Heartland Skrevet 22 timer siden #781 Del Skrevet 22 timer siden Nor skrev (På 30.10.2024 den 20.30): Bernt er jo fantastisk . Elsker humoren hans . Heier på han eller Nakkestad ☺️ Helt enig, jeg håper egentlig at en av disse to vinner. Først og fremst heier jeg på Nakstad. Han er virkelig hel ved! Og et genuint godt og realt menneske. Hulsker er Hulsker 😂 Jeg synes haner utrolig morsom 😂 Jada, han fyker opp og kjefter rundt, men jeg har ikke inntrykk av at det er vondt ment, han bare snakker fra leveren og man må ta han for det han er. Det blir litt sånn at man egentlig kan le når Hulsker kjefter. Gjør meg ingenting om han vinner, jeg har sansen for ham, men jeg synes definitivt Nakstad er den mest verdige vinneren. Henrik håper jeg ryker på hodet og ræva ut! Minthia skrev (2 timer siden): Er ikke helt enig her. 71 grader Nord er ikke et spill men en konkurranse (konkurransedrevet reality). Men når det kommer inn deltakere som er vant til å spille så blir formatet utfordret selvsagt. Spørsmålet her er om man ønsker å gå gjennom konkurransen og møte motstanden og oppgavene ansikt til ansikt som den kommer og møte sine egne utfordringer og begrensninger (som i Kompani Lauritsen), eller om man ønsker å alliere seg med andre for å få ut andre (som i Spillet). Det første gir den sterkeste og mest felleskapsorienterte vinneren, det andre åpner for at den som er best til å spille vinner. Artig at han som kjørte fullt sololøp og overhodet ikke hjalp gruppa ble skippa på hodet og ræva ut. Man er avhengig av å stole på andre når man står i såpass ekstreme utfordringer som man gjør i 71 grader nord. Det er naturlig at den som ikke er til å stole på blir skippa ut, sånn som GGG og nå evt Henrik. Ingen sammenligning mellom de to forøvrig. Motsatt i Vokteren (som er en tur i parken heller enn fysiske utfordringer) og Spillet - hvor opplegget og oppgavene underveis legger opp til et psykologisk spill. Jeg liker begge konseptene, både 71 og Spillet, og synes ikke det skal bli for mye ren spilling i 71. Men når GGG spiller seg selv så til de grader ut over spillelinja etter å ha droppa lagspill og felleskap. Om Hulsker faktisk saboterte i kajakken der er det ikke gøy lengre. Fra å tenke på Henrik som en mulig vinner, håper jeg han ryker denne gangen. Dette! Helt enig, så godt skrevet. 71 grader nord er ikke et spill, men konkurransedrevet reality. Her er det i utgangspunktet lagt opp til at den beste skal vinne, ikke den som driver med allianser og skittent spill. Det er vel ogsåderfor 71 grader nord i senere tid har gått bort fra den "elimineringen" manhadde før, hvor manrangerte spillerne, og den med lavest score røk ut. Nå er det elimineringskonkurranser, nettopp fordi den sterkeste faktisk skal ta seieren. Da blir det for dumt slik Henrik holder på. Han er ikke på Paradise Hotel nå. Håper han ryker! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 22 timer siden Forfatter #782 Del Skrevet 22 timer siden Mye mulig jeg ikke helt forstår, men jeg fatter ikke hva en hjelper kunne gjøre fra eller til på utslagskonkurrransen, bortsett fra å gå av den sirkelen, som igjen ville gagne motstander. Bortsett fra det, er det jo ren bingo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 22 timer siden #783 Del Skrevet 22 timer siden Mollebolle skrev (4 minutter siden): Mye mulig jeg ikke helt forstår, men jeg fatter ikke hva en hjelper kunne gjøre fra eller til på utslagskonkurrransen, bortsett fra å gå av den sirkelen, som igjen ville gagne motstander. Bortsett fra det, er det jo ren bingo. Enig, hvilken funksjon skulle hjelperen ha? Hjelperen har jo ikke tilgang til mer info enn de som spiller selv? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 22 timer siden #784 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Mollebolle skrev (12 minutter siden): Mye mulig jeg ikke helt forstår, men jeg fatter ikke hva en hjelper kunne gjøre fra eller til på utslagskonkurrransen, bortsett fra å gå av den sirkelen, som igjen ville gagne motstander. Bortsett fra det, er det jo ren bingo. Ja, var jo ikke noe hjelp med hjelperne. Så produksjonen har lagt opp den tvisten med at man kunne gi 2 straffepoeng, for å lage mer liv og at det kunne saboteres litt....de er lure vettu... Endret 22 timer siden av Moongirl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 22 timer siden #785 Del Skrevet 22 timer siden Jeg liker mennesker som er rett frem og direkte, Henrik er jo helt konge her. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 21 timer siden #786 Del Skrevet 21 timer siden Heartland skrev (48 minutter siden): Enig, hvilken funksjon skulle hjelperen ha? Hjelperen har jo ikke tilgang til mer info enn de som spiller selv? To hjerner funker bedre enn en? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 21 timer siden #787 Del Skrevet 21 timer siden Jeg likte ikke at Henrik saboterte! 71 er en konkurranse om å være sterkest/raskest/smartest/tøffest, ikke et program der man ødelegger for hverandre. MEN... når han først valgte å gjøre det gjorde han det på en redelig måte. Helt åpenlyst, og han sto for det han gjorde uten sutring og bortforklaringer. Heia Nakstad ❤ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 17 timer siden #788 Del Skrevet 17 timer siden Heartland skrev (5 timer siden): Enig, hvilken funksjon skulle hjelperen ha? Hjelperen har jo ikke tilgang til mer info enn de som spiller selv? Fordi det er et strategispill, og da kan det være god hjelp å ha en å diskutere med, særlig om man er dårlig på strategi selv, som Carina jo var😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 11 timer siden #789 Del Skrevet 11 timer siden Kjøper ikke Henriks argument om at dette er et spill, for det er det jo ikke lenger! Tidligere sesonger var det i større grad slik, med allianser og deltakere som stemte hverandre ut. Nå er utstemmingen fjernet og er erstattet med diverse konkurranser istedet. Nei, de greiene der fortjente ikke Nakstad, men hatten av igjen for den mannen og måten han taklet det på👏 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 1 time siden #790 Del Skrevet 1 time siden Det var dårlig gjort av Henrik når han skulle være hjelper. Enda bra at Nakstad klarte å tenke selv, og ikke fikk bruk for "hjelpen". Når han først klarte å få noen treff, så var det enkelt å finne flere. Det var jo to eller tre på rad i en eller annen retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå