Gå til innhold

Må jeg fortelle han som har gjort meg gravid at jeg skal ta abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt gravid ved et uhell og skal ta abort. Er helt sikker på at jeg skal ta abort. Han jeg lå med er en gammel «venn» som jeg møter et par ganger i året når det passer for oss begge. Litt usikker på om jeg skal fortelle han eller ikke, vi har felles venner og kommer til å møte på hverandre uansett og sånn sett føles det rart å ikke skulle si noe, samtidig er det en belastning og jeg er 100% sikker på beslutningen.

Har noen råd? Gjerne fra menn også om de ville visst eller ikke.

Anonymkode: 462e9...7aa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mann, men tenker om det hadde vært meg så hadde jeg ikke ønsket å vite det. Hvilken nytte har han å vite av at han kunne blitt far? Hva viss han er uenig i at du skal ta abort? 

Anonymkode: 98926...ce9

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva slags prevensjon brukte dere? Jeg tror jeg hadde delt det, om ikke annet så for å vise at det dere eventuelt brukte ikke funket. Kan jo gi ham en vekker for framtiden. 

Anonymkode: 96f7e...6fa

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 520ec...61d

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke fortalt.

Anonymkode: 4a505...604

Skrevet

Nei jeg hadde ikke ville vite det. 

Anonymkode: 3f7d2...c16

Skrevet (endret)

Om du bør fortelle det eller ikke kommer an på hvor viktig det er for deg at han hører det fra deg og ikke fra andre, selv om sjansen kanskje er liten for at det skal skje. Kommer jo litt an på om de felles vennene deres vet noe.

Endret av Meowmere
  • Liker 3
Skrevet

Nei, du MÅ ikke det. Dette handler om deg, din helsesituasjon. Han er ikke relevant.

Det er kun om du beholder at han må vite det.

Anonymkode: af83d...862

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har blitt gravid ved et uhell og skal ta abort. Er helt sikker på at jeg skal ta abort. Han jeg lå med er en gammel «venn» som jeg møter et par ganger i året når det passer for oss begge. Litt usikker på om jeg skal fortelle han eller ikke, vi har felles venner og kommer til å møte på hverandre uansett og sånn sett føles det rart å ikke skulle si noe, samtidig er det en belastning og jeg er 100% sikker på beslutningen.

Du er ikke pliktig til det, men ville du selv ha likt å vite det?

Anonymkode: 91493...319

Skrevet (endret)

Jeg hadde absolutt ønsket å vite det siden vi har en dypere relasjon enn kun ONS, så jeg hadde blitt rimelig frustrert om jeg hadde fått vite i etterkant at du hadde tatt abort uten at jeg fikk beskjed om det.

Men du bestemmer hva du vil gjøre.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt det om du var helt 100 % sikker på abort. 

Ei venninne av meg havna i samme situasjonen. Ganske lik situasjon, med perifer kompis. Ho ville også ta abort. Ho fortalte han om ståa, barnefar overtaler henne til å beholde barnet med forsikringer om att dette ble helt fantastisk fint,- han skulle stille opp og vere superpappa, han var kry som en hane.

Barnet blir født og plutselig var den stolte far forduftet, nå er han illsint fordi han må betale bidrag "på en unge han ikke ville ha!"  og drenerer alt av samvær og forpliktelser. Han nekter for att ungen er hans, lyger til alle om hvor "løs" ho var på den tiden, DNAprøver vil han ikke gå med på, han er blitt skikkelig motbydelig i oppførselen mot de to.

- For orden skyld, vi såg alle rundt han hvordan han oppførte seg FØR fødsel, så glad, kry og fornøgd over ståa , det var faktisk ikke måte på hvor mye han skulle stille opp, så det er ikke ho som laug eller tvang på han ett ansvar her, vanskelig å forholde seg til er ho heller ikke. Oppførselen hans kom ganske utav det blå, så vi er litt sjokkert alle i hop. 

Så, nei, jeg ville ikke fortalt det. 

Anonymkode: d43aa...231

• Hjerte 3
Skrevet

Du må ikke det, men du burde så han kan velge hvilken relasjon han vil ha med deg i fremtiden. (burde vært lovpålagt i mine øyne). Jeg ville kuttet all kontakt, siden jeg ønsker meg barn.

Anonymkode: 2dc01...792

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart å holdt det skjult om jeg skulle møtt han igjen for sex. 

Anonymkode: d9f41...47f

• Liker 1
Skrevet

Nei, hvorfor skulle en tilfeldig person vite om et helt uplanlagt svangerskap, som nå skal avbrytes? 

Anonymkode: be681...3ad

Skrevet

Jeg hadde sakt det. 

Anonymkode: 5a10f...63f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du MÅ ikke det. Dette handler om deg, din helsesituasjon. Han er ikke relevant.

Det er kun om du beholder at han må vite det.

Anonymkode: af83d...862

Det er begges helsesituasjon? 😅 

Ingen sperm, ingen graviditet.

Men om du ikke ønsker motforestillinger, så dropp det. Han kan jo ha andre meninger enn deg. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, det fører ikke til noe godt å fortelle han det. Ikke for din del. Kanskje for hans del fordi han vet at han kan lage barn feks. Men ellers; han kan fortelle det til sine venner, for å bearbeide sine tanker rundt det. Han kan  få en mening om saken. Alt dette vil jo ikke hjelpe deg noe. Heller motsatt. Hva ellers skal han bidra med? Bry seg om deg? Ja, det kan jo være fint. Men saken er vel at han egentlig ikke bryr seg om deg. Dere har sex sammen. 

Så kan jo jeg tenke at dette er grunnen til at du ikke velger en random slamp som du har sex med. Sex bør være med noen du er glad i, og som er glad i deg. Ikke en fyr som du ligger med for jeg tror oppriktig vi damer egentlig trenger en manns som bryr seg, og at vi er sårbare uten det. 

Anonymkode: 00ad1...da4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei du trenger ikke fortelle han noe. Din kropp- ditt valg. 

Personlig ser jeg ingen grunn til å si noe når du er 100% sikker på ditt valg. Det vil ikke gjøre noe forskjell for din del. 

Anonymkode: 56239...8d0

Skrevet

Ikke si det. Sannsynligvis vil han være fornøyd med at du tar abort, men jeg vet faktisk om flere menn som gikk i kjelleren etter en slik beskjed.

Skrevet

Jeg tenker i utgangspunktet at man skal være ærlig om slikt, men om du uansett er 100 % sikker på valget ditt, og dere ikke er i et forhold eller møtes hele tiden, så vil det kun evt være belastende for ham å vite det. Du bør nok bare holde det for deg selv tenker jeg, men vær da forsiktig med hvem andre du forteller det til, så han ikke plutselig hører det fra andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...