere som jobber som blant annet utvikler innen IT, biolog, byplanlegging, en veterinær, en lærer (ikke yoga hehe) og en ungdomsskolelærer. Kjenner også en barnevernsansatt, ett legepar og ei som er uføretrygda. Kjenner også noen få «alternative» veggiser som jobber som yogalærere og kunstnere. Litt av alt med andre ord. 

Anonymkode: 332d1...6dd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trådstarter her.

Åååå, de er så irriterende! "Jeg er så omtenksom ovenfor dyr og miljø, jeg. Du må ha et vegetaralternativ når jeg kommer til middagen" Så forsyner de seg av alt. "Unner meg litt spekeskinke, fancy ost og røkelaks i dag, men jeg spiser faktisk vegansk til vanlig" (liksom)

Vil tro de er overrepresentert blant yrker der man bør like/kreve oppmerksomhet. 

Anonymkode: 805e9...a55

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har laget statistikk over dette altså?  Jeg aner ikke, men vet at mange spiser variert, dvs har mange måltider/middager uten kjøtt. Jeg spiser ofte rene grønnsaksmåltider, men jeg spiser også kjøtt og fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke? Vi har mange veganske leger her. Alle fastlegene her er veganere utenom en, men han er også 60 år gammel😅 Her er også mange av allmennlegene veganere. Ingen vegetarianere da. Jeg er sykepleier og har også jobbet mange steder.

Så jeg vil si at jeg håper mange veterinærer er veganere/vegetarianere. Mange sykepleier jeg kjenner  er også vegetarianere, og lærere.

Anonymkode: 237f1...1f2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 20.28):

Steinerskole-lærere. 

Anonymkode: 0a8ab...9da

Dette tror jeg faktisk det er noe i. Vi hadde barn på steinerskolen i noen år, og der var flere av lærerens og foreldrene veggiser :)

Anonymkode: 4b7b5...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 19.55):

Slaktere og kjøttskjærere

Anonymkode: e277e...f53

De tror jeg er 0% vegetarianere, faktisk. 😂 Jeg har jobbet på slakteri…

Anonymkode: 8050e...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 21.05):

Ikke? Vi har mange veganske leger her. Alle fastlegene her er veganere utenom en, men han er også 60 år gammel😅 Her er også mange av allmennlegene veganere. Ingen vegetarianere da. Jeg er sykepleier og har også jobbet mange steder.

Så jeg vil si at jeg håper mange veterinærer er veganere/vegetarianere. Mange sykepleier jeg kjenner  er også vegetarianere, og lærere.

Anonymkode: 237f1...1f2

Tror ikke det er spesielt mange veterinærer som er veganere/vegetarianere. Noen få er det, men ikke flere enn andre yrkesgrupper, tror jeg. Jeg er veterinær selv, og har mange veterinærvenner. Jeg kan komme på én person på stående fot. 

Anonymkode: 8050e...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...