AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Jeg har en venninne som til stadighet inviterer andre med når vi skal finne på noe. For eksempel forrige helg skulle hun og jeg og samboeren min på café, og når vi kom dit hadde hun invitert en venn vi aldri har møtt før. Det hender også at når jeg henter henne før vi skal på shopping/café/fjelltur etc, at når hun hopper inn i bilen så bare "kan vi dra å hente Anne, hun ville være med". Er jeg sær som reagerer på dette? Skal sies at jeg er introvert og det krever mye energi av meg å møte nye folk, og jeg liker i det minste å være forberedt. Men mulig det er helt normalt å gjøre som hun gjør og at det er jeg som er rar. Jeg tenker jo hvertfall hun kan si ifra på forhånd.. Anonymkode: a2852...57c 6 6
Maleficenta Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en venninne som til stadighet inviterer andre med når vi skal finne på noe. For eksempel forrige helg skulle hun og jeg og samboeren min på café, og når vi kom dit hadde hun invitert en venn vi aldri har møtt før. Det hender også at når jeg henter henne før vi skal på shopping/café/fjelltur etc, at når hun hopper inn i bilen så bare "kan vi dra å hente Anne, hun ville være med". Er jeg sær som reagerer på dette? Skal sies at jeg er introvert og det krever mye energi av meg å møte nye folk, og jeg liker i det minste å være forberedt. Men mulig det er helt normalt å gjøre som hun gjør og at det er jeg som er rar. Jeg tenker jo hvertfall hun kan si ifra på forhånd.. Anonymkode: a2852...57c Er det slik at du alltid tar med samboeren din når du og venninna si treffes? Isåfall forstår jeg at hun ikke gidder å thirdwheele med dere. 25 2 8
Kometen Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Jeg syns det skal avklares på forhånd om om man ønsker å invitere med noen flere. Jeg syns også det er rart å ta med samboeren på kafé med en venninne dersom ikke hun også har med en kjæreste. 27 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Jeg ville tatt det opp med henne, og sagt at jeg gjerne ønsket at hun spurte om det var greit neste gang. Og begrunnet det med at jeg noen ganger synes det gjør at jeg ikke får snakket nok med henne, som er det jeg er der for. Mens at jeg andre ganger bare synes det er hyggelig å møte andre av hennes venner. Om hun synes det er kleint å dra på kafe med bare deg og kjæresten, så burde hun heller si ifra om det, enn å bare møte opp med en person dere ikke kjenner. Antagelig er jo hun av det supersosiale typen som alltid tenker "jo flere, jo bedre" og "En fremmed er bare en venn jeg ikke har møtt ennå" Men så må du jo ta inn over deg, at hvis hun begynner å spørre, så vil hun bli veldig lei seg om du svarer "nei" hver gang. Så du må komme henne litt i møte også, og åpne for at dere noen ganger er flere. Anonymkode: 17b43...55e 6
Daria Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 Noen er kjempesosiale og utadvendte og elsker å treffe nye mennesker, og tenker ikke over at alle andre ikke nødvendigvis ser det på samme måte. Det enkleste er jo å bare snakke med henne om det. 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 Jo flere, jo bedre tenker jeg. Du tar jo med deg samboeren? Så hvorfor kan ikke hun ta med seg en venn? Anonymkode: 82034...dd1 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 Maleficenta skrev (13 minutter siden): Er det slik at du alltid tar med samboeren din når du og venninna si treffes? Isåfall forstår jeg at hun ikke gidder å thirdwheele med dere. Nei vi møtes stort sett alltid uten samboeren min, han har aldri vært med på café/shopping o.l. før. Anonymkode: a2852...57c 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 Det hørtes kanskje litt kjipt ut å dra alene på café med deg og samboeren din, eller..? Kanskje hun har gode grunner 1. Hun synes du er kjedelig eller slitsom å være sammen med og trenger derfor en «buffer». 2. hun har begrenset anledning til å være sosial, og skår derfor to fluer i en smekk når hun først har tid/ork/mulighet for å være sosial 3. du har alltid med deg din samboer? Jeg tenker det er nr 1. jeg har også noen bekjente som jeg ikke orker å tilbringe tid med uten en buffer. Den ene er selvopptatt, prater kun om seg selv, ser kun fra eget perspektiv, og har typ kun to temaer hun klarer å prate om. Hun er slitsom å være sammen med, en skikkelig energityv. Den andre er tyst som en østers og vanskelig å få i tale, mangler litt sosiale antenner på en måte, og det er både slitsomt og kjedelig Anonymkode: 498fe...e07 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 Hun mangler åpenbart sosiale antenner - iallfall hvis du har fortalt henne at du er introvert. Anonymkode: 01f8b...977 3
Sparkling_Pink Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 Jeg liker store mengder folk, men har venner som helst vil ha meg på tomannshånd. Jeg viser hensyn til det og drar ikke andre mennesker uanmeldt inn på avtaler. Jeg synes du kan si ifra til venninna di om hvordan du liker ting, kanskje er hun elskverdig nok til å vise hensyn når hun vet hvordan det er for deg? 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om hun synes det er kleint å dra på kafe med bare deg og kjæresten, så burde hun heller si ifra om det, enn å bare møte opp med en person dere ikke kjenner. Hun kjenner samboeren min godt og de går godt overens så jeg kan ikke tenke meg at hun synes det er kleint. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo flere, jo bedre tenker jeg. Du tar jo med deg samboeren? Så hvorfor kan ikke hun ta med seg en venn? Anonymkode: 82034...dd1 Joda, altså jeg er åpen for at hun kan ta med seg en venn, men jeg føler meg ukomfortabel når hun bare plutselig møter opp med noen jeg aldri har møtt før. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje hun har gode grunner 1. Hun synes du er kjedelig eller slitsom å være sammen med og trenger derfor en «buffer». Hun er faktisk min beste venninne og jeg føler meg ganske trygg på at hun ikke synes jeg er slitsom. Hun er definitivt den av oss som tar mest plass og hun prater mye mer om seg selv enn det jeg gjør. Forøvrig virker det som om mange her har tolket det som at jeg alltid har med samboeren og det stemmer ikke, det var bare et eksempel. Han er sjelden med på ting. Og siden hun er min beste venninne så skulle man tro det var lett å ta det opp med henne, men jeg tenkte ihvertfall å få andres synspunkter først. Anonymkode: a2852...57c 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #12 Skrevet 13. september 2024 Jeg har adhd og kan finne på å dra slike stunt i siste liten fordi jeg rett og slett har dobbeltbooket. Anonymkode: d1f21...fec 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har en venninne som til stadighet inviterer andre med når vi skal finne på noe. For eksempel forrige helg skulle hun og jeg og samboeren min på café, og når vi kom dit hadde hun invitert en venn vi aldri har møtt før. Det hender også at når jeg henter henne før vi skal på shopping/café/fjelltur etc, at når hun hopper inn i bilen så bare "kan vi dra å hente Anne, hun ville være med". Er jeg sær som reagerer på dette? Skal sies at jeg er introvert og det krever mye energi av meg å møte nye folk, og jeg liker i det minste å være forberedt. Men mulig det er helt normalt å gjøre som hun gjør og at det er jeg som er rar. Jeg tenker jo hvertfall hun kan si ifra på forhånd.. Anonymkode: a2852...57c Lol! Du tok jo med deg din samboer.. Tenker du at hun skal være tredje hjul på vogna bestandig? Sært om man skal møtes to stk, men helt innafor når den ene part tar med seg noen . Anonymkode: e1454...47c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det hørtes kanskje litt kjipt ut å dra alene på café med deg og samboeren din, eller..? Kanskje hun har gode grunner 1. Hun synes du er kjedelig eller slitsom å være sammen med og trenger derfor en «buffer». 2. hun har begrenset anledning til å være sosial, og skår derfor to fluer i en smekk når hun først har tid/ork/mulighet for å være sosial 3. du har alltid med deg din samboer? Jeg tenker det er nr 1. jeg har også noen bekjente som jeg ikke orker å tilbringe tid med uten en buffer. Den ene er selvopptatt, prater kun om seg selv, ser kun fra eget perspektiv, og har typ kun to temaer hun klarer å prate om. Hun er slitsom å være sammen med, en skikkelig energityv. Den andre er tyst som en østers og vanskelig å få i tale, mangler litt sosiale antenner på en måte, og det er både slitsomt og kjedelig Anonymkode: 498fe...e07 Hvorfor er du venner med de da? Anonymkode: 97182...dd6 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 Å være tredje hjul på vogna er e uforkomtabelt, forstår henne. Enten to eller fire (flere partall) for å holde balanse i den sosiale settingen. Anonymkode: 23495...f82
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 Ts her. Et annet eksempel er forrige helg når vi to skulle på en slags "pubkveld", da inviterte hun også en venn i siste liten som jeg aldri har møtt før. Hun er supersosial og jeg tror rett og slett ikke hun tenker på at det er utfordrende for meg. Bare for å presisere: Selvfølgelig er det ok at hun av og til tar med seg noen, jeg bare liker å i det minste vite om det på forhånd.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lol! Du tok jo med deg din samboer.. Tenker du at hun skal være tredje hjul på vogna bestandig? Har du lest tråden? Samboer er sjelden med på ting, det var bare et eksempel. Hun gjør jo dette uavhengig av om det er med samboer eller bare oss to. Jeg skulle tydeligvis ikke ha nevnt dette med samboer, for det var ikke poenget. I 90% av tilfellene er det kun hun og jeg, og så plutselig dukker hun opp med en venn, som regel noen jeg ikke kjenner. Anonymkode: a2852...57c 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Skrevet 13. september 2024 Kan du ikke bare si fra? «Vil du være med ut å spise på lørdag? Tenkte det hadde vært hyggelig om bare jeg og du dro ut😊» Jeg har venner i forskjellige gjenger så aldri opplevd at noen bare drar med seg fler. Avtaler jeg med Ida så er det meg og Ida.. avtaler jeg med Anne så er det oss 2. Noen ganger avtales middager med samboere (fordi de er venner) eller hele familier (vi har barn), men da er det avklart på forhånd. «vil dere komme hit på lørdag så kan barna leke sammen?» eller «Har dere planer på 17 mai, vi tenkte å grille på ettermiddagen - dere er hjertelig velkommen. Bare gi en lyd om hvor mange dere blir. Foreldrene mine kommer også» Anonymkode: 9b622...128 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #18 Skrevet 13. september 2024 Jeg presiserer nok en gang: Dette var første gang samboer var med, det er ikke sånn at jeg drasser rundt på han. Det handler ikke om å være tredje hjul på vogna! Som regel er det kun hun og meg, helt til hun finner ut at hun skal ha med seg noen. Da er det jo i grunnen jeg som blir tredje hjul på vogna.. Anonymkode: a2852...57c 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #19 Skrevet 13. september 2024 Jeg synes det i utganspunktet er hyggelig å møte nye folk, men blir ubekvem om det ikke er avtalt på forhånd. Skal man ta med nye folk, bør dette varsles fra om i forkant. Det er ikke alle som setter pris på slike overraskelser. Anonymkode: ae0da...6ec 2
Cuntzilla Skrevet 13. september 2024 #20 Skrevet 13. september 2024 Du må fortelle henne at det kan være litt slitsomt for deg pga at du er introvert. For ekstroverte folk så er det jo bare "the more, the merrier", eller å slå to fluer i en smekk. Når det er sagt, uansett hvor ekstrovert man er - jeg føler det er ganske vanlig å si fra om noen blir med, eller spørre om det er ok at han og hun blir med, i all fall på sånne "nå skal du og jeg ta en kaffe"-avtaler. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå