AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Fikk to gode stikk hos tannlegen og jeg kan nærmest sovne stående etterpå. Hodet er helt i hvilemodus. Har det noe med bedøvelsen å gjøre? Jeg sovnet i tannlege stolen også😅 Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Hva inneholder bedøvelse? Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Så vidt jeg vet er det ikke vanlig å reagere så mye på bedøvelse, men det kommer vel an på hvor mye du har fått, hvor tung du er osv. Hvis jeg skal gjette så er det nok kombinasjonen av bedøvelsen, mulig stress av å dra til tannlegen for å gjøre et inngrep, samt den fysiske belastningen av selve inngrepet som gjør det. Man kan bli veldig sliten av smerte og ubehag. Anonymkode: cfa62...68f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Bed neste tannlegebesøk så forteller du dette. Skal du ha lokalbedøvelse eller narkose så forteller du og om denne opplevelsen. Å ikke fortelle kan være farlig, fordi du reagerer langt mer enn normalt. Du kan og ringe tannlegen over helgen. Anonymkode: 1efb7...6b0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bed neste tannlegebesøk så forteller du dette. Skal du ha lokalbedøvelse eller narkose så forteller du og om denne opplevelsen. Å ikke fortelle kan være farlig, fordi du reagerer langt mer enn normalt. Du kan og ringe tannlegen over helgen. Anonymkode: 1efb7...6b0 Er det ikke vanlig å bli døsig etter en 2 stikk altså? Jeg ble det denne gangen å forrige gang. Kanskje han tok i litt ekstra om det går an?😅 Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal du ha lokalbedøvelse eller narkose så forteller du og om denne opplevelsen. Ikke normalt å sovne under undersøkelsen?? Jeg var der i over 2t Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så vidt jeg vet er det ikke vanlig å reagere så mye på bedøvelse, men det kommer vel an på hvor mye du har fått, hvor tung du er osv. Hvis jeg skal gjette så er det nok kombinasjonen av bedøvelsen, mulig stress av å dra til tannlegen for å gjøre et inngrep, samt den fysiske belastningen av selve inngrepet som gjør det. Man kan bli veldig sliten av smerte og ubehag. Anonymkode: cfa62...68f Jeg er ganske lett. Veier 61 og er 1.67 Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er ganske lett. Veier 61 og er 1.67 Anonymkode: 1809d...faa Jeg er både lavere og lettere enn deg, men har aldri følt det slik etter bedøvelse hos tannlegen. Heller ikke da jeg var der i over en time for å fjerne ei visdomstann. Anonymkode: cfa62...68f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er både lavere og lettere enn deg, men har aldri følt det slik etter bedøvelse hos tannlegen. Heller ikke da jeg var der i over en time for å fjerne ei visdomstann. Anonymkode: cfa62...68f Merkelig jeg sovnet da. Og er trøtt .. hva tror du det kan være ? Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er både lavere og lettere enn deg, men har aldri følt det slik etter bedøvelse hos tannlegen. Heller ikke da jeg var der i over en time for å fjerne ei visdomstann. Anonymkode: cfa62...68f Samme her. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig jeg sovnet da. Og er trøtt .. hva tror du det kan være ? Anonymkode: 1809d...faa Jeg ville spurt tannlegen, jeg. De har jo massevis av erfaring med forskjellige pasienter og hvordan de reagerer på bedøvelse. Kanskje du burde få en annen type bedøvelse neste gang? Anonymkode: 8bcc6...445
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merkelig jeg sovnet da. Og er trøtt .. hva tror du det kan være ? Anonymkode: 1809d...faa Noen har unormal reaksjon på bedøvelse og lignende, den får sterkere effekt. Det kan ha noe å gjøre med hvilke gentyper man har feks. Eller det kan interagere med andre medisiner du bruker. Men det er umulig å svare på da vi ikke aner hva slags type bedøvelse du fikk eller noe om situasjonen for øvrig. Eneste måten å få svar på dette er å kontakte tannlegen du var hos. Anonymkode: cfa62...68f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #12 Skrevet 13. september 2024 Var hos tannlegen forrige fredag, fikk tilsammen 8 stikk når de skulle fikse en tann, aldri følt meg fysisk sliten/trøtt av bedøvelsen, men hodepine og mentalt sliten ja. Anonymkode: 201f8...09a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Var hos tannlegen forrige fredag, fikk tilsammen 8 stikk når de skulle fikse en tann, aldri følt meg fysisk sliten/trøtt av bedøvelsen, men hodepine og mentalt sliten ja. Anonymkode: 201f8...09a Syntes du det hørtes rart ut å sovne under de to timene? Kan jo være tilfeldig men følte bare jeg ble så døsig etter de to stikkene. Tannlegen snakket om at flere sovnet under timen , han var ikke veldig overrasket Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det ikke vanlig å bli døsig etter en 2 stikk altså? Jeg ble det denne gangen å forrige gang. Kanskje han tok i litt ekstra om det går an?😅 Anonymkode: 1809d...faa Du beskriver en unormal reaksjon på bedøvelse, og når du får tilbakemelding på nettopp dette, så stiller du spørsmålstegn ved svarene du får? Nei, det er ikke normalt det du beskriver. Neste gang kan du få en langt mer alvorlig reaksjon, derfor skal helsepersonell som skal gi deg bedøvelse eller narkose vite om dette, så du unngår alvorlige allergiske eller andre reaskjoner. Tannlegene skal vite hva du tåler og om du er liten og lett, voksen eller barn så skal dosen tilpasses deg så det er uten nevneverdig betydning hva du veier og hvor høy du er. Anonymkode: 1efb7...6b0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 Det er ikke vanlig å reagere på slik på lokalbedøvelse. Anonymkode: a53fc...c49
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke vanlig å reagere på slik på lokalbedøvelse. Anonymkode: a53fc...c49 Skjedde ikke annet enn at jeg sovnet. Er som regel trøtt på fredager. Men alvorlig reaksjon? Altså... jeg tenker ikke det verste utfallet men skremmende om så. Hva med neste gang jeg skal da. Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #17 Skrevet 14. september 2024 Jeg fikk lokalbedøvelse ifm biopsi av livmorhalsen. Hadde en veldig ekkel opplevelse da jeg en liten stund ikke hadde kontroll på kroppen min, følte meg helt lammet og greide ikke snakke. Lammelsen ga seg litt etter litt. I etterkant var jeg veldig svimmel og hadde nok en overreaksjon på lokalbedøvelsen. Jeg har både før og etter hatt lokalbedøvelse hos tannlege og lege uten problemer. Men fortell helsepersonell om dette neste gang du trenger lokalbedøvelse. Anonymkode: 6f639...f7e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #18 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fikk lokalbedøvelse ifm biopsi av livmorhalsen. Hadde en veldig ekkel opplevelse da jeg en liten stund ikke hadde kontroll på kroppen min, følte meg helt lammet og greide ikke snakke. Lammelsen ga seg litt etter litt. I etterkant var jeg veldig svimmel og hadde nok en overreaksjon på lokalbedøvelsen. Jeg har både før og etter hatt lokalbedøvelse hos tannlege og lege uten problemer. Men fortell helsepersonell om dette neste gang du trenger lokalbedøvelse. Anonymkode: 6f639...f7e Så ekkelt.. Okay, ja skal det . Anonymkode: 1809d...faa
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #19 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skjedde ikke annet enn at jeg sovnet. Er som regel trøtt på fredager. Men alvorlig reaksjon? Altså... jeg tenker ikke det verste utfallet men skremmende om så. Hva med neste gang jeg skal da. Anonymkode: 1809d...faa Neste gang må du få en annen type bedøvelse, så du unngår å få anafylaktisk sjokk, eller i verste tenkelige, mulige tilfelle at du dør. Derfor igjen, du må gi beskjed før du skal ha bedøvelse enten hos tannlegen eller hos lege for noe så bagatellmessig som for eksempel å fjerne en føflekk, eller du sal ha narkose på sykehus. Forstår du nå etterhvert alvoret? Eller er dette en tråd opprettet for gøy for å se hvilke reaksjoner du kan klare å få? Anonymkode: 1efb7...6b0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #20 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neste gang må du få en annen type bedøvelse, så du unngår å få anafylaktisk sjokk, eller i verste tenkelige, mulige tilfelle at du dør. Derfor igjen, du må gi beskjed før du skal ha bedøvelse enten hos tannlegen eller hos lege for noe så bagatellmessig som for eksempel å fjerne en føflekk, eller du sal ha narkose på sykehus. Forstår du nå etterhvert alvoret? Eller er dette en tråd opprettet for gøy for å se hvilke reaksjoner du kan klare å få? Anonymkode: 1efb7...6b0 Å herregud. Hun har da ikke hatt anafylaksi. Og ikke brukes noen av de samme stoffene under narkose heller. Tannlegene bruker xylocain dental. Anonymkode: e384a...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå