AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg har hanglet gjennom hele sommeren. Er så trett. Føler meg ikke syk. Er kvinne på 49. Har lavt stoffskifte som jeg TROR er under kontroll, en stund siden jeg tok prøver. Vet ikke om jeg mangler noe annet men pleier alltid være lav på D vit derfor har jeg nylig startet med det. Jeg står opp 7 for å gi barna på skolen (er hjemmeværende) men får for tiden ikke gjort noe som helst for jeg bare må gå og legge meg igjen... Og dermed sover jeg glatt til 12 og dagen går fra meg. Noe jeg kan gjøre for å komme ovenpå? Tilskudd av noe slag? Noen som vet noe som fungerer ift lite energi og tretthet? Orker ikke akkurat drikke energidrikk hver dag heller... 😅 Anonymkode: f8be6...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Del Skrevet 13. september 2024 Start med å sjekke om du mangler noe. Deretter, hva gir dagen din mening mens barna er på skolen? Anonymkode: b9575...4d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 13. september 2024 #3 Del Skrevet 13. september 2024 Når du er så trett og samtidig har lavt stoffskifte, er første bud å sjekke dette siden dette er den mest sannynelige synderen til problemet. Så bestill time hos lege nå med en gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Del Skrevet 14. september 2024 Kan du være i overgangsalderen? Hvilke andre plager har du? https://www.volvat.no/aktuelt/34-tegn-pa-overgangsalder/ Anonymkode: 3f7bd...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Del Skrevet 14. september 2024 Når legger du deg? Anonymkode: 4e7dd...c4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Del Skrevet 14. september 2024 Da er du sikkert B-menneske og det får du ikke gjort noe med. Legg opp livet etter det. Anonymkode: 20712...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambyb82 Skrevet 14. september 2024 #7 Del Skrevet 14. september 2024 Stoffskiftet ditt bør kontrolleres jevnlig. Bestill time eller blodprøver tidlig på morgenen, de må tas fastende på både medisin og mat. Du må ha med tsh, ft4, ft3 og vitaminer og mineraler. Alle med stoffskifte sykdommer må sette seg inn i sykdommen sin. Anbefaler deg Facebook gruppen « vi med hypotyreose». Av vitaminer er det viktig å ha i bakhodet at «innenfor» ikke nødvendigvis er best for deg. Det er nødvendig å ligge i øre del av referanseområdene på b12, d vitamin, folat, selen, magnesium, jod. Men ferritin bør ikke være over 80. Høye jern nivåer bidrar til hurtige aldring viser forskning. Men du bør ikke ligger under 50 om du ønsker å føle deg pigg. Be om utskrift av prøvesvar. Evt sjekk om dine prøver ligger på furst.no. Noter deg hvordan du føler deg på de forskjellige verdiene. Her må du prøve og feile til du treffer det som passer din kropp. Lavt stoffskifte og lave vitamin nivåer vil gjøre deg komplett utmattet. Du vil også føle deg utmattet om du er overdosert på levaxin. Derfor er det viktig å følge med på blodprøver og justere medisiner etter hvilke nivåer du trives best med. Dette kan avvike fra hva legen din mener. For enkelte leger tenker bare « innenfor referansenivå. » les deg opp på sykdommen din, og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Del Skrevet 15. september 2024 Takk for alle svar. Jeg skal bestille legetime og få sjekket stoffskifte nå. I tillegg har jeg kjøpt floradix formula og håper det kan hjelpe litt å få i meg jern og de viktige B vitaminer. Skal også ta D vitamin fremover. Ellers er jeg utpreget B menneske og ikke enda I overgangsalder visstnok. Veldig fint med alle innspill. Takk. Anonymkode: f8be6...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Del Skrevet 15. september 2024 Jerntilskudd er det som hjelper meg. Hilsen kvinne 43 Anonymkode: f9746...786 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Del Skrevet 15. september 2024 I tillegg til å sjekke stoffskifte og vitaminer og mineraler. Hvordan er søvnen din? Hvor mange timer søvn får du per natt? Hvordan er søvnkvaliteten din? Anonymkode: 40170...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #11 Del Skrevet 16. september 2024 Kan det hende at du mangler en grunn til å stå opp? Jeg vet ikke hvorfor du er hjemmeværende, men selv trenger jeg mestring og mening i hverdagen. Det kan være både jobb, trening, frivillig arbeid, møte venner, planer i huset.. hva som helst, men noe som «tvinger» meg opp. Anonymkode: 0af19...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå