Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Les dette først.....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137294

Lagt til et utklipp fra linken ;

"Ukjent ungdommer kastet seg på bølgen, en slags massesuggesjon. Det virker som det er lettere å mobbe på nett og SMS, når man slipper å se den man mobber i øynene, sier Terje Rishaug."

.............................

Så kan man stille seg spørsmålet - hvor er grensene hos ungdom i dag? Vet de voksne hva barna deres driver med i så stor grad som de vil tro? Hva gjør foreldre som får dette kastet i bordet hos politiet? Og hvor går ungene derfra?

Jeg er full av spørsmål her altså..

Kan virkelig mobbing på internett pågå uten at man kan gjøre noe?

Og en STOR APPLAUS til BLINK som faktisk sporet opp de som postet desse meldingene slik at saken fikk konsekvenser - skulle bar ønsket politiet gjorde mer i forhold til saken - OG hvor er våre eminente politikere nå da? Hvor er nulltoleransegrensen de så fint skulle innføre??

Fyttikatta - jeg blir så :frustrert::frustrert::frustrert:

Deler av sitat er slettet i henhold til Kvinneguidens Regler ang kopirett.

Vimselims

-moderator-

Endret av vimselims
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket::tristbla:

Stakkars jente!

Det var direkte sykt det som ble skrevet i meldingene. Meldingen som var avbildet synes jeg var det verste da. Ble skikkelig kvalm.

Synes det var dumt det ikke ble mer følger for de verste mobberene, enn at foreldrene ble varslet og at de blir "fulgt opp lokalt" (dvs at de skal snakke om mobbing på skolen?).

Noen som har sett rreklamen barnevakten har på tv? Den der de kjører barna ut i skogen og: Vær så god, klar dere selv. Synes den sier godt hva foreldre gjør når de ikke engasjerer seg i barnas nettbruk og mobilvaner.

Skrevet

ække mulig :overrasket:

Hadde det vert ungene mine som hadde blitt med på noe sånt, hadde jeg xplodert.

Gjest King James
Skrevet

Et nytt tegn på den sanne ondskap som er i oss mennesker.

Det er uansett synd at slikt skjer.

Skrevet

Merker jeg blir helt sjokkert og sitter :overrasket: tilbake.

Har mest lyst til å :grine: !

Mobbing kan virkelig ødelegge et menneske. Skulle ønske disse ungdommene får inn i nøtta si hva de faktisk har gjort mot et uskyldig menneske. :frustrert:

Skrevet

Må bare si meg enig med dere andre som har svart på denne tråden. Dette er helt grusomt.

Skrevet

Det samme skjedde med meg. Da var det bare en. Men jeg fant ut hvem det var. Så banket jeg han opp. Siden har han vert livredd meg.

Synnes dere det var galt av meg og banke han opp ?

Skrevet

Slike hendelser gjør meg :frustrert:

Det er trist at mennesker ikke tenker over konsekvensene av sine ord og handlinger...

Skrevet
Det samme skjedde med meg. Da var det bare en. Men jeg fant ut hvem det var. Så banket jeg han opp. Siden har han vert livredd meg.

Synnes dere det var galt av meg og banke han opp ?

Det kommer vel litt an på hva man legger i å banke opp synes jeg.

Vold er vel ikke løsningen, men samtidig ligger det i menneskets natur å forsvare seg uten at jeg tror jeg ville valgt samme løsning som deg.

Skrevet

Vi må være flinkere til å passe på ungene våre, både de som blir mobbet og de som mobber.

Det er for lettvint å sitte og riste på hodet og si at det er fælt at det skjer.

Opprett msnlogger som du har tilgang på, sjekk dem, ha pcen i stuen og ikke på barnerommet.

Det er på høy tid mange foreldre våkner!

Skrevet

Min datter har "viseplikt" av skjermbildet hvis jeg ber om det.

I klassen hennes var det mobbing en stund og for at hun skulle få ha tilgang til PC så skal jeg ha tilgang til å sjekke hva hun skriver.

Hun blir også logget innimellom.

Jeg har gitt henne beskjed om at hvis hun mobber med MSN eller SMS så fratas den goden. Det er ingen menneskerett å ha tilgang til PC eller mobil!

Skrevet

Må også bare si at dette ble tatt opp på et foreldremøte en gang og da var nesten alle de andre forskrekket over at jeg kontrollerte min datter i den grad jeg gjør.

Det ble sett på som et overgrep, forstå det den som kan.

En av de som kverulerte mest hadde null kontroll over hva datteren hennes drev med og sånn skulle det være. Hun var tenåring og hadde rett til privatliv!!

Når jeg informerte henne om datterens mobbing og at hun hadde kalt min datter og andre klassevenninder alt mulig rart og at pakkishore var et normalt ord for hennes datter å bruke, ja da ble hun litt lang i maska....

Skrevet

:overrasket:

Jeg blir sjokkert. Samtidig viser dette hvor mye som kan skje uten at voksne har kontroll på det. Det er rett og slett grusomt at man kan få ødelegge en person med mobbing

Skrevet

UFf, jeg blir helt forferdet av å lese slikt.

Det får en til å skjønne at det man selv opplevde som ung er bare barnematen i forhold.

Fikke selv oppleve på kroppen hvordan det føles å stå alene mot alle andre og bli plaget, og det fikk konsekvenser for dem, men i forhold til dette var det jo som å være den mest populære i klassen....

*grøsse* :forvirret:

Skrevet
Min datter har "viseplikt" av skjermbildet hvis jeg ber om det.

I klassen hennes var det mobbing en stund og for at hun skulle få ha tilgang til PC så skal jeg ha tilgang til å sjekke hva hun skriver.

Hun blir også logget innimellom.

Jeg har gitt henne beskjed om at hvis hun mobber med MSN eller SMS så fratas den goden. Det er ingen menneskerett å ha tilgang til PC eller mobil!

Det hørtes veldig fornuftig ut, og jeg kan ikke bli mer enig i at det ikke er menneskerett å ha mobil og PC tilgang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...