Anonym giirl Skrevet 13. september 2024 #1 Del Skrevet 13. september 2024 (endret) Hei, jeg er ei 20 år gammelt kvinne. Jeg er i en fast jobb som jeg nå har hatt i snart 1 år. Jeg trives med kollegaene mine og har fått meg en utrolig god venninne på jobb. Men jeg trives ikke med arbeidsoppgave og har ikke lyst til å jobbe for denne bedriften lengre. Jeg har myst til å gjøre noe annet. Jeg ønsker en ny jobb og har også tenkt på å studere. Jeg er 100% sikker på at jeg vil slutte i min nåværende jobb. Men det er så skummelt å levere oppsigelse uten at jeg har en ny jobb. Jeg har en oppsigelsestid på 3 måneder. Jeg vil heller ikke utsette å si opp jobben. Da vil jeg bare bli mer demotivert. Jeg har tenkt på bare å si opp jobben og satse på at jeg får ny jobb. Jeg har sett flere jobber som jeg ønsker å søke på. Enten om det er en fulltidsjobb, eller deltid. Jeg har også lenge hatt lyst til å studere mer. Hva tenker dere, noen som har erfaringer? Jeg er sikker på at jeg vil slutte, men det er vanskelig å faktisk gjøre det når jeg ikke har en ny jobb. Men det er en utrolig sterk følelse inni meg som bare vil slutte å gjøre noe annet. Jobben gir meg ikke glede lenger. Endret 13. september 2024 av Anonym giirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Del Skrevet 13. september 2024 I disse tider hadde jeg personlig ikke turt å si opp før jeg har en ny jobb i hendene, med mindre du da har bestemt deg for å ta opp studielån mens du studerer. Anonymkode: ae590...797 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Del Skrevet 13. september 2024 Hadde aldri sagt opp en jobb før jeg hadde en ny, selv om den nye er deltid og du skal studere ved siden av, da måtte jobben vært direkte skadelig for meg. Hvor skal du få penger fra om du ikke får ny jobb med en gang? Ettersom du har sagt opp selv er det 18 uker karenstid før du får dagpenger fra NAV. Anonymkode: 7ec59...924 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Del Skrevet 13. september 2024 Har du i det hele tatt søkt noe studie? Hvor er det du har tenkt å begynne å studere sånn midt i året? Vi kan alle være demotiverte på jobben til tider, det er en del av det å være voksen. Jeg hadde bitt tenna sammen til jeg hadde fått en ny jobb eller heltids studieplass med studielån. hvordan hadde du tenkt å betale regningene dine hvis du ikke får jobb? Håper du er klar over at du ikke får arbeidsledighetspenger på mange uker hvis du selv sier opp. Eller bor du hjemme og håper at foreldre betaler? Anonymkode: 7ec24...223 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Del Skrevet 13. september 2024 Anonym giirl skrev (14 minutter siden): Jobben gir meg ikke glede lenger. Men du trenger vel penger? Å ikke finne glede i jobben er virkelig ikke en grunn til å si opp uten sikkerhet i ny jobb. Om du ikke får jobb, skal samfunnet betale deg ledighetstrygd for at du ikke finner noe glede i jobben? Gjør jobben din, søk etter ny jobb og si opp når du har en ny jobb. Lykke til med jobbsøk! Håper du finner noe du vil trives med, og at det går fort, så du slipper å stå i jobben du har nå lenger enn du må. Anonymkode: 633ed...64b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Del Skrevet 13. september 2024 Anonym giirl skrev (1 time siden): Hei, jeg er ei 20 år gammelt kvinne. Jeg er i en fast jobb som jeg nå har hatt i snart 1 år. Jeg trives med kollegaene mine og har fått meg en utrolig god venninne på jobb. Men jeg trives ikke med arbeidsoppgave og har ikke lyst til å jobbe for denne bedriften lengre. Jeg har myst til å gjøre noe annet. Jeg ønsker en ny jobb og har også tenkt på å studere. Jeg er 100% sikker på at jeg vil slutte i min nåværende jobb. Men det er så skummelt å levere oppsigelse uten at jeg har en ny jobb. Jeg har en oppsigelsestid på 3 måneder. Jeg vil heller ikke utsette å si opp jobben. Da vil jeg bare bli mer demotivert. Jeg har tenkt på bare å si opp jobben og satse på at jeg får ny jobb. Jeg har sett flere jobber som jeg ønsker å søke på. Enten om det er en fulltidsjobb, eller deltid. Jeg har også lenge hatt lyst til å studere mer. Hva tenker dere, noen som har erfaringer? Jeg er sikker på at jeg vil slutte, men det er vanskelig å faktisk gjøre det når jeg ikke har en ny jobb. Men det er en utrolig sterk følelse inni meg som bare vil slutte å gjøre noe annet. Jobben gir meg ikke glede lenger. Ikke si opp før du har landet en ny jobb. Hilsen arbeidssøker som lever av sparepenger. Anonymkode: 230f9...75a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 13. september 2024 #7 Del Skrevet 13. september 2024 Søk studier først, du... Så kan du si opp. Det er ikke vanlig at den første jobben din er drømmejobben med stor D, og den er ikke forventet å gi deg glede, kun lønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå