Gå til innhold

Blir partneren din lei og sur når dere jobber kveldsvakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir mannen sur og lei hver gang jeg har kveldsvakt. Eller tar ekstra.

To barn, 6 og 3 år.

Andre, eller er det bare min?😩

Anonymkode: 202db...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg kan bli sur og lei om mannen skal reise mye med jobben. 

Det går jo ut over meg. Det betyr at jeg må gjøre alt hjemme, ikke kan gjøre en dritt utenfor hjemme på kveldstid, osv. 

Hadde jeg også reist i jobben innimellom, så det ble likt fordelt, hadde jeg nok ikke blitt sur. Men jeg er vekke med jobben kanskje én gang i året, mens mannen reiser kanskje 4-5 ganger i året, og da blir det "urettferdig". 

En ting hadde vært om dette var noe vi var enige om på forhånd, men tvert imot tok han en forfremmelse som innebar mer reising, helt uten å høre med meg hva jeg syntes om å være "alenemor" flere ganger i året. Og da blir jeg sur. 

Anonymkode: 95c1e...05c

• Liker 3
Skrevet

Er han lat eller uselvstendig? Vært gift med offiser i masse år. Har aldri blitt sur når han må på jobbreiser, øvelser i flere uker etc. Det er jo en del av yrket, og gir mer penger i familiekassa 🙂. Selvfølgelig klarer jeg brasene på hjemmebane alene. Det gjør alle friske mennesker.

Anonymkode: aafd0...d3a

• Liker 3
Skrevet

Har du vanlig dagjobb til vanlig og tar på deg ekstraarbeid på kveldstid? Eller innebærer stillingen din kveldsjobbing?

Både mannen min og jeg diskuterer reising i forbindelse med jobb. Vi har ett barn sammen, men prøver å få det til og være generøse med hverandre. 

Anonymkode: 8acc4...31e

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Han er mann og ikke en sytete unge.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Litt stress noen ganger med å følge opp på fritidsaktiviteter, lekser middag, osv., men går som regel veldig greit. Er vant til å være "alenepappa" over flere døgn siden ungene var små på grunn av jobben til kona. Alt er ikke perfekt hjemme, men godt nok. 

• Liker 2
Skrevet

For en korttenkt idiot. 

Tenker han setter pris på alle som jobber etter kontortid. Alt fra butikker til restauranter, kino, helse brann og redning.

Syns han at alt skal stenge ved 16 tida? 

Anonymkode: 8ae34...67b

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 51c3f...b76

Gjest winterchild
Skrevet

Nope han blir glad, egentid for han 😅😅

Skrevet

Altså..om alternativet er å være uten jobb??? Så skjønner ikke hva det er å være sur for…

Anonymkode: a7fd8...19b

Skrevet

Jeg er partneren, og jeg blir bare glad for å få alenetid.

Anonymkode: 6943b...e26

• Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (31 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Han er mann og ikke en sytete unge.

Dette mener jeg er altfor lite nyansert altså.

Foreldre som jobber kveld, natt og helg har gjerne fri på dagtid når barn er i bhg/på skole. De får altså mye mer alenetid naturlig gjennom arbeidshverdagen enn hva en som jobber dagtid mandag til fredag.

Dette må man sørge for å kompensere for, slik at balansen på belastningen blir lik. Hos oss løser vi det ved at kona mi, som jobber skift, gjør unna mesteparten av innkjøp, rengjøring og slike ting når hun har fri på dagtid. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, han blir ikke det. Jeg drar på kveldsvakt kl 17, så henter ungen og begynner på middag før den tid. Så kommer han hjem ca 16:30, og tar over. Ungen legges kl 19, så han har hele kvelden til å gjøre hva han vil innenfor huset. 

Når jeg kommer hjem i 02:00 tiden sover hele huset. Han tar morgenen med levering, mens jeg rydder opp etter frokost og ellers i huset når jeg står opp. Han kommer hjem til rent hus og en fornøyd kone. 

I helgene kjenner han mer på det, siden han da er alene med ungen hele dagen. Men han elsker å være med ungen, så han klarer aldri.

Til gjengjeld reiser jeg kanskje 1 gang i året, totalt 3/4 dager. Han reiser kanskje 3 ganger i året, 21 dager totalt. Det gir mer penger til familien AS, og to foreldre som kan jobbe .ed det vi vil. 

Anonymkode: 833b6...d45

• Hjerte 2
Skrevet

Nei, heller motsatt. Bare digg med litt egentid.

Anonymkode: 46997...ce0

Skrevet

Nei,  han er vant med at jeg jobber turnus.  

Anonymkode: 1e588...552

Skrevet
Baratheon skrev (4 timer siden):

Dette mener jeg er altfor lite nyansert altså.

Foreldre som jobber kveld, natt og helg har gjerne fri på dagtid når barn er i bhg/på skole. De får altså mye mer alenetid naturlig gjennom arbeidshverdagen enn hva en som jobber dagtid mandag til fredag.

Dette må man sørge for å kompensere for, slik at balansen på belastningen blir lik. Hos oss løser vi det ved at kona mi, som jobber skift, gjør unna mesteparten av innkjøp, rengjøring og slike ting når hun har fri på dagtid. 

Sånn løser vi det her og. Mannen, som jobber skift sørger for hus, avtaler med helse, bil, dyr etc. Da faller det lite på meg, og jeg slipper å bruke avspasering/ferie til å møte håndtverkere, ta bilen på eu-kontroll, dyr til veterinæren, ordne til jul m.m.

Jobber han helg kommer vi andre hjem til rent hus. Noen ganger har han også gjort klart middag.

Og når han har frihelg sørger vi for å tilbringe kvalitetstid sammen som familie.

Anonymkode: 6943b...e26

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her blir mannen sur og lei hver gang jeg har kveldsvakt. Eller tar ekstra.

To barn, 6 og 3 år.

Andre, eller er det bare min?😩

Anonymkode: 202db...213

Det er vel barna han ikke orker å styre med alene?

Jeg jobber rotasjon og er borte halve året. Partner har aldri hatt noe hen skulle sagt i den sammenhengen. Har skaffet hund så hen slipper å være ensom.

Anonymkode: aa410...4e3

Skrevet

Aldri. Han jobber turnus. Jeg har en del jobbreiser. Vi drar lasset sammen, uten konflikter. 

Anonymkode: 39667...984

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er vel barna han ikke orker å styre med alene?

Jeg jobber rotasjon og er borte halve året. Partner har aldri hatt noe hen skulle sagt i den sammenhengen. Har skaffet hund så hen slipper å være ensom.

Anonymkode: aa410...4e3

Wow - litt av en innstilling til personen som gjør det mulig for deg å jobbe som du gjør, samtidig med å få ha barn 🙄

Hilsen kvinne med mann offshore, og felles barn. 

Anonymkode: 52c90...ea1

Skrevet

Absolutt ikke. Vi har 3 barn og et godt ekteskap. Men noen ganger er det godt med litt egentid også. Så de gangene jeg har jobbet kveldsvakt så har jeg fått litt tid for meg selv på morgenen og han har fått litt på kvelden. Nå er barna våre store og legger seg etter oss, men mannen synes fremdeles det er greit å ha tv for seg selv noen kvelder. Noen ganger har det vært utfordringer med tanke på kjøring til aktiviteter, men det har som regel løst seg det også.

Anonymkode: 11883...951

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...