AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 Jeg sliter en del med tvangstanker, og nå har jeg en tvangstanke som prøver å få meg til å tenke at jeg har glemt hele følelsen av å være våken/bevisst og ikke kan føle bevissthet lenger😰 Og når jeg har «glemt» hvordan det føles å være bevisst så kan vel ikke hjernen min lenger gi meg følelsen av å være våken, og jeg er derfor iferd med å miste bevisstheten fullstendig eller dø. Helt ærlig, er dette noe som faktisk kan skje hvis man bare glemmer det? Jeg klarer ikke å slutte å fokusere på dette, og siden jeg har vært så tåkete grunnet angsten min, forsterker nok dette også følelsen av at jeg har glemt hvordan det er å være bevisst. Vær så snill, svar 😕 Dette er vel litt sånn som når man fokuserer på pusten sin fordi man er redd for at kroppen skal slutte å puste med mindre man fokuserer på det, bare at det er bevisstheten i dette tilfellet. Føler meg helt tom i hodet, og blir det LITT mer tåkete der oppe nå er jeg veldig redd for at jeg forsvinner helt😵💫 Anonymkode: 8d4bd...6f6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Har du forsøkt å jorde deg litt? Sett deg et sted der du kan sitte med bena i gulvet og rompa helt inn på setet. Virkelig kjenn at du sitter der. Kjenn om du lukter noe, kjenn om du hører noe, tenk over hva du ser. Si det gjerne ut høyt. Ellers kan du kjøpe sitron du kan bite i. Dyppe fjeset ditt i iskaldt vann. Klyp deg hardt et sted med tynn hud. Det er ikke mulig å tenke seg dø. Det er en frykt som ikke er reell, men jeg skjønner du føler den er ekte. Tankene dine spiller deg et puss, det er ikke mulig å tenke seg dø! Anonymkode: 23135...132
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg sliter en del med tvangstanker, og nå har jeg en tvangstanke som prøver å få meg til å tenke at jeg har glemt hele følelsen av å være våken/bevisst og ikke kan føle bevissthet lenger😰 Og når jeg har «glemt» hvordan det føles å være bevisst så kan vel ikke hjernen min lenger gi meg følelsen av å være våken, og jeg er derfor iferd med å miste bevisstheten fullstendig eller dø. Helt ærlig, er dette noe som faktisk kan skje hvis man bare glemmer det? Jeg klarer ikke å slutte å fokusere på dette, og siden jeg har vært så tåkete grunnet angsten min, forsterker nok dette også følelsen av at jeg har glemt hvordan det er å være bevisst. Vær så snill, svar 😕 Dette er vel litt sånn som når man fokuserer på pusten sin fordi man er redd for at kroppen skal slutte å puste med mindre man fokuserer på det, bare at det er bevisstheten i dette tilfellet. Føler meg helt tom i hodet, og blir det LITT mer tåkete der oppe nå er jeg veldig redd for at jeg forsvinner helt😵💫 Anonymkode: 8d4bd...6f6 Du sier det jo selv, angst og tvangstanker, tåkete på grunn av angsten din. Med litt øvelse vil du kunne gi deg selv svaret og berolige deg selv i situasjoner som dette. Å søke bekreftelse utenfra vil ikke hjelpe deg i det lange løp, så øv på å gi deg selv de svarene du tror du vil få av oss eller andre. Anonymkode: a7c1c...f5f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du sier det jo selv, angst og tvangstanker, tåkete på grunn av angsten din. Med litt øvelse vil du kunne gi deg selv svaret og berolige deg selv i situasjoner som dette. Å søke bekreftelse utenfra vil ikke hjelpe deg i det lange løp, så øv på å gi deg selv de svarene du tror du vil få av oss eller andre. Anonymkode: a7c1c...f5f Alright👍 Anonymkode: 8d4bd...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå