Heartbreak Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 For ett par måneder siden så traff jeg den beste kvinne jeg noen gang har truffet i mitt liv. Jeg ble kjempeglad i henne, og hennes to barn og livet mitt var rett og slett fullkomment. Etter en liten stund gjorde jeg en liten feil (ikke utro!!!!!), men jeg fikk allikevel sjansen på nytt. Den siste tiden så følte jeg allikevel at det var en isfront mellom oss, og det plagde meg. Det plagde meg vannvittig mye, så mye at jeg ble desperat. Jeg visste at ikke hun gjorde noe galt, men jeg lurte på hva jeg gjorde galt. Hva jeg kunne gjøre? Hvordan kunne jeg fikse dette? En desperat mann gjør mye dumt, og da prøvde jeg meg på en idiotisk løsning. Hun var med i ett lukket internettforum for kvinner, som hun var ekstremt engasjert i som betydde ekstremt mye for henne. Alt som ble sagt/skrevet der inne ble der inne, og da ville jeg vite hva hun skrev om meg, hva jeg gjorde galt. Jeg stolte på henne, men var KUN ute etter å finne noe å arrestere meg selv for. Finne ut hva jeg gjorde feil for å rette opp i det. Jeg prøvde jo som den idioten jeg er å komme inn der, men det var ikke så enkelt å komme inn der. Jeg fikk endel motstand på den mellomstasjonen jeg havnet på og begynte å gi opp å komme inn der. Samtidig så følte jeg at jeg fikk null oppmerksomhet, så som ett desperat hyl om oppmerksomhet så sendte jeg en anonym mail til administratoren for det forumet. Ip-addressen ble sporet på både mailen og den falske brukeren jeg opprettet, hun fikk vite det og ble kastet ut av det forumet. Min skyld! Ikke hennes! Det forumet betydde vannvittig mye for henne, hun hadde vært med å bygd det opp helt fra scratch, og var hennes absolutt viktigste nettverk. Jeg tok det ifra henne som en følge av mine idiotiske og egoistiske handlinger. Ikke nok med det; når jeg ble tatt for det så nekta jeg allikevel. Ga skylda på alle andre. Tviholdt på løgnen, for å tviholde på forholdet vårt. Igjen; desperasjon! At jeg kunne se på henne å lyve var idiotisk, jeg hater løgn og ville selv ikke akseptert å bly lyvd til. Helt til siste slutt tviholdt jeg på løgnen, men det nyttet ikke. Hun skjønte det og ville ikke ha mer å gjøre med en som lyver for henne. Jeg har tilstått det for henne nå, men det nytter ikke. En kan ikke forandre seg som person, det går ikke, da blir det falskt. Men det går ann å se til at jeg ikke gjør de samme feilene igjen. Jeg er ikke den som ønsker å lyve for min partner. Jeg hater løgn. Det var en feil i ett svakt øyeblikk. Det nytter ikke å trygle og be. Det nytter ikke å love gull og grønne skoger. Det nytter ikke å si til henne at det aldri skal skje igjen. Jeg elsker denne jenta, virkelig elsker henne og er villig til å gjøre absolutt alt i hele verden for henne, gi henne det livet hun fortjener. Jeg vet med meg selv at de feila aldri kommer til å skje igjen, kommer aldri til å tillate meg selv å gjøre det igjen, verken å "snoke" eller å lyve. Ønsker ikke å såre, skuffe eller skade henne. Hun betyr altfor mye for meg til at jeg vil det. Jeg kunne seriøst ha gjort hva som helst for en ny sjans, og hvis noen her inne vet hva jeg må gjøre, så fyr løs. Det eneste ordentlige rådet jeg har fått så langt er å gi henne tid, vente. Men jeg føler at jo mindre kontakt jeg har med henne jo mer skyver jeg henne fra meg. Åssen skal jeg overbevise henne om at jeg ikke er en drittsekk, at jeg aldri skal lyve for henne mer, at jeg elsker henne, og hvordan skal jeg gjennvinne tillitten hennes uten kontakt med henne? Jeg trenger virkelig all form for hjelp jeg kan få her, for jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan gi henne tid det er ikke noe problem, men kan jeg greie å vinne henne tilbake uten å gjøre noe for det? Og hva skal jeg gjøre? Har vært gjennom brudd før, men dette er annerledes. Jeg er skylden for at det er slutt, og ikke bare det; jeg har skylden for å ha ødelagt det beste som noen gang har skjedd meg. Finnes det noen løsning her, finnes det noe lys i enden av tunnelen, ett eller annet så er jeg evig takknemlig for de råd og tilbakemeldinger jeg kan få.
Lille Grete Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Min første tanke var at hvis det forumet betydde så mye for henne, så var det kanskje like greit at hun ble kastet ut. En bør vel leve litt i det virkelige livet også... Men nå kjenner ikke jeg kjæresten din, så det kan jo hende at hun hadde behov for dette forumet. Det eneste du kan gjøre er å være ærlig. Si at du er lei for det du har gjort. Fortell henne hvor mye hun betyr for deg. Og be henne om tilgivelse.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #3 Skrevet 22. februar 2006 Dette er det vanskelig å gi råd om. Å gjenopprette brutt tillit er nesten umulig. Synd at du måtte være så nyskjerrig. Det bunner muligens å dårlig selvtillit hos deg? Jeg tror du må bruke tid på dette, sende henne eks. små og omtenksomme oppmerksomheter til gebursdag og høytider, dog uten at det blir for "pragende" og for ofte - hvis du skjønner. Postkort fra reiser du er på el. Jeg lurer dessuten på om du kommer til å bruke dette innlegget med svar for å prøve og vinne henne tilbake? Er det din hovedintesjon med dette innlegget? Vi kvinner vil gjerne tro det beste om mennesker, men hvis det motsatte blir bevist, så er det vanskelig for mange av oss. Når grensa er "overtrått," kan det vanligvis ikke fikses. Slik er iallefall jeg. Ønsker deg lykke til, og regner med at hvis du lykkes så tar dette tid.
Heartbreak Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2006 Min første tanke var at hvis det forumet betydde så mye for henne, så var det kanskje like greit at hun ble kastet ut. En bør vel leve litt i det virkelige livet også... Men nå kjenner ikke jeg kjæresten din, så det kan jo hende at hun hadde behov for dette forumet. Det eneste du kan gjøre er å være ærlig. Si at du er lei for det du har gjort. Fortell henne hvor mye hun betyr for deg. Og be henne om tilgivelse. ← Det forumet betydde veldig mye for henne. Jeg ønsker så inderlig at hun skal få det tilbake, men mye der bunner også i hennes stolthet akkurat der. Ærlig er det jeg ønsker å være. Men det er det å få muligheten til å få lov til å være det. Det som har svidd mest for henne er jo at jeg lyvd for henne.
Heartbreak Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2006 Dette er det vanskelig å gi råd om. Å gjenopprette brutt tillit er nesten umulig. Synd at du måtte være så nyskjerrig. Det bunner muligens å dårlig selvtillit hos deg? Jeg tror du må bruke tid på dette, sende henne eks. små og omtenksomme oppmerksomheter til gebursdag og høytider, dog uten at det blir for "pragende" og for ofte - hvis du skjønner. Postkort fra reiser du er på el. Jeg lurer dessuten på om du kommer til å bruke dette innlegget med svar for å prøve og vinne henne tilbake? Er det din hovedintesjon med dette innlegget? Vi kvinner vil gjerne tro det beste om mennesker, men hvis det motsatte blir bevist, så er det vanskelig for mange av oss. Når grensa er "overtrått," kan det vanligvis ikke fikses. Slik er iallefall jeg. Ønsker deg lykke til, og regner med at hvis du lykkes så tar dette tid. ← Dårlig selvtillit er sikkert en mulighet. Ja jeg var nysgjerrig. Men ikke fordi jeg ikke stolte på henne. Hun har aldri gjort noe dritt mot meg. Jeg var kun ute etter å arrestere meg selv, og ingenting annet. Hvordan kan jeg forresten bruke dette innlegget med svar? Eneste jeg kan bruke er gode råd:) Jeg har vært en komplett idiot her, det er det ingen tvil om.
Gjest Lizzi Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Du sier at det verste er at du har lygd for henne, men som jeg ser det så er det VEL så ille at du har drevet spaning på henne på internett. Etter så kort tid sammen som det dere har hatt, så har du jammen klart å gjøre mye "galt" !!Kan godt skjønne at dama er skeptisk til deg. Det beste rådet jeg kan gi deg er¨å legge dette forholdet bak deg, du får nok neppe noe mer der i gården, og så gå videre med mål om å ikke gjenta dine dyrekjøpte erfaringer. Lykke til
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #7 Skrevet 22. februar 2006 Forsøk å finn ting du kan gjøre for henne uten at du har forventninger om at dette kan gi deg noe tilbake. Spør om du kan få ha kontakt med barna, og kanskje ta dem med på ting alene, slik at hun får litt fri av og til? Ville egentlig foreslått at dersom du får henne med til parterapi, kunne dette kanskje hjulpet dere å sett hverandres side av saken. (Og kanskje gitt henne forståelse for at du handlet som du gjorde, og deg forståelse for hvor stor skade dette tillitsbruddet har gjort. Muligens er dette så stort for henne nå, at hun ikke kan se noen løsning for dere.) Hvis dette forumet betyr så mye for henne, ville jeg forsøkt å få ryddet opp slik at hun igjen fikk innpass der, og ta på deg den skylden du faktisk har i denne sammenhengen. Det viktigste er uansett å gi henne tid og rom til evt. å savne deg. Hvis hun ikke får det, vil hun bli sliten og lei av deg, og dette vil ikke gjøre forholdet deres noe godt.
Carrot Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hei.. Jeg skjønner du er fortvilet - men jeg kan ikke gi deg noe råd på hva du skal gjøre fordi jeg føler ditt rop om hjelp er rettet til feil forum - den du burde be om hjelp vil ikke ha mer med deg å gjøre fordi du såret henne så veldig... Kanskje det er din lærdom å leve med - at det som gjøres ikke kan gjøres om, og at det som sies ikke kan slettes - ord får liv i det de blir sagt høyt, og tar egne veier du ikke kan forutse.. Derfor har vi fått to ører og en munn - vi skal tenke det dobbelte av det vi snakker, hadde du tenkt FØR du løy ville du kanskje ha en sjanse.. Men ikke bare forgrep du deg på henne via nettet - du forgrep deg også når du nektet på at det var deg.. Forventer du virkelig at hun noen gang skal kunne stole på deg? ville du gjort det om rollene var snudd? Beklager - du må stå på egne ben her og ikke forvente råd fra brukere (kvinner) her som du kan videreføre for å lette på egen skyldfølelse.. Drittsekk eller ikke, ikke alle får en ny sjanse - i allefall ikke flere på rad.. Sorry.. Jeg har ingen klem å gi bort, men en form for trøst kan du alikevel få siden du vil det beste for henne - kanskje det er å holde deg unna tilhun får bearbeidet ditt svik alene? er det ment å bli dere vil det nok skje på hennes premisser... C Endret 22. februar 2006 av Carrot
aline Skrevet 22. februar 2006 #9 Skrevet 22. februar 2006 det er vel lite du kan gjøre, feilen er gjort, tillitten er brutt. slikt er vanskelig, og ikke alltid mulig, å endre tilbake. men du KAN prøve, ikke å få henne tilbake og bare det, men du KAN prøve å rette feilen du har gjort. du kan virkelig gjøre en innsats for å rette opp det som skjedde iforhold til det forumet. ta kontakt med dem, forklar dem akkurat hva som skjedde, påta deg all skylden, siden det faktisk kun var din skyld. forklar dem at hun ikke gjorde noe og ikke sånn sett fortjente å bli utestengt. klarer du å rette opp igjen det, så har du ihvertfall prøvd å gjøre noe positivt for henne. men gjør det uten å forvente at hun dermed tar deg tilbake. gjør det kun fordi du ønsker å rette opp igjen det du kan rette opp av feil. du kan også skrive en ærlig mail til henne. forklare henne om din usikkerhet, dine følelser og redsel for at du gjorde noe du ikke var klar over. at du var dum og gjorde det du gjorde for å finne ut hva du hadde gjort. du må også spørre deg selv om hvorfor du ikke bare spurte henne, snakket med henne og fant det ut den veien. (kan hende du gjorde, men at hun ikke ville si noe altså, men kommuniserte dere godt?) vær ærlig, forklar hva som skjedde inni hodet ditt og at du er lei deg for at din dumhet rammet henne, og at din usikkerhet fikk deg til å lyve for henne. ikke skriv dette heller i forvente av at hun da skal ta deg tilbake, skriv det fordi du ønsker å rydde opp. få alle dumheter ut av veien, beklage de feil du vet du har gjort. etter det, er det vel bare tid som muligens kan føre til noe.
Lassie Skrevet 22. februar 2006 #10 Skrevet 22. februar 2006 Vis henne innlegget du skrev her? Lykke til!
Gjest Gjest_Missy_* Skrevet 27. februar 2006 #11 Skrevet 27. februar 2006 Her tro jeg ikke du skal håpe på for mye....... Brutt tillitt er vanskelig og bygge opp. Det lureste er vel og gi dama litt tid.... litt tid til og tenke, til og evt savne deg. var dere sammen lenge??? Du sa at det var en isfront du ikke kunne finne ut av. Hadde hun sine tvil så har vel ikke dette hjulpet på. Hva med og prøve og komme deg videre? treffe nye damer? Det finnes flere fisker i havet vet du Må si til slutt at jeg forstår at du ble fristet til og prøve og finne ut av hva som var galt...... Den største feilen var vel og nekte. Lettere og tilgi en som bare prøver og finne ut av ting en en som lyver..... Håper at du har lært, og lykke til ( i jakten på en ny dame?)
Gjest Stell@ Skrevet 27. februar 2006 #12 Skrevet 27. februar 2006 Vis henne innlegget du skrev her? Lykke til! ← Skulle til å skrive det samme.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 28. februar 2006 #13 Skrevet 28. februar 2006 Vise innlegget??? litt skeptisk til det! Da ville jeg ha tvilt litt på hensikten med hele innlegget. Har han skrevet dette bare for og vise det til meg senere? huff ikke lett dette du....
Gjest Jalileh Skrevet 28. februar 2006 #14 Skrevet 28. februar 2006 Vise innlegget??? litt skeptisk til det! Da ville jeg ha tvilt litt på hensikten med hele innlegget. Har han skrevet dette bare for og vise det til meg senere? huff ikke lett dette du.... ← men da ser hun jo at "vi" har foreslått det, og ikke han...
Gjest Gjest_sofia_* Skrevet 28. februar 2006 #15 Skrevet 28. februar 2006 ja det er jo sant . Uansett lykke til
Gjest Gjest_missy_* Skrevet 28. februar 2006 #16 Skrevet 28. februar 2006 du får skrive og fortelle oss hvordan det går da! Vi er nyskjerrige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå