Gå til innhold

Fruen har foreslått åpent(åpnere) forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun vil bli knullet av andre menn.

Jeg tenker at når hun har kommet til det punktet, så er det allerede takk og farvel. 

Anonymkode: 9f038...f2c

Dette. Jeg foreslo åpent forhold for å prøve å redde ekteskapet. Sexen var veldig kjedelig, men forholdet ellers var bra. Endte med skilsmisse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så med andre ord; 

Hun vet veldig godt at hun kan få sex med menn som hun synes er mer attraktiv enn deg. Og hun ønsker å utforske dette.

Du vet veldig godt at du IKKE har mulighet å få sex med kvinner i nærheten av din kones nivå. Fordi også disse kvinnene kan velge bedre menn enn deg tilfeldig sex.

Derfor er dette en særs god deal for henne, men en meget dårlig deal for deg. 

Anonymkode: 8432c...b00

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så med andre ord; 

Hun vet veldig godt at hun kan få sex med menn som hun synes er mer attraktiv enn deg. Og hun ønsker å utforske dette.

Du vet veldig godt at du IKKE har mulighet å få sex med kvinner i nærheten av din kones nivå. Fordi også disse kvinnene kan velge bedre menn enn deg tilfeldig sex.

Enig i 2. og 4. avsnitt i utgangspunktet. Men hva er logikken i at ts ikke skulle kunne få seg ei pen elskerinne; ei på jobben, fra vennekretsen eller fra nettet som er i nærheten av konas nivå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann. Hadde mine utfordringer med kona da jeg treff henne. Det var mye «hankatter» som ringte alle døgnets tider da jeg traff henne. Jeg satt meg ikke ned for å snakke om det, da dette ikke ligger i kategorien problem man setter seg ned å snakker om. Jeg ble bare VELDIG tydelig på at dette er helt uaktuelt for meg.

Jeg synes det samme gjelder for deg. Du må være tydelig. Første gang det blir nevnt sier du at det er helt uaktuelt. Andre gang, så lager du spetakkel. Tredje gang, så flytter du ut og lar henne vite at dette er alvor (flytt hvor som helst som f.eks. til foreldre, søsken eller bare lei noe). Null kontakt på en uke. Er hun fortsatt dust etter det er det ikke håp. Da gjør hun deg bare vondt, så kom deg unna.

Om hun ikke er trofast er hun ikke verdt å samle på.

Anonymkode: 69660...c71

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

SKriver anonymt her men har en bruker. Men vil være mer anonym for å ikke kunne identifiseres. Jeg sliter litt med en situasjonen som har oppstått nå. Lurer på om noen har innspill til det. Er veldig i villrede.

Fruen og jeg har vært gift i 15 år, har et middelklasseliv med god inntekt, trener mye, har mellomstore barn, reiser en del og har (etter min mening) er greit sexliv(klassisk "kjedelig" liv). Vi har en del feriesex, helgesex og litt i ukedagene. I sommer kjøpte vi et brettspill med oppgaver og spørsmål som er seksuelt relaterte. Forrige helg tok vi det frem, drakk vin og spilte. Et av spørsmålene var noe ala "hva slags seksuelle fantasier har dere, og kan dere bli enige om noen av dem".

Da kommer det frem at ho har en fantasi om å ha sex med andre. Jeg var ikke enig i det, og vi lo litt av det og gikk videre. Så etter sex denne uken, mens vi lå og snakket tok hun opp dette igjen og lurte på om vi ikke kunne snakke mer om det, og vurdere det. Hun ønsker at vi skal kunne være helt åpne med hverandre om vi treffer noen. Igjen sier jeg at dette er noe jeg ikke er interessert i og at jeg tror det er ødeleggende for ekteskapet. Hun mener jeg er litt prippen her og vi er såpass voksne at vi må kunne utvide horisonten. 

Dit kom diskusjonen og vi har ikke snakket om det etterpå. Det preger meg veldig, og jeg tenker mye på det. 

Spørsmålet er vel egentlig om ikke dette nå kommer til å skje før eller siden uansett når ho har så lyst til det. Kanskje er ekteskapet over og det bare er å rive plasteret av først som sist. Jeg kommer aldri til å kunne leve i et forhold med noen som har sex med andre. Åpen fantasi om det er egentlig sårt nok. Hva tror dere - kan så eksplisitte fantasier undertrykkes eller vil dette bli et uoverkommelig gnisningspunkt? 

Anonymkode: 516fb...8d7

Nå blir nok dette et gnisningspunkt fordi du er i villrede om hun allerede er utro eller på vei til å bli det.

Dere ser antagelig litt ulikt på sex. For deg er forholdet inngangen til sex, men for henne er sex noe en har mens forhold er mer unikt.

Dette er både bra og galt. Hun vil neppe avslutte forholdet og hun har fortsatt sex med deg så du er attraktiv også i hennes øyne.

Så kan en anta at terskelen for å ha sex med andre er lavere for henne enn for deg.

Om forholdet blir åpent behøver jo ikke du å ligge med andre selv om hun gjør det.

Mulig det kan være lettere for deg å finne noen i swingersmiljøet om du skulle komme på andre tanker og da er det muligens lettere å komme inn som par.

Dette er ting dere må prate om.

Jeg hadde gått for åpent forhold fordi da er hun ikke utro om det skulle komme dit. Dette et mye bedre enn utroskap.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (18 minutter siden):

Nå blir nok dette et gnisningspunkt fordi du er i villrede om hun allerede er utro eller på vei til å bli det.

Dere ser antagelig litt ulikt på sex. For deg er forholdet inngangen til sex, men for henne er sex noe en har mens forhold er mer unikt.

Dette er både bra og galt. Hun vil neppe avslutte forholdet og hun har fortsatt sex med deg så du er attraktiv også i hennes øyne.

Så kan en anta at terskelen for å ha sex med andre er lavere for henne enn for deg.

Om forholdet blir åpent behøver jo ikke du å ligge med andre selv om hun gjør det.

Mulig det kan være lettere for deg å finne noen i swingersmiljøet om du skulle komme på andre tanker og da er det muligens lettere å komme inn som par.

Jeg hadde gått for åpent forhold fordi da er hun ikke utro om det skulle komme dit. Dette et mye bedre enn utroskap.

Ingenting av det du sier gir mening for et menneske som ikke ønsker åpent forhold.

Hvorfor skal man snakke om det eller åpne forholdet, hvis man selv vet at det absolutt ikke er aktuelt? Det gir jo ingen mening.

TS, ikke føl deg presset av alle slike svar, som forsøker å overbevise om at du kan prøve det ut osv. Dette er noe som du føler godt i kroppen ved vurdering, hvorvidt det er noe for deg eller ikke, pg du har jo vært helt tydelig her inne ved å si at du ikke ønsker det.

Det er mange som deg, og oss, så ikke la noen her få deg til å føle at du er kjip eller ikke villig til å inngå kompromiss etc.

Du må stå stødig i din verdi på dette, for ellers blir du kanskje stående i en vond følelse hvor du føler deg abandoned ikke bare av henne, men til og med av deg selv også. Du fortjener å kunne stå opp for deg selv her ❤️

Anonymkode: 4ed3d...b57

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingenting av det du sier gir mening for et menneske som ikke ønsker åpent forhold.

Hvorfor skal man snakke om det eller åpne forholdet, hvis man selv vet at det absolutt ikke er aktuelt? Det gir jo ingen mening.

TS, ikke føl deg presset av alle slike svar, som forsøker å overbevise om at du kan prøve det ut osv. Dette er noe som du føler godt i kroppen ved vurdering, hvorvidt det er noe for deg eller ikke, pg du har jo vært helt tydelig her inne ved å si at du ikke ønsker det.

Det er mange som deg, og oss, så ikke la noen her få deg til å føle at du er kjip eller ikke villig til å inngå kompromiss etc.

Du må stå stødig i din verdi på dette, for ellers blir du kanskje stående i en vond følelse hvor du føler deg abandoned ikke bare av henne, men til og med av deg selv også. Du fortjener å kunne stå opp for deg selv her ❤️

Anonymkode: 4ed3d...b57

Da er nok forholdet slutt. Fordi dette vil tære på han utover. De må prate om det å finne ut hvor landet ligger og hva veien videre er.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dama mi hadde kommet med et sånt forslag så hadde det vært kroken på døra. Hver gang vi skulle ha sex etter det, ville jeg visst at hun helst ville hatt andre der. For meg ville det vært totalt uforenlig med et trygt samliv. Det at hun "presser" TS til å være med og "åpne" forholdet, er et sleipt triks for å kunne ha seg litt rundt, og samtidig slippe å bli definert som utro. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt rett ut om det flere tenker her.

"Har du møtt noen du har lyst til å ha sex med, og har du allerede praktisk talt hatt sex med han/henne?"

Det er ikke sikkert det er snakk om en annen mann. Mange kvinner ønsker å utforske det å ha sex med en kvinne i løpet av livet.

Anonymkode: 3b4ff...586

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde spurt rett ut om det flere tenker her.

"Har du møtt noen du har lyst til å ha sex med, og har du allerede praktisk talt hatt sex med han/henne?"

Det er ikke sikkert det er snakk om en annen mann. Mange kvinner ønsker å utforske det å ha sex med en kvinne i løpet av livet.

Spiller det noen rolle hva slags kjønn det er snakk om? 

Anonymkode: af986...c0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dette er fullt mulig å undertrykke og leve med. Er faktisk en veldig vanlig fantasi som de fleste klarer å motstå. 

Anonymkode: 3f0cb...f1c

Helt enig! Det er en veldig vanlig fantasi. Det betyr ikke at alle gir etter, man er jo redd for å miste det man har.

Anonymkode: b7e3f...71f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun sier er at hun ønsker å kunne være åpen om sitt utroskap. Siden lysten er der til å ha sex med andre, er det stor fare for at det er noe hun allerede har gjort, og dette er en måte å prøve å lette sin samvittighet. Gi deg sjansen til å gjøre det samme.

Anonymkode: 9d1f5...779

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spiller det noen rolle hva slags kjønn det er snakk om? 

Anonymkode: af986...c0b

For mange menn spiller det en rolle ja, det er iallefall min erfaring. Det kan på mange måter føles mindre truende ut for forholdet at hun vil eksperimentere med en kvinne i tillegg til sex og samliv med han. 

Med en annen mann kommer elementene av å kunne bli erstattet eller at den andre mannen er bedre både utstyrt, ferdigheter og på det emosjonelle plan. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trådstarter her: Du skrev at en bit av deg manglet i et monogamt forhold. Hva mente du med det?

At jeg aldri var skapt for monogami rett og slett. 

Jeg er lykkeligst og en bedre partner og utgave av meg selv etter at jeg tok avgjørelsen om å tørre å være den jeg er. Til tross for at man blir konfrontert med "typen ække ekte mann, du er ei flyfille, det er utroskap, klarer ikke knytte bånd eller ivareta familien" etc etc står jeg stødig i det da det er hva som funker. 

Nå skal det sies at dette er noe som tas opp i forkant av mine nåværende relasjoner, så ingen blir verken overrasket eller lei seg...

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så med andre ord; 

Hun har noen som hun ønsker å få godkjent å gjøre mer med klar. En venn eller kollega. 

Hun har lust å kunne oppleve flørt å spennening, som kontrast til hverdagen. 

Det er vel det to mest sannsynliga, ikke at hun skal finne seg noen objektivt mer attraktiv enn TS. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (3 timer siden):

Trådstarter her: Dette er helt uaktuelt for meg. Jeg kan aldri akseptere at hun har sex med andre. Da er ekteskapet over.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oida, min (kommende eks)mann sa det samme. Han ville ha åpent forhold. Jeg sa nei, og han var utro. 

Anonymkode: 4860c...d2d

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er lei. Dere har sex - kjedelg sex ifølge deg. Men er dere der for hverandre i hverdagen? når dere har sex osv? For selv "fantaserte" jeg å flytte fra mannen da alt gikk på autopiot jeg jeg var lei. Lei alt av eneansvar. Og det utrykte jeg det via forslag om å få hvert vårt soverom, osv osv. For ingenting er så trist som en mann som tror han ser deg ved å ha ofte sex når det kun er på hans premisser. Og med det tenker jeg på - hvem foreslo å kjøpe dette spillet dere brukte? Hvem foreslår bytting av stillinger? Hvem foreslår når dere skal ha sex? Og når det spm dukket opp, så hun muligheten til å gi deg svar... 

Anonymkode: 63dbc...133

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye lettere når man starter forholdet åpent enn å tilpasse det i ettertid. Når jeg forstår at en jeg dater har vært i situationships, hatt ff eller lignende før meg så tenker jeg automatisk at vi bør ha åpent forhold, for da slipper man å lure i ettertid. Men møter jeg en som eks er jomfru lar jeg være å spørre om dette for da antar jeg at hun vil leve i tosomhet gjennom livet- selv om det ikke nødvendigvis stemmer.

Men når du først er i den situasjonen du er i tenker jeg man bør starte med det letteste og eventuelt teste grensene gradvis. Dersom hun er biseksuell eller mer, noe 80% av kvinner er, så kan dere prøve å ha sex med noen sammen. Etter det kan du høre om du og hun kan ha sex med damer hver for dere. Etter det igjen kan du vurdere å la henne ha sex med menn, men du bør være åpen hele veien om at det ikke nødvendigvis blir sånn. Parterapi er også en mulighet

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun er lei. Dere har sex - kjedelg sex ifølge deg. Men er dere der for hverandre i hverdagen? når dere har sex osv? For selv "fantaserte" jeg å flytte fra mannen da alt gikk på autopiot jeg jeg var lei. Lei alt av eneansvar. Og det utrykte jeg det via forslag om å få hvert vårt soverom, osv osv. For ingenting er så trist som en mann som tror han ser deg ved å ha ofte sex når det kun er på hans premisser. Og med det tenker jeg på - hvem foreslo å kjøpe dette spillet dere brukte? Hvem foreslår bytting av stillinger? Hvem foreslår når dere skal ha sex? Og når det spm dukket opp, så hun muligheten til å gi deg svar... 

Anonymkode: 63dbc...133

Trådstarter her: Skrev greit sexliv(både på innhold og hyppighet) - vi har derimot et klassisk 'kjedelig' middelklasseliv. Men for all del, mulig du har rett i at sexlivet kun er rigget for meg, jeg opplever det ikke slik dog. Like ofte hun som tar initiativ.

Dette spillet kjøpte vi sammen da vi satt og bestilte litt andre ting fra kondomeriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...