Gå til innhold

Hva slags farge ville du valgt på kjøkken ut fra tanken om at flest mulig skal like det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvitt, lys grått, beige eller svart? Store vindusflater og masse lys i rommet. Skal pusse opp og tenker i fht mulig salg om 2 år. 

Anonymkode: 23777...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun underskap, ingen høyskap utenom kjøleskap (så blir ingen massive veggløsninger m innredning) 

Anonymkode: 23777...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall ikke sort.

Ville valgt noe nøytralt.

Anonymkode: f86ec...3fe

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sort, og for all del ikke noe med fake «trestruktur» (eller høyglans, om det i det hele tatt er å få tak i mer).

Anonymkode: 7f8f4...c4d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt, antagelig. 
Dels fordi det gjerne er billigst. Dels fordi det er mest tidløst. (Og du vet ikke hva som er "in" om 2 år.) 

Anonymkode: ce8fd...c31

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker budsjett har mye å si. Vi har sort kjøkken og det passer i og for seg fint, men herregud som det stjeler lys. Har du et stort åpent rom med masse lys, så ville jeg egentlig ikke vurdert en lakkert farge i det hele tatt, men ekte trefineer, det fanger lyset på en helt egen måte og du finner alt fra lyst til mørkt. Liker du mørkere finisher, så hadde sikkert valnøtt vert tingen, deilig å ta på er det også.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst grått! Og ikke høyglans!

Er på boligjakt nå, å forbanner meg over alle de svarte kjøkkenene! Jeg er ikke interessert i å kjøpe noe hvor jeg må bytte inventar på ett ganske nytt kjøkken. Ett svart og nytt kjøkken trekker såpass mye ned at alt annet bør være tilnærmet perfekt, ellers går jeg videre.

Anonymkode: 081cd...cef

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lyst grått! Og ikke høyglans!

Er på boligjakt nå, å forbanner meg over alle de svarte kjøkkenene! Jeg er ikke interessert i å kjøpe noe hvor jeg må bytte inventar på ett ganske nytt kjøkken. Ett svart og nytt kjøkken trekker såpass mye ned at alt annet bør være tilnærmet perfekt, ellers går jeg videre.

Anonymkode: 081cd...cef

Husk at det ofte går fint an å bare bytte frontene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvitt, lys grått, beige eller svart? Store vindusflater og masse lys i rommet. Skal pusse opp og tenker i fht mulig salg om 2 år. 

Anonymkode: 23777...3dc

 Ingen av disse fargene i hvert fall. Men det kommer jo helt an på resten av fargepaletten, interiør, gulv, og lysforhold, "Beige" kan du få i så mange varianter, hvor feil tone blir seende helt forferdelig ut, mens riktig blir delikat og fint. Har du gul parkett så ville jeg droppet beige, men har du en lysere og nøytral farge, så blir det mye finere. 

Anonymkode: c1438...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 Ingen av disse fargene i hvert fall. Men det kommer jo helt an på resten av fargepaletten, interiør, gulv, og lysforhold, "Beige" kan du få i så mange varianter, hvor feil tone blir seende helt forferdelig ut, mens riktig blir delikat og fint. Har du gul parkett så ville jeg droppet beige, men har du en lysere og nøytral farge, så blir det mye finere. 

Anonymkode: c1438...167

Å fa*N, jeg leste tråden feil. Trodde du snakket om kjøkkenvegger :ler:

Ok, det kommer fortsatt an på boligen, gulv, og lysforhold. Og størrelse på rom, benkeplate, og type fronter. Og hva slags farge du har tenkt å ha på vegger/stil på resten av leiligheten. 

Jeg personlig liker ikke sort. Noen ganger er det kult, men jeg syns ofte det blir for tungt og hardt. Jeg har hatt hvitt herregård og grå/hvit standar shaker fronter, og jeg likte helt klart første best. Det var "rent" og lett, og kledde leiligheten. Det er også veldig lett å velge/skifte farge på vegg når fargen er nøytral. 

Jeg kunne aldri hatt lysegrått hos meg pga lysforhold, da hadde fargen gått mer over i blå/lilla. Men en mellomtone i en varm gråfarge, hadde blitt kjempefint. 

Hvor stort er kjøkkenet, er det vindu, er det åpen løsning mot stue, etc? 

Anonymkode: c1438...167

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitt, ikke høyglans. Slette fronter. 

Anonymkode: 360cb...e5b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (1 time siden):

Husk at det ofte går fint an å bare bytte frontene.

På de aller fleste kjøkken så vil stammer og sidevegger være synlig... Men selvsagt, hvis man har hvite stammer så er det noe annet! Men hvite stammer til svart kjøkken ser sjeldent pent ut...

Anonymkode: 081cd...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys grått, eventuelt hvitt. Gjerne med enkelte tredetaljer. Og alle liker følelsen av heltre, hvis dere har råd.

Anonymkode: 6f1e0...71f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvitt, lys grå/beige eller lys eik. IKKE sort. Minst mulig overskap. 

Anonymkode: 9614b...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg maler så maler jeg det jeg liker, er meg totalt likegyldig om andre liker det.

Jeg malte kjøkkenet mitt blått.

Endret av Yellow Eye
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt, ikke høyglans, slette fronter, heltre benkeplate. 

Anonymkode: 3ee28...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt, ikke høyglans. Slette fronter. Absolutt ikke heltre benkeplate. Det blir fort stygt om man ikke behandler den fint, så innen du skal selge kan de fort trekke mye ned. Pluss at jeg som kjøper ikke ville likt ekstrajobben som er påkrevd med heltre. 

Jeg foretrekker benkeplate av stein, men nærmest hva som helst er bedre enn heltre. 

Anonymkode: cd739...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...