Gå til innhold

Hvor mye sosial er du på ulike arenaer, i ulike relasjoner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor sosiale folket er, og da inkluderer det egen familie (partner, barn, ste++), foreldre og søsken, venner, bekjente, kollegaer, alt i alt. Hvor ofte møter du de ulike gruppene, hvem foretrekker du å bruke mest tid med osv. 

Lurer også på er du sosial på jobb eller ikke, og hvordan påvirker det ønsket om å være sosial ellers med andre? 

Til slutt lurer jeg på om du er fornøyd med hvordan ditt sosiale liv er, og hvordan det ellers skulle sett ut for at du skulle være aller mest fornøyd, at det var optimalt? 

Anonymkode: 06cd6...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkedykker

99% av min sosiale tid er med kone og barn. Min familie/venner treffer jeg ca én gang i året. Det sosiale livet mitt er til tider i meste laget. Elsker å bare være hjemme alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (36 minutter siden):

99% av min sosiale tid er med kone og barn. Min familie/venner treffer jeg ca én gang i året. Det sosiale livet mitt er til tider i meste laget. Elsker å bare være hjemme alene. 

Savner du å ha mer kontakt med andre enn kone og barn? Eller er på en måte hverdagen overveldende så du får ikke rukket å savne folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Savner du å ha mer kontakt med andre enn kone og barn? Eller er på en måte hverdagen overveldende så du får ikke rukket å savne folk? 

Nei, er på aap, aldri hatt det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie: høytider, kanskje en gang hver/annenhver måned ellers (treffes).

Venner: bestevenninne ca. annenhver uke, de andre kanskje 4 ganger i året

Jobb: åpent kontorlandskap, endel samarbeid - ganske hyggelig, føler verken at jeg spiller en rolle eller at jeg er særlig nære noen.

Samboer: er mye hjemme

Føler meg på en måte litt sårbar mtp at jeg har liten omgangskrets, samtidig er det ingenting jeg savner her og nå.

Anonymkode: 199f0...74a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer med venninner 1 gang i måneden, 1-2 timer. 

Ringer med søsken og besteforeldre 1 gang i måneden, halvtime. 

Ringer med tantebarn 1 gang i måneden, halvtime. 

Møter venninner ca. 1,5 dager i uka + 3 helgeturer i året. 

Reiser 6 helgeturer med kjæresten i året, (3 av de med svigers) + at vi møtes en gang i uka utenom dette. 

Møter mine foreldre og søsken til sammen 6 ganger i løpet av året, som oftest helger og langhelger.

Besøker øvrig slekt og familie og kjente 6 dager i året.  

Veldig asosial jobb, savner av og til litt småprat i lunsjen. 

Er fornøyd med dette, passer på å ha noen uker innimellom der det ikke skjer så mye, der jeg ser mer TV og bare chiller og gjør egne prosjekt og har mer tid sammenhengende for meg selv. Jeg passer på at jeg ikke har flere sosiale avtaler på samme dag. Når jeg er på helgeturer må jeg prioritere pauser og alenetid, hvis ikke blir jeg helt ute og kjøre og ikke snill å være rundt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ringer med venninner 1 gang i måneden, 1-2 timer. 

Ringer med søsken og besteforeldre 1 gang i måneden, halvtime. 

Ringer med tantebarn 1 gang i måneden, halvtime. 

Møter venninner ca. 1,5 dager i uka + 3 helgeturer i året. 

Reiser 6 helgeturer med kjæresten i året, (3 av de med svigers) + at vi møtes en gang i uka utenom dette. 

Møter mine foreldre og søsken til sammen 6 ganger i løpet av året, som oftest helger og langhelger.

Besøker øvrig slekt og familie og kjente 6 dager i året.  

Veldig asosial jobb, savner av og til litt småprat i lunsjen. 

Er fornøyd med dette, passer på å ha noen uker innimellom der det ikke skjer så mye, der jeg ser mer TV og bare chiller og gjør egne prosjekt og har mer tid sammenhengende for meg selv. Jeg passer på at jeg ikke har flere sosiale avtaler på samme dag. Når jeg er på helgeturer må jeg prioritere pauser og alenetid, hvis ikke blir jeg helt ute og kjøre og ikke snill å være rundt. 

🙈🙈

Anonymkode: f2fc3...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene og har ikke jobb, så det blir mye tid alene. Det trives jeg ikke med og ønsker å endre.

Ellers møter jeg noen hver uke, kanskje 2 ganger i uken, noen timer? Enten min ene venn eller mamma, møtte venn idag 😊 Tror det som plager meg mest med det sosiale er at det er så lite å gjøre, men det kan være forsterket av at jeg er så underaktivisert av megselv og så underspsialisert at ingenting vil fylle behovet på et vis. Selv om jeg er glad i folkene mine ja! 

En gang i måneden sånn ca, møter jeg flere i familien om vi er ute å spiser, spiser middag hos mamma. Det er ikke noe fast, men tror vi møtes så mye. 

Vil helst være litt sosial hver dag.

Anonymkode: e23f1...e0e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bor alene og har ikke jobb, så det blir mye tid alene. Det trives jeg ikke med og ønsker å endre.

Ellers møter jeg noen hver uke, kanskje 2 ganger i uken, noen timer? Enten min ene venn eller mamma, møtte venn idag 😊 Tror det som plager meg mest med det sosiale er at det er så lite å gjøre, men det kan være forsterket av at jeg er så underaktivisert av megselv og så underspsialisert at ingenting vil fylle behovet på et vis. Selv om jeg er glad i folkene mine ja! 

En gang i måneden sånn ca, møter jeg flere i familien om vi er ute å spiser, spiser middag hos mamma. Det er ikke noe fast, men tror vi møtes så mye. 

Krangler med dere for å få sosialisering 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

🙈🙈

Anonymkode: f2fc3...95c

Du synes det er rart å besøke svigerfamilien sin? De besøker oss en gang, vi besøker dem enten ved jul eller sommer, og så drar vi på en utfluktshelg sammen. Elsker svigers 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva mener du med at "det er så lite å gjøre"? At hverdagen får lite innhold på en måte? 

Husker den følelsen av at tanken på det sosiale var SÅ tom at uansett hva jeg gjorde følte jeg at det ikke ville bli nok. Det første jeg gjorde da jeg begynte å bli bedre (var syk, hjemme og på AAP) var å øke variasjonen av mennesker jeg var rundt. Jeg merket stor forskjell på å variere mellom flere enn å møte samme hver gang. Også variere mer hva vi gjorde. Hva funker litt for deg? 

Hvis det er sykdom som holder deg tilbake håper jeg du får bedre dager snart. 🥰

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Krangler med dere for å få sosialisering 😅

Hihi! 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer på hvor sosiale folket er, og da inkluderer det egen familie (partner, barn, ste++), foreldre og søsken, venner, bekjente, kollegaer, alt i alt. Hvor ofte møter du de ulike gruppene, hvem foretrekker du å bruke mest tid med osv. 

Lurer også på er du sosial på jobb eller ikke, og hvordan påvirker det ønsket om å være sosial ellers med andre? 

Til slutt lurer jeg på om du er fornøyd med hvordan ditt sosiale liv er, og hvordan det ellers skulle sett ut for at du skulle være aller mest fornøyd, at det var optimalt? 

Foreldre og søsken, hver uke med noen av de, et par ganger i måneden med resten. 

Venner: bestevenninna mi 1-2 ganger i måneden, resten kanskje 4 ganger i året?

Møter folk på jobben hver eneste dag. Er lærer, noe som krever daglig kontakt og tett samarbeid med flere. Er også sosial i pausene, men spiser for meg selv i snitt én gang i uka ettersom jeg har behov for litt stillhet enkelte dager😅

Foretrekker å tilbringe tid med familie og venner. Mest med familien😊

Jeg er mye med mennesker på jobb, så er veldig sjeldent sosial i hverdagen. Da det sosiale batteriet mitt blir brukt opp på jobb. Det påvirker meg i den grad at jeg ikke orker å ta kontakt med andre mennesker ettersom jeg trenger å lade opp.

Jeg er forsåvidt fornøyd med det sosiale livet mitt, men skulle gjerne vært oftere med venner. Jeg er dårlig på å ta kontakt med andre, og skulle ønske jeg var flinkere til det og hadde overskudd til det. Hadde nok vært mer optimalt dersom jeg hadde regelmessig kontakt med venner fremfor hva jeg har nå.

Anonymkode: d0ceb...7f6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva mener du med at "det er så lite å gjøre"? At hverdagen får lite innhold på en måte? 

Husker den følelsen av at tanken på det sosiale var SÅ tom at uansett hva jeg gjorde følte jeg at det ikke ville bli nok. Det første jeg gjorde da jeg begynte å bli bedre (var syk, hjemme og på AAP) var å øke variasjonen av mennesker jeg var rundt. Jeg merket stor forskjell på å variere mellom flere enn å møte samme hver gang. Også variere mer hva vi gjorde. Hva funker litt for deg? 

Hvis det er sykdom som holder deg tilbake håper jeg du får bedre dager snart. 🥰

Hihi! 😅

Trist å høre at du hadde det sånn du også. Applauderer deg for å ha klart å få løsnet opp i det 👏😊 Å må si, så støttende du er, tusen takk det var fint og motiverende 😄❤️

Det er variasjonen ja, og litt at det er en liten by, men det største problemet med det er vel at jeg kvier meg litt for å bli med på ting når jeg har fallt utenfor siden folk kanskje kjenner meg. Men de fleste bryr seg ikke, på den gode måten, så egoet må ut, og livet må taes tak i 😅😊

Du har så rett, det vil nok helst kreve ulike mennesker og arenaer. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å utvide aktiviteten og det sosiale, mest fordi det er skummelt men også fordi det er lite offentlige arenaer her så vidt jeg har sett, men vi har jo trening og foto. Hadde egentlig likt noe kreativt for liker å prate og pusle med noe samtidig. Har kjøpt oktoberfest kjole sånn i tilfellet jeg vil på fest og tørr møte opp, klein, årevis på etterskudd og hilse på noen kjenninger igjen 😅💃

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trist å høre at du hadde det sånn du også. Applauderer deg for å ha klart å få løsnet opp i det 👏😊 Å må si, så støttende du er, tusen takk det var fint og motiverende 😄❤️

Det er variasjonen ja, og litt at det er en liten by, men det største problemet med det er vel at jeg kvier meg litt for å bli med på ting når jeg har fallt utenfor siden folk kanskje kjenner meg. Men de fleste bryr seg ikke, på den gode måten, så egoet må ut, og livet må taes tak i 😅😊

Du har så rett, det vil nok helst kreve ulike mennesker og arenaer. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å utvide aktiviteten og det sosiale, mest fordi det er skummelt men også fordi det er lite offentlige arenaer her så vidt jeg har sett, men vi har jo trening og foto. Hadde egentlig likt noe kreativt for liker å prate og pusle med noe samtidig. Har kjøpt oktoberfest kjole sånn i tilfellet jeg vil på fest og tørr møte opp, klein, årevis på etterskudd og hilse på noen kjenninger igjen 😅💃

Aw, så fin du er, klart jeg prøver å være støttende! ❤️ 

Og takk, det har vært en lang prosess, men begynner å komme på plass. Jeg tenker med gru tilbake på hvordan det var, det var ikke noe kjekt å stå i, og det siste en trenger er folk som tror alt er bare lett eller å ta seg sammen. For en jobber hardt på fra før av. 💪

Skjønner hva du mener, du skjønner det jo, men det er jo enklere sagt enn gjort. Om du får til å gå på en oktoberfest så er du tøff altså. Det tror ikke jeg at jeg hadde turt. Jeg håper virkelig du finner ut av ting, og husk at det tar tid, men hvert steg er faktisk et steg og verdt å være stolt av seg selv for. 💃🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Foreldre og søsken, hver uke med noen av de, et par ganger i måneden med resten. 

Venner: bestevenninna mi 1-2 ganger i måneden, resten kanskje 4 ganger i året?

Møter folk på jobben hver eneste dag. Er lærer, noe som krever daglig kontakt og tett samarbeid med flere. Er også sosial i pausene, men spiser for meg selv i snitt én gang i uka ettersom jeg har behov for litt stillhet enkelte dager😅

Foretrekker å tilbringe tid med familie og venner. Mest med familien😊

Jeg er mye med mennesker på jobb, så er veldig sjeldent sosial i hverdagen. Da det sosiale batteriet mitt blir brukt opp på jobb. Det påvirker meg i den grad at jeg ikke orker å ta kontakt med andre mennesker ettersom jeg trenger å lade opp.

Jeg er forsåvidt fornøyd med det sosiale livet mitt, men skulle gjerne vært oftere med venner. Jeg er dårlig på å ta kontakt med andre, og skulle ønske jeg var flinkere til det og hadde overskudd til det. Hadde nok vært mer optimalt dersom jeg hadde regelmessig kontakt med venner fremfor hva jeg har nå.

Anonymkode: d0ceb...7f6

Jeg tror dette med å ha en veldig sosial jobb har mye å si. Som lærer er du jo rundt masse elever, og tipper at det sikkert er ganske sosialt på pauserommet også. Selv om det å undervise kanskje ikke fyller ditt sosiale behov i form av at det stimulerer deg slik en vennekveld gjør, så er i alle fall min erfaring fra lignende aktivitet, at det sosiale batteriet likevel tømmes. Helt ærlig må jeg si at jeg er imponert over alle som greier å møte opp dag etter dag i så sosiale yrker. 💪🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

egen familie (partner, barn, ste++), foreldre og søsken, venner, bekjente, kollegaer, alt i alt. Hvor ofte møter du de ulike gruppene, hvem foretrekker du å bruke mest tid med osv.

Har et barn, ingen partner. Barnet er hos meg 100%. 

Jeg er ikke sosial. Har ikke familie i nærheten, så to ganger/dager i året treffer vi min bror, hans kone og barn. 

Jeg er ikke jobb. Så ikke noe sosialt å treffe der. 

Snakker i telefon med et familiemedlem omtrent hver andre måned. 

Det som en gang var venner, bor på andre siden av landet. 

Er i grunn fornøyd med det, for å treffe folk er utmattende. 

Anonymkode: be599...c48

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hjemme (ufør), så ingen kolleger lengre. 

Barna har flyttet ut. 

Mannen jobber, så er sosial med han ettermiddager og helger. 

Møter venninner ca. 1 gang i måneden. 

Snakker med venninner på tlf. hver dag. 

Men ellers småsnakker jeg med kjentfolk på butikken, på trening og med naboer. 

Ser ett av barna ca. 1 gang i uka, de andre ser jeg jul og sommer + litt mer (bor langt unna).

Møter svigers og mine foreldre 2-4 ganger i året. 

Det eneste jeg savner er kolleger og arbeidsplassen. Bortsett fra det er jeg fornøyd, tappes av for mye sosial omgang. Mens litt sosial omgang gir energi, der kom kollegene godt med. 

Anonymkode: c9996...35a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og ned. Altfor lite med egen familie fordi jeg bor for langt unna. Har to venner jeg snakker jevnlig med på telefonen. Bor langt unna de også. Jeg er veldig sosial på jobb, liker å jobbe i team. Kan gå evigheter av gangen uten sosialt liv på ettermiddagen, men min drøm er å kjøpe en hel gate, kalle den best people avenue, og alle jeg er glad i skal være naboene mine :) Blir ensom cirka hver fjerde måned har jeg regnet ut, da trenger jeg skikkelig påfyll og da vil jeg være oppå alle hele tiden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (4 minutter siden):

Opp og ned. Altfor lite med egen familie fordi jeg bor for langt unna. Har to venner jeg snakker jevnlig med på telefonen. Bor langt unna de også. Jeg er veldig sosial på jobb, liker å jobbe i team. Kan gå evigheter av gangen uten sosialt liv på ettermiddagen, men min drøm er å kjøpe en hel gate, kalle den best people avenue, og alle jeg er glad i skal være naboene mine :) Blir ensom cirka hver fjerde måned har jeg regnet ut, da trenger jeg skikkelig påfyll og da vil jeg være oppå alle hele tiden.

Haha, love this! 😍

Ca. fjerde måned høres til å leve med. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er hjemme (ufør), så ingen kolleger lengre. 

Barna har flyttet ut. 

Mannen jobber, så er sosial med han ettermiddager og helger. 

Møter venninner ca. 1 gang i måneden. 

Snakker med venninner på tlf. hver dag. 

Men ellers småsnakker jeg med kjentfolk på butikken, på trening og med naboer. 

Ser ett av barna ca. 1 gang i uka, de andre ser jeg jul og sommer + litt mer (bor langt unna).

Møter svigers og mine foreldre 2-4 ganger i året. 

Det eneste jeg savner er kolleger og arbeidsplassen. Bortsett fra det er jeg fornøyd, tappes av for mye sosial omgang. Mens litt sosial omgang gir energi, der kom kollegene godt med. 

Anonymkode: c9996...35a

Det er den "småsosiale" jeg også kan savne. Der en på en måte bare sitter rundt lunsjen flere, og er litt "passivt" sosial om en vil og aktivt om en vil. Når jeg nå møter og snakker med folk er det liksom nå skal vi være sosiale-modus og det blir litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...