Jordbærlakris Skrevet 17. november #901 Del Skrevet 17. november refill skrev (4 minutter siden): Skjul innhold Tanker om Nakstad sin lille "snarvei" over øyen? Er jo ikke tvil om at han tjente på det siden han i utgp skulle hele veien tilbake igjen før han kunne padle rundt. Men han må jo ha fått grønt lys av produksjonen, og så lenge det ikke er noe viapunk står de vel forsåvidt fritt til å løse det som de vil? (men det var jo en padleetappe da..) De imponerer meg alle tre, men jeg synes Tonje er kul altså. Hun tar virkelig alt på strak arm uten å nøle. Joda, hun er hyperpositiv, men det får nå heller være 😅 Er ett fett for meg hvem som vinner, de fortjener det alle. Hadde vært gøy om Tonje tok det. Spoiler Jeg syns ikke det burde vært innafor spør du meg. Det var jo en padleetappe. Så den syns jeg burde straffer seg. Men det er min mening . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 17. november #902 Del Skrevet 17. november Jordbærlakris skrev (25 minutter siden): Vis skjult innhold Jeg syns ikke det burde vært innafor spør du meg. Det var jo en padleetappe. Så den syns jeg burde straffer seg. Men det er min mening . Spoiler Kanskje det kommer en liten tvist og han mister forspranget sitt til Tonje? 😅 Det hadde vært interessant å vite mer om etappene som vedkommende etter meg skrev. I utgp tenkte jeg at han kanskje tjente en times tid på det der, men det blir jo bare finger i luften vurdering. Han hadde jo tydeligvis vært der en god stund før Tonje. Jeg har bare vanskelig å se for meg at han "jukser" med vilje, og at han dermed må ha fått tommel opp fra prod. Blir interessant å se om det blir mer adressert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 17. november #903 Del Skrevet 17. november Når er siste episode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 17. november #904 Del Skrevet 17. november refill skrev (18 minutter siden): Skjul innhold Kanskje det kommer en liten tvist og han mister forspranget sitt til Tonje? 😅 Det hadde vært interessant å vite mer om etappene som vedkommende etter meg skrev. I utgp tenkte jeg at han kanskje tjente en times tid på det der, men det blir jo bare finger i luften vurdering. Han hadde jo tydeligvis vært der en god stund før Tonje. Jeg har bare vanskelig å se for meg at han "jukser" med vilje, og at han dermed må ha fått tommel opp fra prod. Blir interessant å se om det blir mer adressert. Spoiler Jeg tenkt først «det er vel ikke lov, blir det disk?!», men så kommenterer jo Tom at Espen gjør et sjakktrekk eller noe, og tenker jo da at det må ha blitt vurdert som innafor. Kan aldri tenke meg Nakstad har gjort det uten å sjekke med prod. 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 17. november #905 Del Skrevet 17. november Ninaen skrev (38 minutter siden): Skjul innhold Jeg tenkt først «det er vel ikke lov, blir det disk?!», men så kommenterer jo Tom at Espen gjør et sjakktrekk eller noe, og tenker jo da at det må ha blitt vurdert som innafor. Kan aldri tenke meg Nakstad har gjort det uten å sjekke med prod. 😅 Spoiler Det er absolutt ikke Nakstad sitt modus å jukse. Om noe, er han jo ekstremt pertentlig og skal gjøre alt riktig og rettferdig. Jeg tror de har fått klare retningslinjer rundt etappene og at så lenge de går innom viapunkt, så kan de velge som de vil hvordan de løser dem. Å bære kajakken hadde kanskje ikke alle klart heller, og det skal kanskje lønne seg å være kreativ. Jeg tenkte også umiddelbart at han kanskje fikk en tidsstraff eller noe dagen etter, men han har nok helt sikkert bedt om lov av produksjonen først. Uansett er det ekstremt spennende nå! Hvem som helst kan egentlig vinne og det ville vært vel fortjent, men det er jo utrolig jevnt mellom Nakstad og Tonje. Synes Abrahamsen imponerer stort, de andre to sier at etappene er tunge og han gjennomfører likevel og henger på! Bra jobba! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 17. november #906 Del Skrevet 17. november Når er siste episode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 17. november #907 Del Skrevet 17. november Linazer skrev (2 timer siden): Når er siste episode? Skulle jeg likt å vite også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 17. november #908 Del Skrevet 17. november Utrolig lite forsprang for vinner av dagens etappe. Da synes jeg utfallet en hel dag med hard jobbing innenfor ulike disipliner blir urettferdig. Det burde bety mer en det vil gjøre i neste episode. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. november #909 Del Skrevet 17. november Linazer skrev (5 timer siden): Når er siste episode? Iflg tv-guiden er det nest siste i dag i hvertfall… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mediocre Skrevet 17. november #910 Del Skrevet 17. november (endret) Linazer skrev (5 timer siden): Når er siste episode? Tonje sa på Snap at det er tirsdag Endret 17. november av Mediocre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 17. november #911 Del Skrevet 17. november (endret) Nå har Nakkestad og Amundsen et fortrinn i seg selv. Finalen går mye på fysikk og muskelmasse., Det er en grunn til at menn og kvinner ikke stiller i samme gren i idretten. Tonje er rå og kan klare det, men for min del blir det enn bismak, da jeg mener de ikke stiller likt, Mennene burde hatt et handikapp, som feks tyngre sekk En kinne har vunnet tidligere, det sier litt om hvordan konkurransen er lagt opp Når det er sagt er alle verdige vinnere, flotte finalister Endret 17. november av Lana01 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 17. november #912 Del Skrevet 17. november Meningsløst at en hel dag knallhard jobbing med svømming og kajakk i stiv kuling bare skal gi usle FEM minutters forsprang!! Det er totalt meningsløst, men de gjør det vel sånn for å beholde spenningen for oss seere og skape «god» TV. Mens det mest rettferdige for deltakernes del hadde nok vært om den faktiske tidsforskjellen i mål på første etappe ble den tidsforskjellen de skulle starte med neste dag også.. hvis ikke kan man jo spekulere i det, legge seg bakpå i første etappe for å spare krefter og måke på i siste og avgjørende etappe mot mål. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 17. november #913 Del Skrevet 17. november Lets Goooo Abrahamsen!!! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 17. november #914 Del Skrevet 17. november Lana01 skrev (3 timer siden): Nå har Nakkestad og Amundsen et fortrinn i seg selv. Finalen går mye på fysikk og muskelmasse., Det er en grunn til at menn og kvinner ikke stiller i samme gren i idretten. Tonje er rå og kan klare det, men for min del blir det enn bismak, da jeg mener de ikke stiller likt, Mennene burde hatt et handikapp, som feks tyngre sekk En kinne har vunnet tidligere, det sier litt om hvordan konkurransen er lagt opp Når det er sagt er alle verdige vinnere, flotte finalister Så hvis en mann med samme fysikk som Tonje er med, skulle han likevel hatt tyngre sekk enn Tonje? Hvis Marit Bjørgen var med skulle hun hatt lettere sekk enn en mannlig skihopper som veier 60 kilo? Jeg heier på Tonje og syns dama er utrolig rå, men man har de fysiske forutsetningene man har. Dessuten er hun helt der oppe i hver eneste øvelse. Hvis man snur på det så er hun den med mest atletisk fysikk, da de to andre er tunge og overvektige. Syns for øvrig det var morsomt da Tonje kom i land og trodde hun var først. Så dukker Nakstad opp, har satt opp telt og byttet klær og sier "Det er bra, Tonje". Tror Nakstad drar seieren inn land for han tar litt smartere valg enn Tonje. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 18. november #915 Del Skrevet 18. november Blekkulfina skrev (36 minutter siden): Meningsløst at en hel dag knallhard jobbing med svømming og kajakk i stiv kuling bare skal gi usle FEM minutters forsprang!! Det er totalt meningsløst, men de gjør det vel sånn for å beholde spenningen for oss seere og skape «god» TV. Mens det mest rettferdige for deltakernes del hadde nok vært om den faktiske tidsforskjellen i mål på første etappe ble den tidsforskjellen de skulle starte med neste dag også.. hvis ikke kan man jo spekulere i det, legge seg bakpå i første etappe for å spare krefter og måke på i siste og avgjørende etappe mot mål. Det er jeg enig i! Alt det slitet hele den etappen og så er bare 10 minutter som skiller førstemann og sistemann. Da har plutselig Abra gode muligheter selv om han sikkert kom i mål timer etter de to andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 18. november #916 Del Skrevet 18. november DelvisPresley skrev (1 time siden): Så hvis en mann med samme fysikk som Tonje er med, skulle han likevel hatt tyngre sekk enn Tonje? Hvis Marit Bjørgen var med skulle hun hatt lettere sekk enn en mannlig skihopper som veier 60 kilo? Jeg heier på Tonje og syns dama er utrolig rå, men man har de fysiske forutsetningene man har. Dessuten er hun helt der oppe i hver eneste øvelse. Hvis man snur på det så er hun den med mest atletisk fysikk, da de to andre er tunge og overvektige. Syns for øvrig det var morsomt da Tonje kom i land og trodde hun var først. Så dukker Nakstad opp, har satt opp telt og byttet klær og sier "Det er bra, Tonje". Tror Nakstad drar seieren inn land for han tar litt smartere valg enn Tonje. Nei, det er ikke det , det handler om . Det handler om at menn og kvinner har har ulike fysiske forutsetninger. Men har langt mer muskelmasse enn kvinner, spesielt i armer og i overkroppen. Noe som gjør det fysisk overlegne i feks i padling Det er god grunn til at menn og kvinner vanligvis ikke konkurrerer mot hverandre i idrettens verden. Menn har nemlig fra naturens side mye bedre fysiske forutsetninger enn kvinner. Menn har i gjennomsnitt 61 prosent mer muskelmasse. Spesielt i overkroppen er kjønnsforskjellen markant; for eksempel har menn i gjennomsnitt 75 prosent mer muskelmasse i armene og 90 prosent mer styrke i overkroppen enn kvinner https://illvit.no/mennesket/hvorfor-er-menn-sterkere-enn-kvinner Menn har altså 90 % større muskelkraft i overkroppen , og 75 % mer muskelmasse i armene. Noe som helt klart vil være en stor fordel i vann øvelsene, vi så i siste program Menn er også høyere en kvinner, og vil naturlig ta mye lengre steg en en kvinne , og det var ikke lov å løpe så her hadde heller ikke Tonje en fair sjangs 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravleberta Skrevet 18. november #917 Del Skrevet 18. november Blekkulfina skrev (2 timer siden): Meningsløst at en hel dag knallhard jobbing med svømming og kajakk i stiv kuling bare skal gi usle FEM minutters forsprang!! Det er totalt meningsløst, men de gjør det vel sånn for å beholde spenningen for oss seere og skape «god» TV. Mens det mest rettferdige for deltakernes del hadde nok vært om den faktiske tidsforskjellen i mål på første etappe ble den tidsforskjellen de skulle starte med neste dag også.. hvis ikke kan man jo spekulere i det, legge seg bakpå i første etappe for å spare krefter og måke på i siste og avgjørende etappe mot mål. Det hadde jo ikke vært en så veldig spennende finale, hvis Tonje starter 2 timer etter Nakstad og Abrahamsen starter 6 timer etter henne igjen. Men enig i at 5 minutter er alt for lite. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 18. november #918 Del Skrevet 18. november DelvisPresley skrev (4 timer siden): Syns for øvrig det var morsomt da Tonje kom i land og trodde hun var først. Så dukker Nakstad opp, har satt opp telt og byttet klær og sier "Det er bra, Tonje". Tror Nakstad drar seieren inn land for han tar litt smartere valg enn Tonje. Det må være første gangen Tonje mista ansiktet i hele sesongen. Hun virket irritert (forståelig nok). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ventilator Skrevet 19. november #919 Del Skrevet 19. november Når kommer neste episode egentlig? Idag? Jeg trodde finalen var på søndag 😅 Ble overrasket når det ikke var det. Skal de kanskje dra det ut helt til søndag igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 19. november #920 Del Skrevet 19. november ventilator skrev (1 minutt siden): Når kommer neste episode egentlig? Idag? Jeg trodde finalen var på søndag 😅 Ble overrasket når det ikke var det. Skal de kanskje dra det ut helt til søndag igjen? Siste episode er i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå