Gå til innhold

Tilfreds med alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere er tilfreds med alderen, hvor gamle er dere og hva var den beste aldren og hvorfor.

Anonymkode: e3373...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste alderen var 3-5 år, for da var livet helt topp. Ingen bekymringer, inget ansvar.  Alderen er hva den er, ikke noe en kan gjøre med. Hverken tilfreds eller misfornøyd. Er ikke noe jeg henger meg opp i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 44 år og synes livet etter 40 har vært fantastisk 😊

Anonymkode: 498dc...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikke tenke på det, og prøver å gjøre det beste ut av hver alder. Ikke fornøyd med alderen? Er jo ikke så mye du kan gjøre med det.

Anonymkode: 63dae...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 39, og rekker egentlig ikke å reflektere så mye over det. Livet bare suser avgårde som et godstog.

Har fått noen påminnelser fra andre om at jeg blir 40 til neste år, og jeg synes det høres gammelt ut, det er ikke helt meg. Men samtidig så er de beste vennene mine i både 40- og 50-årene.

Anonymkode: 3c23b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fornøyd med alderen min. Alternativet er å ligge under torven på en kirkegård.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 år, skulle gjerne vært yngre, men føler meg egentlig ikke så fælt gammel heller. Og livet har aldri vært bedre (har hatt et skikkelig rævva liv). Skulle ønske jeg hadde fått orden på livet mye tidligere, men bedre sent enn aldri. Prøver å ikke dvele ved fortiden, men å fokusere på nåtiden og fremtiden.

Anonymkode: 62fc5...66b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27, og syns foreløpig den beste tiden er nå. Jeg har slått meg til ro med en fantastisk mann, ferdig med studentlivet, har stabil inntekt og har nylig kjøpt egen bolig. 

Anonymkode: aac94...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år fysisk og 50 år mentalt hadde vært perfekt. 

Anonymkode: 24596...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 50 i år og er av dem som trives veldig godt med å bli voksen og eldre. Det er viktig for meg å følge med i utviklingen på de fleste arenaer i samfunnet, holde meg i form fysisk og psykisk, og snakke med mange mennesker hver dag, hvis ikke ville jeg nok begynt å føle meg gammel nå. Det jeg synes er trist er en økende aldersforakt i vår tid. Det kommer også ofte frem i forumet her, antakelser om folk i 40- og 50-årene som er nokså diskrimenerende. Noe av det beste med å bli eldre er å omgås andre på samme alder, kloke og med livserfaring, og uten selvhøytidelighet.

Når man kommer opp i årene er det lettere å vite hva som betyr noe, hva man skal bruke tid på, og hva som er meningsløst. Dessuten er det jo et stort privilegium å leve lenge frisk og uten plager. Mange dør mye yngre enn meg. Håper jeg blir 100!

 

Anonymkode: bd7aa...11c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt panikk for å bli eldre og nå som jeg er 55 synes jeg at jeg begynner å se eldre ut i ansiktet og håret.

Jeg føler meg som 29, så jeg får sjokk når jeg passerer speilet og ser at innsiden ikke matcher utsiden😑

Anonymkode: d6603...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives som snart 37. Har ikke merka noe til alderen enda fysisk. Kjipt å gå singel gjennom hele 30-åra mens jeg enda er i toppform, men det er ikke alt man får gjort noe med.

Anonymkode: 0f852...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett over 40. Føler meg ikke så gammel, og er i så måte ikke fornøyd med alderen min. (Ikke fornøyd med livet for tida heller dessverre, men det et en annen diskusjon) 

Skulle gjerne spolt alderen tilbake ti år jeg😅

Anonymkode: 78f52...b24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 52 år. Takler det, men om jeg kunne velge fritt hadde jeg vært 22 år. Alderen 20-35 er best. Ikke noe gøy å begynne å se gammel ut, at kroppen ikke fungerer like godt som før. 

Anonymkode: 1522c...355

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 43, men blir tatt for å være tidlig i 30-årene. Det er hyggelig, men jeg er livredd for den dagen det tar slutt. Føler meg både fysisk og mentalt i 20-årene, ikke snart middelaldrende.

Anonymkode: dfb7a...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 13.42):

20 år fysisk og 50 år mentalt hadde vært perfekt. 

Anonymkode: 24596...e76

Ehh nei, endel 50 åringer som er mindre mentalt utviklet enn 20 åringer dessverre,ser og hører det daglig på jobb,spesielt kvinner i overgangsalderen,mye baksnakking,drittslenging,drama,spydige kommentarer mot oss som er yngre,blander seg i ting de ikke har noe med osv. 50 årene er jo den verste pøbelalderen!! Opplever aldri det med mennesker i 20 årene,de er mer høflige og lettere å samarbeide med. De sitter også stille og scroller på mobilen i matpausen uten drama,mens pøpelunga i 50års alderen prater sååå mye drit om andre, spesielt  om yngre personer. En kunde opprettet sak mot 2 av de verste skravlekjærringene her for en stund siden begge i 50års alderen,fordi de pratet såå mye drit mens de jobbet og mens de hadde matpause,de delte ulovlige bilder,snakket stygt om en yngre kollega og delte sensitiv informasjon om denne kollegaen,uten samtykke fra denne kollegaen,de brøt taushetsplikten.De fikk kraftig tilsnakk! De snakker også drit om sine venninner de omgåes kun på fritiden,så de lager nok like mye drama der. Vi har aldri hatt noen slike saker på 20 åringer her. Så nei,en 50 åring er ikke nødvendigvis mer moden enn en 20 åring når det kommer til det psykososiale nei..det med modenhet varierer veldig fra person til person! Så håper jeg aldri blir 50år mentalt når jeg blir eldre,grøss og gru🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fornøyd med mine noe og 30 :) livet ble bra etter 30!

Anonymkode: 8629f...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 16.37):

Lurer på om dere er tilfreds med alderen, hvor gamle er dere og hva var den beste aldren og hvorfor.

Anonymkode: e3373...2aa

Syns 30-årene var de beste i livet. 40-årene har ikke vært like ok, men nærmer meg 50 nå og kjenner at ting faller litt på plass igjen.

M48

Anonymkode: c9681...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 43. Synes 17 var livets bunnpunkt og derfra har det bare gått oppover. 

Det er deilig å ha den voksne tryggheten i hvem man er og hva man vil. 

Anonymkode: 5d93e...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråt da jeg fylte 17, jeg ville være 16 resten av livet. 

Etter 25 begynte det å bli bedre igjen, men sier som mange andre, 40-åra var nok de beste årene selv om de var hektiske. Nå er jeg 60 og på tross av at jeg skjønner at jeg er i nedoverbakken nå, er jeg tilfreds og fornøyd med livet mitt.

K. 

Anonymkode: d1b13...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...