AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Jeg har hatt covid og null apetitt i en uke nå. Jeg har slitt mye med mat av og på gjennom livet, og vekten har svingt mellom undervektig til øvre del av normalvektig. Det er vel 6 år siden sist jeg hadde noe problem nå (er 30). Jeg er jo misfornøyd med å ikke være mager slik jeg ønsker, men har ikke handlet ut i fra følelsen på mange år. Men nå har jeg underbevisst «utnyttet» mangelen på apetitt til å mer eller mindre faste hele uka. Og det har føltes utrolig bra! Nå begynner jeg å bli frisk og kjenner at kroppen vil ha mat, men jeg føler slik mestringsfølelse av å ha «overvunnet» maten i en uke, at jeg vegrer meg skikkelig for å «ødelegge» det ved å spise mat igjen. Er redd for å miste kontroll. Jeg vil jo være tynn, ikke sånn som jeg er. Dette føles som en mulighet. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Føles bare bra å sette ord på ting. Anonymkode: d6d58...d61
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har hatt covid og null apetitt i en uke nå. Jeg har slitt mye med mat av og på gjennom livet, og vekten har svingt mellom undervektig til øvre del av normalvektig. Det er vel 6 år siden sist jeg hadde noe problem nå (er 30). Jeg er jo misfornøyd med å ikke være mager slik jeg ønsker, men har ikke handlet ut i fra følelsen på mange år. Men nå har jeg underbevisst «utnyttet» mangelen på apetitt til å mer eller mindre faste hele uka. Og det har føltes utrolig bra! Nå begynner jeg å bli frisk og kjenner at kroppen vil ha mat, men jeg føler slik mestringsfølelse av å ha «overvunnet» maten i en uke, at jeg vegrer meg skikkelig for å «ødelegge» det ved å spise mat igjen. Er redd for å miste kontroll. Jeg vil jo være tynn, ikke sånn som jeg er. Dette føles som en mulighet. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Føles bare bra å sette ord på ting. Anonymkode: d6d58...d61 Få deg en time relativt raskt hos fastlegen og vi hen hva du har skrevet her. Du er ikke frisk og trenger hjelp. Anonymkode: 1a680...3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå