AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #1 Skrevet 13. september 2024 En venninne skal opereres for navlebrokk med kikkehulloperasjon. Familien hennes bor ikke her i byen og hun er singel og bor alene. Jeg skal passe hunden hennes mens hun opereres, men tenkte å lage litt mat som hun kan få så hun slipper å tenke på det etter operasjonen. Er det noen som vet hvordan man har det etter kikkehulloperasjon, og om det er noe spesielt man ikke skal spise? tenkte på tomatsuppe og foccacia for eksempel Anonymkode: 6000a...c32 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Ikke noen restriksjoner på mat, så lenge magesekk/tarmer er berørt av operasjon. Men sikkert best med litt lett mat når man er i shabby form. Husk at hun neppe kan løfte noe tyngre enn en melkepakke i 6 uker etterpå, så hun kommer til å trenge hjelp med handling osv. Anonymkode: 3a7fe...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke noen restriksjoner på mat, så lenge magesekk/tarmer er berørt av operasjon. Men sikkert best med litt lett mat når man er i shabby form. Husk at hun neppe kan løfte noe tyngre enn en melkepakke i 6 uker etterpå, så hun kommer til å trenge hjelp med handling osv. Anonymkode: 3a7fe...9cc Så lenge IKKE magesekk og tarmer er berørt, skulle det stå 🙃 Anonymkode: 3a7fe...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Man kan bli veldig forstoppet etter operasjon. Så lurt å tenke på det, spise mat med mye fiber f. Eks. Jeg fikk råd fra en venninne om å kjøre på med masse frukt, både fersk og tørket. Anonymkode: 8fc21...f89
Gjest MissHannigan Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 Kan bli litt småkvalm etter narkosen, så jeg syns det var godt med litt salt mat.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 Siden det er kikkhullsoperasjon så pumper de mye luft inn i magen så det er lurt første uken og prøve og unngå mat som lager mye luft. Den luften de pumper inn vil forsvinne men mange får smerter opp mot skuldrene første dagene etterpå som kan være skikkelig vondt. Ville unngått løk, kål, brus. Tomatsuppe er jo godt. En må nesten se hvordan hun føler seg etterpå. Noen blir jo kvalme av narkose og føler seg slapp og ikke orker mye mat. Anonymkode: dc913...be3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 Jeg hadde to operasjoner i magen i fjor. Ikke i fordøyelsessystemet. Jeg synes faktisk de ferdige suppene fra Rema var veldig gode og enkle å spise de første dagene etter operasjon. Anonymkode: 8f108...272
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 Heldig er hun som har en venninne som deg ❤️ Anonymkode: 64870...c4b 1
Maleficenta Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En venninne skal opereres for navlebrokk med kikkehulloperasjon. Familien hennes bor ikke her i byen og hun er singel og bor alene. Jeg skal passe hunden hennes mens hun opereres, men tenkte å lage litt mat som hun kan få så hun slipper å tenke på det etter operasjonen. Er det noen som vet hvordan man har det etter kikkehulloperasjon, og om det er noe spesielt man ikke skal spise? tenkte på tomatsuppe og foccacia for eksempel Anonymkode: 6000a...c32 Høres greit ut det. Ikke for heavy mat mtp postoperativ kvalme og sånn.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 Det får hun beskjed om, visst det skulle være noe spesielt....så hvorfor spør du her inne? Anonymkode: c7da1...69a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det får hun beskjed om, visst det skulle være noe spesielt....så hvorfor spør du her inne? Anonymkode: c7da1...69a Sikkert fordi ts ikke vil mase, eventuelt fordi hun vil overraske henne!? Anonymkode: b93bc...675 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå