Gjest Frøken Dings Skrevet 15. november 2002 #1 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg innrømmer det: jeg er misunnelig. Jeg vil ikke, og prøver å fornekte det, men den sniker seg nå innpå allikevel den følelsen noen ganger. For eksempel var jeg på besøk hos en venn av min mann for noen dager siden, han har akkurat kjøpt ny leilighet på Oslos beste vestkant, en lekker loftsleilighet på 200 m2, med tre terrasser, 2 store bad hvorav ett med badstu, og et kjøkken som er en mesterkokk verdig. Resten av leiligheten var for øvrig også rålekker, og med 4 soverom burde han jo ha god plass til kone og barn. (Han gifter seg om noen måneder.) Selv om jeg selvsagt er glad på hans vegne, så er jeg altså misunnelig. Jeg er glad for alt jeg har: egen leilighet, mann og barn, god jobb (som ikke gjør meg rik men som jeg trives i) men allikevel hender det ikke så rent sjelden at jeg drømmer om å stikke av med noen millioner i lotto eller å arve en rik gammel onkel. Er det virkelig bare meg som ikke alltid klarer å heve meg over det og nyte at jeg tross alt har det veldig bra? Vil mye alltid ha mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. november 2002 #2 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg rammes også av missunnelse innimellom! Men egentlig ikke så ofte på materielle ting. Selvfølgelig hadde jeg ikke nektet om noen kastet en flott bil etter meg, eller jeg vant i lotto, men det er ikke noe jeg er missunnet på ovenfor de som har det. Derimot er jeg misunnet over de som kan gå på kino, teater, musikaler, konserter, ta buss, fly, tog etc uten å grue seg en hel dag først, for så å bli dårlig å måtte gå! Leve som de selv vil, uten problemer. De som kan ta med gode venner eller kjæresten på kino og kooose seg med en god film de har lyst til å se på, DE er jeg misunnerlig på!!! For det kan ikke jeg, og om jeg noen gang kan det, så blir det leeeeeenge til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 15. november 2002 #3 Del Skrevet 15. november 2002 JA!! KJEMPEMISUNNELIG!!! Blir grønn av misunnelse for nesten den minste ting!! :evil: Og da er det materielle ting vi stort sett snakker om + kanskje en forfremmelse i ny og ne...... Jeg har MASSE selv, men jeg kan aldri få nok....Mest av alt er jeg VELDIG misunnelig på de som har så mye penger at de bare kan gå å kjøpe det de vil. Ikke det at jeg nødvendigvis ville gjort det, men det bare å ha MULIGHETEN HVIS jeg ville.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 15. november 2002 #4 Del Skrevet 15. november 2002 Vet ikke helt hva man skal kalle det. Misunnelig er jeg vel ikke; jeg unner da absolutt andre det meste. Jeg er mer slik at jeg tenker "skulle ønske det skjedde meg også". Sist jeg kjente det slik så det gjorde vondt, var da min x og hans nye kjæreste kjøpte seg hus sammen. Skulle ønske jeg bare kunne bodd sammen med min kjæreste i det minste! Jeg er kjempeglad for at x'en har det bra nå, flott at han endelig får slått seg til ro. Skulle bare ønske jeg også kunne gjort det akkurat nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #5 Del Skrevet 15. november 2002 Enkelte ganger kan det komme noe over meg som: Skulle ønske det var meg, men unner folk det beste uansett. Det er nå vel fortjent. Ville ikke latt det gå ut over noen i hvertfall. Tror alle sliter med litt misunnelser av det ene eller det andre slaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 15. november 2002 #6 Del Skrevet 15. november 2002 Misunnelse er et ord jeg ikke liker, for det forbinder jeg med at jeg ikke unner andre noe jeg gjerne skulle hatt selv, men siden du kaller det det, la gå da.. Om jeg skulle være da såkalt...misunnerlig...på noen....så er det på søstra mi. Jeg unner henne så absolutt det jeg "misunner" henne for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 15. november 2002 #7 Del Skrevet 15. november 2002 Har mange negative trekk, men den er ike en del av dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. november 2002 #8 Del Skrevet 15. november 2002 Aldri misunnelig... bare sjalu av å til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 15. november 2002 #9 Del Skrevet 15. november 2002 Aldri misunnelig på materielle ting. Sjelden misunnelig i det hele tatt, men det hender - men mer i form av "kunne ønske det var meg også". Eller om noen er mye bedre enn meg i noe jeg gjerne skulle kunnet - så kan jeg bli litt småsur. Ikke på dem, men på meg selv. Fordi jeg ikke klarer det... Så lenge folk er ærlige, unner jeg dem alt godt. Hånda på hjertet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. november 2002 #10 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg tenker som vibeke; flott for dem, tenk om jeg også kunne hatt det sånn! Når det går bra for noen, eller de har fått seg noe flott, syns jeg bare det er supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 15. november 2002 #11 Del Skrevet 15. november 2002 Hei Dere :D Jeg gleder meg med dem som har det finere og flottere enn meg,jeg veit at de kankje har jobbet for det eller fått arv. :D Jeg er fornøyd jeg med det jeg har jeg jobb,leilighet som så si er nedbetalt,en mann som elsker meg og noenlunde god helse. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 16. november 2002 #12 Del Skrevet 16. november 2002 Nei, jeg er aldri misunnelig når det gjelder materielle ting. Jeg tjener bra, og kan øke inntekta til det doble hvis jeg er interessert, men jeg liker ikke å omgi meg med for mange ting. Det virker forstyrrende på tanker, inspirasjon, kreativitet og refleksjon. Hadde jeg ikke hatt famile, så hadde jeg valgt å bo på hybel, med bare det jeg anser for det mest nødvendige rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 16. november 2002 #13 Del Skrevet 16. november 2002 Nei, jeg plages aldri av misunnelse! Jeg selv er fornøyd med det jeg har, og setter pris på livet. Jeg blir kjempeglad hver eneste gang jeg vinner ca.30 kroner på lotto!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 16. november 2002 #14 Del Skrevet 16. november 2002 Misunnelse tror jeg er synonymt med meg for tiden. Går og drømmer meg bort hele tiden om hva jeg vil ha. Hovedsaklig går det i plass å bo. Altså, jeg har plass å bo, en koselig liten to-roms, men jeg vil ha mer plass!! Så da iler det nok en god dose misunnelse gjennom meg da jeg er ute på tur og kikker litt på alle de fine husene og hvor fint folk har det inne :oops: Krever ikke så mye egentlig, bare et lite hobby-lese-værealene-flykte fra fotballkamper-rom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 16. november 2002 #15 Del Skrevet 16. november 2002 Ja, men nei! Ja: Jeg må ærlig si at jeg ofte ønsker jeg hadde bare brøkdelen av det mange andre har. Nei: Selv om mange har mye jeg ikke har, og kanskje aldri vil få, så unner jeg dem likevel å beholde sitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. november 2002 #16 Del Skrevet 16. november 2002 Noen ganger misunner jeg og noen ganger blir jeg misundt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 16. november 2002 #17 Del Skrevet 16. november 2002 bruker ikke bli misunnelig, men kan önske at jeg skal oppleve noe lignende selv. Syns det er en gradsforskjell der; og unner folk det de har oftest!! :briller: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå