Gå til innhold

Hva betyr det at «lønn betales etterskuddsvis»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har startet i ny jobb, hvor lønn betales etterskuddsvis den 28. hver måned. Fra tidligere arbeidsplasser er jeg vant med at lønnen utregnes fra det man har jobbet fra forrige lønning kom. Så i dette tilfellet ville det blitt alle vakter jeg har jobbet fra 28. til 28. neste måned. 
 

Men i kommunen betaler de visst lønnen for april (1. - 30.) den 12. mai, tror dere lønnen for august vil komme 28. september? Har noen vært borti noe sånt før? I såfall vil jo det si at lønnen kommer opp til 2 måneder etter man jobbet vaktene. 

tusen takk for svar! 

(Jobber innen helsesektor) 

Anonymkode: 824e1...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, slik er det i min kommunale jobb i hvert fall. Lønnen utbetales 28, og det er lønn for 1.-31. foregående måned. 

Så ved ekstravakter, røde dager og slikt tar det litt tid før man får utbetaling for det... 

Anonymkode: b4e85...180

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei! Jeg har startet i ny jobb, hvor lønn betales etterskuddsvis den 28. hver måned. Fra tidligere arbeidsplasser er jeg vant med at lønnen utregnes fra det man har jobbet fra forrige lønning kom. Så i dette tilfellet ville det blitt alle vakter jeg har jobbet fra 28. til 28. neste måned. 
 

Men i kommunen betaler de visst lønnen for april (1. - 30.) den 12. mai, tror dere lønnen for august vil komme 28. september? Har noen vært borti noe sånt før? I såfall vil jo det si at lønnen kommer opp til 2 måneder etter man jobbet vaktene. 

tusen takk for svar! 

(Jobber innen helsesektor) 

Anonymkode: 824e1...b0e

Ja, altså, tror du at du er den eneste i kommunen som har den lønna? 

 

Jobber i staten, vi har det også sånn. Helt normalt. 

Anonymkode: 49af2...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etterskuddsvis blir måneden etter, men 28. var veldig sent. Det er vanlig å ha utbetaling 12. eller15.

Anonymkode: dfb6c...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har lønningsperioder fra første til første. Jeg har flere steder hatt lønn utbetalt f.eks 25 august, og da for perioden 15 juli til 15 august.

Anonymkode: 88bb0...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...