Gå til innhold

71 grader nord kjendis

Mollebolle

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett på strava-profilen til GGG, så er han absolutt i brukbar form, men i sammenligning med andre godt trente mennesker i Norge, så er han ett stykke unna. Hadde f.eks Øystein Pettersen vært med i år, så hadde GGG vært sjanseløs. Skriver ikke dette for å snakke ned de andre deltakerne som kanskje ikke er i samme form som Gaute. Men på den måten Gaute snakket om seg selv og de andre, så er han ikke den fysiske maskinen han påstår. 

F. Eks så har jo Abrahamsen, Hulsker og Ane vært på høyt nasjonalt nivå i sine idretter, og har faktisk noe å vise til når det kommer til fysisk form, noe ikke Gaute har som jeg kan finne, utenom på Strava. 

Endret av Ladekabel
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at han kommer inn igjen og på det andre laget. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 time siden):

Hahaha…. Ler så jeg griner av skravlingen og entusiasmen til Nakstad, og responsen til Hulsker 😂😂

Enig , dette blir det god tv av , kontraster 😂 ( men av typen vennligsinnet ) 🫶

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (4 minutter siden):

Enig , dette blir det god tv av , kontraster 😂 ( men av typen vennligsinnet ) 🫶

Altså, jeg ble egentlig griseimponert over at Hulsker greide å ikke si noe! Jeg hadde ikke greid det! Nakstad er nydelig, ingenting vondt, men noen ganger mangler de sosiale antennene litt kalibrering. 😅 Og at Hulsker ikke ble tatt av temperamentet sitt i dag, ja den så jeg ikke helt komme. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (7 minutter siden):

Altså, jeg ble egentlig griseimponert over at Hulsker greide å ikke si noe! Jeg hadde ikke greid det! Nakstad er nydelig, ingenting vondt, men noen ganger mangler de sosiale antennene litt kalibrering. 😅 Og at Hulsker ikke ble tatt av temperamentet sitt i dag, ja den så jeg ikke helt komme. 

Han var for sliten til å reagere 😆

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladekabel skrev (1 time siden):

Etter å ha sett på strava-profilen til GGG, så er han absolutt i brukbar form, men i sammenligning med andre godt trente mennesker i Norge, så er han ett stykke unna. Hadde f.eks Øystein Pettersen vært med i år, så hadde GGG vært sjanseløs. Skriver ikke dette for å snakke ned de andre deltakerne som kanskje ikke er i samme form som Gaute. Men på den måten Gaute snakket om seg selv og de andre, så er han ikke den fysiske maskinen han påstår. 

F. Eks så har jo Abrahamsen, Hulsker og Ane vært på høyt nasjonalt nivå i sine idretter, og har faktisk noe å vise til når det kommer til fysisk form, noe ikke Gaute har som jeg kan finne, utenom på Strava. 

Vet du noe om hva han løper på mila, f.eks? Hva slags nivå han er på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (Akkurat nå):

Handler jo ikke bare om ren kondisjon etc. Er vel hele pakka at han er fjellvant, kan å gå langt og hardt i fjell, kan navigere, kan å bo ute, kan å være på tur, kan å bære sekk, kan randonee, kan kajakk osv osv. 

Finnes seff haugevis av folk som løper en mil fortere enn han, men de er ikke nødvendigvis bedre til å gjennomføre en hard fjelltur for det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære folk, selvfølgelig er dette en karakter han har tillagt seg, og selvfølgelig har det blitt klippet slik at han fremstår enda mer usympatisk enn det han faktisk er. Det er flere kommentarer i den kamerasamtalen og rett og slett bare er samme klipp vist flere ganger.

Og jeg forstår veldig godt at han blir irritert når han, som er såpass sterk, blir holdt tilbake i det som faktisk til sjuende og slutt er en individuell konkurranse. Og Carina Olset ble i overkant sutrete på slutten der eller? Det GGG gjør når hun legger opp til krangel, var jo å ikke eskalere dette, for jeg er helt sikker på at han hadde mer enn nok å si tilbake. Men fortsatt så gikk han hele tiden med på at det var opp til Carina (det svakeste) leddet, hvor intensivt de kunne jobbe (selv om selvfølgelig kroppsspråk og tonefall tydelig beviste hvor irritert og sint han var).

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt måte å ryk ut på da. Det var de andres feil og skyld, gikk ikke ut pga tap i utslagskinkurransw  feks. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (52 minutter siden):

Kjære folk, selvfølgelig er dette en karakter han har tillagt seg, og selvfølgelig har det blitt klippet slik at han fremstår enda mer usympatisk enn det han faktisk er. Det er flere kommentarer i den kamerasamtalen og rett og slett bare er samme klipp vist flere ganger.

Og jeg forstår veldig godt at han blir irritert når han, som er såpass sterk, blir holdt tilbake i det som faktisk til sjuende og slutt er en individuell konkurranse. Og Carina Olset ble i overkant sutrete på slutten der eller? Det GGG gjør når hun legger opp til krangel, var jo å ikke eskalere dette, for jeg er helt sikker på at han hadde mer enn nok å si tilbake. Men fortsatt så gikk han hele tiden med på at det var opp til Carina (det svakeste) leddet, hvor intensivt de kunne jobbe (selv om selvfølgelig kroppsspråk og tonefall tydelig beviste hvor irritert og sint han var).

For noe tull! Synes det var helt som forventa at han forklarte seg på denne måten. “ Kan alle triksa i boka” Han har visst redda programmet med sin 20 år lange erfaring, og fått så godt betalt for å delta at…🥴 Nei, den fyren der er ikke god!

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (2 timer siden):

Når man ser på puls, fart og stigning han har på mølleøkter, så gir det en pekepinn på kondisjon. Også det han skriver han løfter i diverse styrkeøvelser gir også en pekepinn. Og den kombinasjonen er absolutt over gjennomsnittet for «vanlige» folk, men gjør han ikke til så fysisk sterk som han skal få det til å høres ut som. kondisjon og utholdenhet er litt ulike begreper, så det kan godt hende han har en veldig god utholdenhet og evnen til å holde på i et middels tempo lenge, som de stort sett gjør på 71. Men i kondisjon som går mer i retning mot oksygenopptak og utnyttingsgrad av det, så tolker jeg det ut fra økter jeg ser på Strava at det ikke er på det nivået han selv prøver å fremstille det på. Men blant årets deltakerne, så var han nok best fysisk ja. Men skulle han f. Eks gått mot Øystein Pettersen opp den bakken han gikk alene i ene episoden, så er jeg helt sikker på at Øystein hadde vunnet med god margin om begge gikk/løp det de hadde.

Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Handler jo ikke bare om ren kondisjon etc. Er vel hele pakka at han er fjellvant, kan å gå langt og hardt i fjell, kan navigere, kan å bo ute, kan å være på tur, kan å bære sekk, kan randonee, kan kajakk osv osv. 

Finnes seff haugevis av folk som løper en mil fortere enn han, men de er ikke nødvendigvis bedre til å gjennomføre en hard fjelltur for det. 

Hvilepulsen som han stadig nevner og hvor høy pulsen er når de går oppover fjell, handler i stor grad om den fysiske formen. Men resten av aspektene i konkurransen handler selvfølgelig om det andre du nevner. Gaute Totalt sett er nok i best fysisk form, godt fjellvant, kan navigere, bo ute osv., blant deltakerne og sånn sett var nok han den beste på 71. Hadde det vært en individuell konkurranse hadde han nok vunnet. Men med den væremåten han hadde og at det var lag, så er han ikke en verdig vinner. Samme om det er sånn han faktisk er og oppfører seg, eller om det var en rolle/karakter som han nå har sagt det var han spilte der. 

Endret av Ladekabel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (8 timer siden):

Perfekt måte å ryk ut på da. Det var de andres feil og skyld, gikk ikke ut pga tap i utslagskinkurransw  feks. 

Men egentlig var det jo hans egen feil, det var jo fordi han kom sist i episoden han var på lag med Anne Anka, da gadd han jo plutselig ikke å prøve engang. Så sånn egentlig var det jo faktisk ikke laget hans sin skyld. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tvisten må da være et påfunn som produksjonen gjorde for å få ut Gaute. Feks at resten av gruppa har stilt ultimatum om at det er han eller dem som må ut? 

Det virket jo egentlig ganske urettferdig, men når du har oppført deg så drittsekk at produksjonen må gripe inn, så er det vel på tide å gå i seg selv...

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som IKKE synes det var urettferdig å ryke ut på den måten Gaute gjorde?

Hadde han gjort en innsats da han og Anna var på lag, hadde han ikke vært i den situasjonen.

Ja, mye mulig at "straffen" hadde vært en annen hvis det var noen andre som kom sist, men uansett så er han skyld i det selv. Som man reder, ligger man.

• Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (11 timer siden):

Er jeg den eneste som IKKE synes det var urettferdig å ryke ut på den måten Gaute gjorde?

Hadde han gjort en innsats da han og Anna var på lag, hadde han ikke vært i den situasjonen.

Ja, mye mulig at "straffen" hadde vært en annen hvis det var noen andre som kom sist, men uansett så er han skyld i det selv. Som man reder, ligger man.

Helt enig. 

Det var jo egentlig lagt opp til at begge lagene måtte redde sitt lagmedlem, men siden AA trakk seg så ble det bare Gaute.

Og Gaute ga 1% i Ålesund med vilje. Han hadde så lite troa på den personlige treneren Anna Anka at han ikke så poenget med å prøve engang. Hvorfor lot han henne svare på alle de norske spørsmålene feks? Nekter å tro han ikke kunne svaret. Han trodde garantert at de to som tapte i Ålesund måtte ut i en slags kamp og at han ville vinne lett over henne. 

Han har ikke vært en lagspiller. Til og med snøhulen, som han er verdensmester i å lage, hjalp han ikke til med. Men det gjorde Vidar som var så utmattet dagen etter at han røyk ut. Gaute sa jo selv at det lønte seg å spare krefter. 

Gaute har ikke spilt kortene sine riktig, og laget ofret ham i går. Han hadde gjort det samme om det var motsatt, det ser man jo lett på historikken i denne sesongen. 

Jeg tror heller ikke noe på at produksjonen har fått ham ut med vilje. For dem har det vært gull verdt å ha med en deltaker som nasjonen unisont misliker. 

Vi kan takke GGG for noen uker med god og engasjerende underholdning. Jeg skal se resten av sesongen, men like engasjerende blir det nok ikke. 

Endret av yamask
Tok bort feil navn på programmet ;D
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (26 minutter siden):

Tja, det er litt "urettferdig" i den forstand at i programmets typ 20 år gamle historie, så har vel aldri noen før røket ut på denne måten. Altså har de plutselig endret "spillereglene", ved at det ikke ble noen utslagskonkurranse. 

Akkurat det kan man jo i hvert fall diskutere om er helt "rettferdig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...