AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Noen klær henger bare i barnehagen, så de ser jeg ikke på barnet særlig ofte, men i det siste har jeg hentet barnet med gummi buksen saggende ned på knærne, samt skallbuksen med alt for stramme seler så den er for kort i beina og stram i baken. Er ikke dette sånn man kan forvente at de ansatte justerer når de kler på? Det vil jo endre seg litt etter ikke bare vekst, men også lag med påkledning under. Anonymkode: c6d5f...cde 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Det er da bare for deg å justere når du henter? Anonymkode: bcc87...91d 18 11
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Noen klær henger bare i barnehagen, så de ser jeg ikke på barnet særlig ofte, men i det siste har jeg hentet barnet med gummi buksen saggende ned på knærne, samt skallbuksen med alt for stramme seler så den er for kort i beina og stram i baken. Er ikke dette sånn man kan forvente at de ansatte justerer når de kler på? Det vil jo endre seg litt etter ikke bare vekst, men også lag med påkledning under. Anonymkode: c6d5f...cde Da jeg jobbet i barnehage justerte jeg klærne til barna 🤷♀️ Anonymkode: 5eb76...83e 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Du som forelder skal selvfølgelig passe på at klær og sko passer til en hver tid. Anonymkode: fa6a6...e35 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 Justerer hvis jeg ser det og har tid til å gjøre det. Oftest så har ungene på seg klærne selv og da legger man ikke merke til det på samme måten. Uansett så må du jo ha med klærne hjem og vaske de, så du kan jo sjekke og justere seler da.. evt. når du ser at de sagger.. Anonymkode: cfd7b...0e1 10 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Justerer hvis jeg ser det og har tid til å gjøre det. Oftest så har ungene på seg klærne selv og da legger man ikke merke til det på samme måten. Uansett så må du jo ha med klærne hjem og vaske de, så du kan jo sjekke og justere seler da.. evt. når du ser at de sagger.. Anonymkode: cfd7b...0e1 Signerer denne. Husk at klær og utstyr er ditt ansvar å holde orden på. Anonymkode: bd453...607 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Signerer denne. Husk at klær og utstyr er ditt ansvar å holde orden på. Anonymkode: bd453...607 Det er jeg klar over, men her hadd de tatt på mellomlag og dunjakke under buksen uten å justere selene, så det ble alt for trangt. Mener dere virkelig at de ansatte ikke skal justere seler da? Anonymkode: c6d5f...cde 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jeg klar over, men her hadd de tatt på mellomlag og dunjakke under buksen uten å justere selene, så det ble alt for trangt. Mener dere virkelig at de ansatte ikke skal justere seler da? Anonymkode: c6d5f...cde Vil bare minne deg på at man ofte har 20 barn som man evt må justere på. 15 vognposer og deretter seler som må byttes og justeres. Det er fort gjort å tenke at det bare tar to sekunder når det gjelder ditt barn, men totalt blir det mange minutter. Dessuten er det en fin anledning for deg som forelder å sjekke om barnets klær fortsatt passer. Siden de har hengt lenge i barnehagen mener jeg. Anonymkode: 24a95...04f 8 10
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jeg klar over, men her hadd de tatt på mellomlag og dunjakke under buksen uten å justere selene, så det ble alt for trangt. Mener dere virkelig at de ansatte ikke skal justere seler da? Anonymkode: c6d5f...cde Det er vel ikke som om det er et prinsipp å ikke justere bukseseler, vil tro at de aller fleste som legger merke til det ville ja justert selene. Oppgavene til barnehageansatte er så mange og ressursene så få at de knapt rekker å selv gå på do eller skifte bleier på barna - ville nok satt det på den kontoen… Anonymkode: 0b64b...835 13 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 Akkurat som at vi ikke har nok å gjøre. Kom en forelder å spurte om ikke vi kunne fikse nye strikk på regnbuksa til barnet. Makan. Følg opp klærne sjæl! Anonymkode: e36fe...b72 7 4
Stor pike Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 Seler kan vel skli ved bruk, akkurat som bh-stropper. Merkelig å ikke justere, stramme opp når man kler på. 4 2
Stor pike Skrevet 13. september 2024 #12 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Akkurat som at vi ikke har nok å gjøre. Kom en forelder å spurte om ikke vi kunne fikse nye strikk på regnbuksa til barnet. Makan. Følg opp klærne sjæl! Anonymkode: e36fe...b72 Det er vel ikke helt det samme? 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vil bare minne deg på at man ofte har 20 barn som man evt må justere på. 15 vognposer og deretter seler som må byttes og justeres. Det er fort gjort å tenke at det bare tar to sekunder når det gjelder ditt barn, men totalt blir det mange minutter. Dessuten er det en fin anledning for deg som forelder å sjekke om barnets klær fortsatt passer. Siden de har hengt lenge i barnehagen mener jeg. Anonymkode: 24a95...04f Alles klær må jo ikke justere samtidig, men set man selene på buksen har sklidd ned og den hindrer barnets bevegelser så justerer man den jo, merkelig å bare se barnet slite. Ingen het sover i vogn, ikke noe å justere der. Så så vannvittig mye arbeid er det ikke å justere en sele her og der i ny og ne etter behov. Anonymkode: c6d5f...cde 3
Dojakitty Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Akkurat som at vi ikke har nok å gjøre. Kom en forelder å spurte om ikke vi kunne fikse nye strikk på regnbuksa til barnet. Makan. Følg opp klærne sjæl! Anonymkode: e36fe...b72 Haha 🤣😂 standard. Foreldre nå til dags er en skam 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 Jeg justerer så klart seler til barn på jobben min😁 pedleder Anonymkode: 63a0e...5bb 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg jobbet i barnehage justerte jeg klærne til barna 🤷♀️ Anonymkode: 5eb76...83e Så flott, tusen takk for oppegående ansatte som gjør jobben sin❤️ Anonymkode: c6d5f...cde 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Skrevet 13. september 2024 Jeg klarer ikke forstå hvordan enkelte foreldre ikke klarer å oppdra/passe på sine egne barn. Lærere og barnehageansatte skal vist gjøre alt. Tenk om foreldre så litt lengre enn nesa(og statusen) sin og tok ansvar for at Norge ikke skal miste to av de viktigste yrkesgruppene man har. De som lager tråder her inne på kg, må snart ha satt verdensrekord i å fraskrive seg ansvar. Anonymkode: 26920...40b 5 4
Raquelle Skrevet 13. september 2024 #18 Skrevet 13. september 2024 Selene må jo justeres etter hva man har på av klær. Skal man ha tykk jakke under må de slakkes, og skal man ha regnjakke over må de strammes. Så det burde de ansatte ordne. Det kan være at barna har kledd på seg selv. At de ikke bryr seg om sånt, og ikke tar seg tid til å stå rolig for at det ordnes. Det er flere av de 😅 På de som selene hele tiden sklir ned, fester jeg de i ett kryss bak. Da sitter de godt der de skal. 3 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #19 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen klær henger bare i barnehagen, så de ser jeg ikke på barnet særlig ofte, men i det siste har jeg hentet barnet med gummi buksen saggende ned på knærne, samt skallbuksen med alt for stramme seler så den er for kort i beina og stram i baken. Er ikke dette sånn man kan forvente at de ansatte justerer når de kler på? Det vil jo endre seg litt etter ikke bare vekst, men også lag med påkledning under. Anonymkode: c6d5f...cde Eh hvis delene er stramme og buksen blir for kort sp høres den uansett for liten ut Anonymkode: c56f9...9e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #20 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er jeg klar over, men her hadd de tatt på mellomlag og dunjakke under buksen uten å justere selene, så det ble alt for trangt. Mener dere virkelig at de ansatte ikke skal justere seler da? Anonymkode: c6d5f...cde Dunjakke nå? Hvor i all verden blr du Anonymkode: c56f9...9e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå