Gå til innhold

Stress, spiser fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser altfor fort. Kan spise en stor middag på fem min. Jeg kjenner ikke at jeg er mett så fort så derfor hender det at jeg blir veldig kvalm etterpå. Er normalvektig så det er bare det at jeg spiser veldig fort uten å smake maten. Bare stapper i meg. Når jeg har spist venter jeg lenge til meste gang. Spiser saktere sammen med andre, men flere har kommentert at jeg spiser fort, synes det er ekkelt. Noen med samme problem som har greid å endre det?

Anonymkode: a1f38...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg spiser altfor fort. Kan spise en stor middag på fem min. Jeg kjenner ikke at jeg er mett så fort så derfor hender det at jeg blir veldig kvalm etterpå. Er normalvektig så det er bare det at jeg spiser veldig fort uten å smake maten. Bare stapper i meg. Når jeg har spist venter jeg lenge til meste gang. Spiser saktere sammen med andre, men flere har kommentert at jeg spiser fort, synes det er ekkelt. Noen med samme problem som har greid å endre det?

Anonymkode: a1f38...138

Jeg spiste for fort fordi jeg bare hadde ett måltid om dagen, så da var jeg ganske sulten og spiste raskt.

Du bør fordele måltidene slik at du spiser flere ganger om dagen og tygger maten saktere. Det kan også hjelpe å ta pauser for å drikke sakte.

Skrevet

Skjær opp maten i små biter og spis den med kinesiske spisepinner.

Anonymkode: 3abf1...51b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...