AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #21 Skrevet 14. september 2024 Det spørs jo hvor ofte du jobber kveld? To ganger i uka? Fire? Anonymkode: 5e72a...2a6
Pilleville Skrevet 14. september 2024 #22 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg skal innrømme at jeg kan bli sur og lei om mannen skal reise mye med jobben. Det går jo ut over meg. Det betyr at jeg må gjøre alt hjemme, ikke kan gjøre en dritt utenfor hjemme på kveldstid, osv. Hadde jeg også reist i jobben innimellom, så det ble likt fordelt, hadde jeg nok ikke blitt sur. Men jeg er vekke med jobben kanskje én gang i året, mens mannen reiser kanskje 4-5 ganger i året, og da blir det "urettferdig". En ting hadde vært om dette var noe vi var enige om på forhånd, men tvert imot tok han en forfremmelse som innebar mer reising, helt uten å høre med meg hva jeg syntes om å være "alenemor" flere ganger i året. Og da blir jeg sur. Anonymkode: 95c1e...05c I året faktisk? Det er jo ingenting? Eller er han borte en måned i gangen?Kanskje han trivest bedre i denne jobben? Er reiser aldri men unner mannen min det for han liker turer i motsetning til meg. God tur😊
Blåbærrips Skrevet 14. september 2024 #23 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Her blir mannen sur og lei hver gang jeg har kveldsvakt. Eller tar ekstra. To barn, 6 og 3 år. Andre, eller er det bare min?😩 Anonymkode: 202db...213 Nei. Jobber en uke seint en uke tidlig. Har tre barn der eldste er 6. Han er ikke lat og ubrukelig så det takler han helt fint
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #24 Skrevet 14. september 2024 Min mann har en jobb som gjør at han kan jobbe fra tidlig morgen til sen kveld av og til, og ofte flere dager på rad. De siste ukene har han gjort det. Jeg er hjemme med barna på 4 og 1 år alene da. Det går greit men syns det er tungt. Kjenner noen gang på frustrasjon over at han ikke er her, men prøver å tenke at det gagner familien at han jobber hardt for oss og at vi får mer penger og bedre råd. Selv om det er omvendt her mener jeg man må klare å være hjemme alene en kveld med barna av og til, så lenge det ikke er hele tiden. Anonymkode: 79a6e...4ca
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #25 Skrevet 14. september 2024 Han blir glad 🤣 akkurat som jeg blir glad når han reiser på jobb offshore. Vi har bare et barn, så det er ikke noe slitsomt å være hjemme alene. Anonymkode: 8f1a4...54b 2
Pilleville Skrevet 14. september 2024 #26 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er vel barna han ikke orker å styre med alene? Jeg jobber rotasjon og er borte halve året. Partner har aldri hatt noe hen skulle sagt i den sammenhengen. Har skaffet hund så hen slipper å være ensom. Anonymkode: aa410...4e3 Wow, innstillingen din virker ikkje bra og visst du har skaffet hen hund så øker jo det arbeidsmengden til hen betraktelig. Siste eg ville hatt, Du virker ovenfra og ned.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #27 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det spørs jo hvor ofte du jobber kveld? To ganger i uka? Fire? Anonymkode: 5e72a...2a6 Man blir da likevel ikke sur og grinete. Da setter man seg ned og tar en skikkelig prat på om dette er slik man ønsker å ha det, og om det finnes alternativer. Anonymkode: 39667...984 1
Pilleville Skrevet 14. september 2024 #28 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Her blir mannen sur og lei hver gang jeg har kveldsvakt. Eller tar ekstra. To barn, 6 og 3 år. Andre, eller er det bare min?😩 Anonymkode: 202db...213 Visst du tar konsekvent seinvakter ekstra og har en del seinvakter på turnus så er jo det lite familievennlig og dårlig gjort ovenfor mann og barn. Er jo kjekt å vere saman som familie og.. Barna får jo mykje meir voksenkontakt og oppperksomheit når de har dere begge heime.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #29 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er vel barna han ikke orker å styre med alene? Jeg jobber rotasjon og er borte halve året. Partner har aldri hatt noe hen skulle sagt i den sammenhengen. Har skaffet hund så hen slipper å være ensom. Anonymkode: aa410...4e3 Hvordan hadde du løst det om partneren din ikke syns det var ok? Herregud.. Sett litt mer pris på partneren din kanskje. Glad jeg har en mann som forstår at det å være alene med barn og hus mens han er på jobb er krevende. Heldigvis har jeg noe jeg skulle sagt, for hadde det ikke vært ok for meg måtte han faktisk ha byttet jobb. Han vet at den dagen kan komme, og har vært tydelig på at den avgjørelsen er opp til meg - det er faktisk jeg som blir sittende alene med mye av ansvaret… Anonymkode: dd005...09f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #30 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Wow - litt av en innstilling til personen som gjør det mulig for deg å jobbe som du gjør, samtidig med å få ha barn 🙄 Hilsen kvinne med mann offshore, og felles barn. Anonymkode: 52c90...ea1 Vi har ikke barn, vi har hund. Anonymkode: aa410...4e3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #31 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan hadde du løst det om partneren din ikke syns det var ok? Herregud.. Sett litt mer pris på partneren din kanskje. Glad jeg har en mann som forstår at det å være alene med barn og hus mens han er på jobb er krevende. Heldigvis har jeg noe jeg skulle sagt, for hadde det ikke vært ok for meg måtte han faktisk ha byttet jobb. Han vet at den dagen kan komme, og har vært tydelig på at den avgjørelsen er opp til meg - det er faktisk jeg som blir sittende alene med mye av ansvaret… Anonymkode: dd005...09f Min partner visste at jeg hadde jobben jeg har da vi ble sammen, for 8 år siden. Jeg melder meg ikke arbeidsledig for å sitte hjemme og holde noen i hånda. Anonymkode: aa410...4e3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #32 Skrevet 14. september 2024 Ikke sur, men det er selvsagt tung å være så mye alene. Jeg er sykepleier, hadde for mye kveldsvakter i turnus, så for meg og min familie passer det bedre for oss på ale mulige måter. (økonomisk, tidsmessig, frihet, egentid osv) at jeg jobber natt. Da er jeg alltid hjemme på kveldene, barna sover en god stund før jeg drar på jobb, mannen og jeg får alenetid. Jeg har mer utbetalt enn 100% dag/kveld og har selvsagt MYE mer fri. Sove kan jeg gjøre på dagtid, har masse egentid, er en bedre mor. Men mest av alt, jeg passer til å jobbe natt fordi jeg er et b-menneske. De som jobber natt over tid og sliter med å sove på dagtid passer ikke dette for. Du kan jo da evnt spørre om å redusere stilling, ta bort kveldsvakt. ( med en villig sjef) jobbe freelance. gå over til natt. Holde ut, man kan også gjøre ting litt lettere for de hjemme med å f.eks å lage ferdig middag som bare kan varmes opp til mann og barna. Ordne med pysj og legge frem ting som gjør at ting flyter lettere hjemme. Anonymkode: 2898c...84b
Seff Skrevet 14. september 2024 #33 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er han lat eller uselvstendig? Vært gift med offiser i masse år. Har aldri blitt sur når han må på jobbreiser, øvelser i flere uker etc. Det er jo en del av yrket, og gir mer penger i familiekassa 🙂. Selvfølgelig klarer jeg brasene på hjemmebane alene. Det gjør alle friske mennesker. Anonymkode: aafd0...d3a Det siste der kommer vel an på omstendighetene ...
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #35 Skrevet 15. september 2024 Jeg syns det er slitsomt når mannen min jobber kveld og natt. Da har jeg barna alene, og særlig morgenen er strevsom. Heldigvis er han forståelsesfull og alt av ekstravakter han ønsket å ta, avtales med meg først. Jeg kan si nei dersom jeg ikke orker. Hadde også blitt sur om han bare jobbet ekstra uten å spørre meg først. Husk at vi som er partnere også jobber 100% og det å ha barna alene i tillegg er slitsomt. Kan foreldrene dine passe barna av og til når du har kveldsvakt kanskje? Anonymkode: fb98f...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #36 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns det er slitsomt når mannen min jobber kveld og natt. Da har jeg barna alene, og særlig morgenen er strevsom. Heldigvis er han forståelsesfull og alt av ekstravakter han ønsket å ta, avtales med meg først. Jeg kan si nei dersom jeg ikke orker. Hadde også blitt sur om han bare jobbet ekstra uten å spørre meg først. Husk at vi som er partnere også jobber 100% og det å ha barna alene i tillegg er slitsomt. Kan foreldrene dine passe barna av og til når du har kveldsvakt kanskje? Anonymkode: fb98f...4ef Men natt så sover jo ungene? Anonymkode: 202db...213
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #37 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 12.15): Her blir mannen sur og lei hver gang jeg har kveldsvakt. Eller tar ekstra. To barn, 6 og 3 år. Andre, eller er det bare min?😩 Anonymkode: 202db...213 Dere er jo et lag, ikke to personer som tilfeldigvis bor sammen. Har dere diskutert dette? Hvor mye er det ok at du arbeider «ekstra» før kabalen ikke går opp? Det å jobbe overtid Elelr turnus er noe man diskuterer og enes om, slik hvor mye man er utenfor hjemmet alltid må enes om. Hvor mange kvelder kan man trene, treffe venner, arbeide etc uten at det går utpver familien man tross alt sammen helt frivillig har valgt å skape. Dere valgte å få to barn. Det betyr at all logikk som eksisterte før må diskuteres igjen. Kanskje går verken overtid, turnus eller kveldsarbeid opp med småbarn? Ok. Da går ungene først, fordi dere jo aldri ville valgt å få dem om de ikke var såpass av betydning for dere at de er viktigere enn noe så lite viktig som jobben(!), ikke sant? «Kan jeg kombinere mitt yrkesvalg med barn?» er et spørsmål alle må stille seg før de tar valget om å få barn. Og som må evalueres, gjerne flere ganger årlig. Så hva sa den siste evalueringen deres om dette? Det sier du intet om. Men dere har jo hatt den, jevnlig. Anonymkode: 3ade3...487
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #38 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dere er jo et lag, ikke to personer som tilfeldigvis bor sammen. Har dere diskutert dette? Hvor mye er det ok at du arbeider «ekstra» før kabalen ikke går opp? Det å jobbe overtid Elelr turnus er noe man diskuterer og enes om, slik hvor mye man er utenfor hjemmet alltid må enes om. Hvor mange kvelder kan man trene, treffe venner, arbeide etc uten at det går utpver familien man tross alt sammen helt frivillig har valgt å skape. Dere valgte å få to barn. Det betyr at all logikk som eksisterte før må diskuteres igjen. Kanskje går verken overtid, turnus eller kveldsarbeid opp med småbarn? Ok. Da går ungene først, fordi dere jo aldri ville valgt å få dem om de ikke var såpass av betydning for dere at de er viktigere enn noe så lite viktig som jobben(!), ikke sant? «Kan jeg kombinere mitt yrkesvalg med barn?» er et spørsmål alle må stille seg før de tar valget om å få barn. Og som må evalueres, gjerne flere ganger årlig. Så hva sa den siste evalueringen deres om dette? Det sier du intet om. Men dere har jo hatt den, jevnlig. Anonymkode: 3ade3...487 Men om jeg jobber eller gjør noe annet spiller da vel ingen rolle... Skal jeg aldri komme ut av huset på ettermiddagen uten at det blir sur stemning? Han gjør jo mye, trening blant annet. Hvorfor kan ikke jeg jobbe på mime kvelder? Anonymkode: 202db...213
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #39 Skrevet 15. september 2024 Mannen min er lege, så noen kveldsvakter blir det jo. Jeg er selvsagt ikke sur fordi han har en vanlig kveldsvakt eller helgevakt (som nå), det er jo jobben hans. Det er også forventet en viss mengde vakansvakter (de må jo fylles opp). Men hvis han hadde tatt på seg alt av vakansvakter uten å klarere det med meg, hadde jeg blitt sur. Har man familie, kan man ikke ture på og jobbe akkurat som man vil, man må faktisk kommunisere og finne løsninger som passer begge (alle). Jeg klarerer det alltid med mannen min før jeg bestemmer meg for å dra på en jobbreise også. Anonymkode: 3e52e...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå