Gå til innhold

Prøve på baby nr 3 når søsken er 11 og 16 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna begynner å bli store og det gjør det jo både enklere og vanskeligere å gå for å få enda et barn. Jeg er 35 så føler jeg mannen fortsatt hat tid til å prøve på en til. Hva er deres for og mit når det gjelder apåklatt?

Anonymkode: cb848...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet. Aldersforskjellen er for stor, det er stor nok forskjell mellom de dere allerede har. Nyt livet! 

Anonymkode: 7441d...916

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort ! Snart får du friheten tilbake ! Vil du ha barn hjemme til du er pensjonist ? 

Anonymkode: bf2d1...2db

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde jeg ikke vurdert engang.

Har aldri skjønt de som har en runde med friske barn og går for runde to når de endelig er blitt store.

Anonymkode: b2550...4e3

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg aldri gjort ! Snart får du friheten tilbake ! Vil du ha barn hjemme til du er pensjonist ? 

Har nå oppdratt barn i 16 år og trivs med det. Blir jeg bravif og føder når jeg er 36 vil jeg vel strengt talt ikke være pensjonist før sistemann er 18😂

• Liker 5
Skrevet

Herregud nei!!! Ikke gjør det!!

Anonymkode: 840f7...b5e

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg selv aldri gjort, rett og slett fordi vi har det så bra sammen med ungdommene våre, og om vi brått skal drasse på en liten en når vi er på turer og diverse, så vil jo deg ødelegge. 

Men om du får et barn til, så bør du få to. 

Veldig trist å være den ene søsknen i flokke. Som er utenfor.

Anonymkode: ee1fe...32f

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Så negative folk er. Her har vi barn på 2 år, 14 år og 17 år. Har ikke angret et sekund. Jeg elsker barn, de store barna ønsket seg et søsken til. Det er ikke noe problem å finne på noe til tross for aldersforskjellen, vi bare deler oss vi voksne en gang i blandt. Drar på turer med de store for seg selv. Tar med minste på ting som lekeland osv når de store er med vennene sine. Finner også på mye alle sammen samlet. Minste elsker og ser så opp til søsken sine. Det er ingen søskensjalusi hos hos, og minsten får ha søsken som leker med han og bare unner han godt. Det har vært en fantastisk reise å starte på nytt" med småbarn. 

Anonymkode: 1f764...0e4

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker at dere godt kan få et barn til hvis dere har lyst, men at dere da må være klar over at søskenforholdet vil være ikkeeksisterende til langt ut i voksen alder, om ikke for alltid. Med så stor aldersforskjell vil søsknene være i helt ulike livsfaser alltid og det yngste barnet vil leve som enebarn det meste av sin barndom fordi de eldste flytter ut mens det yngste er liten. Mens de to eldste sikkert får barn ikke mange år fra hverandre og vil ha mye glede av det og barna deres blir nære sine søskenbarn vil det yngste barnet ikke oppleve det samme og det yngste barnets barn vil igjen ha langt mindre glede av sine søskenbarn fordi aldersforskjellen forplanter seg videre. Jeg kjenner mange attpåklatter og dette er et sårt punkt for absolutt alle, fordi de ser det gode søskenforholdet de eldre søsknene har og som de ikke er en del av. En familie valgte å få to attpåklatter slik at de i det minste skulle ha hverandre og det ser ut til å fungere bra, selv om de selvsagt heller ikke har noe nært forhold til sine eldre søsken. Så dette er et valg hvor dere bør tenke litt over hvilke konsekvenser det for for den attpåklatten dere i så fall får, for det er ham/henne det går ut over og ikke de eldste.

Anonymkode: 75ff6...c75

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Så negative folk er. Her har vi barn på 2 år, 14 år og 17 år. Har ikke angret et sekund. Jeg elsker barn, de store barna ønsket seg et søsken til. Det er ikke noe problem å finne på noe til tross for aldersforskjellen, vi bare deler oss vi voksne en gang i blandt. Drar på turer med de store for seg selv. Tar med minste på ting som lekeland osv når de store er med vennene sine. Finner også på mye alle sammen samlet. Minste elsker og ser så opp til søsken sine. Det er ingen søskensjalusi hos hos, og minsten får ha søsken som leker med han og bare unner han godt. Det har vært en fantastisk reise å starte på nytt" med småbarn. 

Selvsagt blir man jo glad i et søsken. 
Men får vår del hadde jo feriene slik vi alle liker de blitt ødelagt. 
Vi elsker å reise langt, snorkle,  ligge på en strand i Maldivene, storbyferier, shopping, opplevelser sammen. Og det blir jo noe annet når man må ha med et lite barn. 

det samme med hverdagen. «alt» det gøye vi gjør, hadde vi måtte kutte ut, eller dele oss, men det hadde ikke vært noe ønskelig for oss. 

Når de blir eldre, så vil jo yngste føle seg veldig alene, mens de to eldste har hverandre.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hell no!

Anonymkode: 6a7c1...598

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Barna begynner å bli store og det gjør det jo både enklere og vanskeligere å gå for å få enda et barn. Jeg er 35 så føler jeg mannen fortsatt hat tid til å prøve på en til. Hva er deres for og mit når det gjelder apåklatt?

Go for it. Dere er ennå unge

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde ikke giddet. Aldersforskjellen er for stor, det er stor nok forskjell mellom de dere allerede har. Nyt livet! 

Anonymkode: 7441d...916

Hva er problemet med aldersforskjellen?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hun er bare 35

• Nyttig 1
Skrevet

siden du spør hva andre ville valgt; nope, nei, ikke snakk om - aldri vurdert en gang..  Hvis din eldste er like "tidlig" ute er du bestemor om tre år liksom.. 

Men, så er det en greie da at det som er riktig for meg kanskje ikke er det for deg. 

Jeg liker at ungene er store og klarer seg bra. Min jobb er gjort på en måte, jeg har gitt dem det de trenger, nå kan jeg nyte fruktene av det. Koser meg med dem når det passer og koser meg ellers i hverdagen for min egen del. 

Anonymkode: 0668e...0ae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at dere godt kan få et barn til hvis dere har lyst, men at dere da må være klar over at søskenforholdet vil være ikkeeksisterende til langt ut i voksen alder, om ikke for alltid. Med så stor aldersforskjell vil søsknene være i helt ulike livsfaser alltid og det yngste barnet vil leve som enebarn det meste av sin barndom fordi de eldste flytter ut mens det yngste er liten. Mens de to eldste sikkert får barn ikke mange år fra hverandre og vil ha mye glede av det og barna deres blir nære sine søskenbarn vil det yngste barnet ikke oppleve det samme og det yngste barnets barn vil igjen ha langt mindre glede av sine søskenbarn fordi aldersforskjellen forplanter seg videre. Jeg kjenner mange attpåklatter og dette er et sårt punkt for absolutt alle, fordi de ser det gode søskenforholdet de eldre søsknene har og som de ikke er en del av. En familie valgte å få to attpåklatter slik at de i det minste skulle ha hverandre og det ser ut til å fungere bra, selv om de selvsagt heller ikke har noe nært forhold til sine eldre søsken. Så dette er et valg hvor dere bør tenke litt over hvilke konsekvenser det for for den attpåklatten dere i så fall får, for det er ham/henne det går ut over og ikke de eldste.

Søsken nær i alder kan ha et ræva forhold..  og dessuten er det stor forskjell mellom hennes to eldste og så argumentet ditt faller bort

Skrevet

Jeg var 14 år og yngst når mine foreldre fikk en attpåklatt. Hadde eldre søsken da. Forholdet mellom oss eldste søsken har alltid vært nært men yngstebarnet  ble aldri nært  oss på samme måte. Det bare ble sånn fordi vi hadde lite annet enn foreldrene våre felles. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du sier om at med en såpass aldersforskjell er et søskenforhold ikke eksisterende er bare tull. 

Selvsagt blir man jo glad i et søsken. 
Men får vår del hadde jo feriene slik vi alle liker de blitt ødelagt. 
Vi elsker å reise langt, snorkle,  ligge på en strand i Maldivene, storbyferier, shopping, opplevelser sammen. Og det blir jo noe annet når man må ha med et lite barn. 

det samme med hverdagen. «alt» det gøye vi gjør, hadde vi måtte kutte ut, eller dele oss, men det hadde ikke vært noe ønskelig for oss. 

Når de blir eldre, så vil jo yngste føle seg veldig alene, mens de to eldste har hverandre.

Det er mye hva man gjør det til selv. Her en minste totalt gira rundt sine søsken og de er veldig opptatt av han. De leker med og inkluderer han hver dag. På turer og ferier i år har minste ikke vært til noen hindring på det vi har gjort. De største finner mer glede i minste enn i hverandre, da de største er av forskjellige kjønn. 

Minste vil en dag kanskje føle seg litt alene mtp at søsknene flytter ut en god stund før han, men de vil nok komme mye på besøk å ha et godt søskenforhold uansett. Og det gjør ikke noe for barn å være "alenebarn" noen år, vi voksne har mange venner med barn på samme alder som vi er sosiale med og her er er døren alltid åpen for venner av barna. Og vi gleder oss til å ta med minste på alle de tingene vi tok med de største på når de var yngre- og da tar vi med venner av barnet. Det gjorde vi ofte med de største også. 

For dere hadde det ikke passet sier du, men for oss så funker alt veldig fint. Folk er forskjellige. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri i livet!! 

Anonymkode: b8201...52d

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde ikke gjort det. Men vi har flere bekjente som har fått flere barn når de andre har blitt store.

Et par vi kjenner fikk 2 tette når eldste var 17.

Annet vennepar fikk barn nr3 når eldste var 20 og den som var nr 2 var 16

Var vel 4 stk i klassen til eldste som ble foreldre igjen da de gikk i 10 klasse

Anonymkode: b9b15...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...